2012. jan 08.

2012.01.08

írta: Netarzenál
2012.01.08

Két Airbus Military CN235-300 teherszállító repülőgépet vet át a Francia légierő (Armee de l'Air) január hatodikán. A gépek átadása egy nappal eltolódott a rossz időjárási viszonyok miatt, mivel azok Spanyolországból repültek át a franciaországi Creil légibázisra. Ezek a CN235-300-asok abba a nyolc gépre szóló megrendelésbe tartoznak, melyet 2010. áprilisban jelentettek be.

Svédország további 48 BAE Systems Hägglunds BvS10 MkIIB páncélozott szállító harcjárművet vásárol 700 millió svéd korona értékben. A 15 tonnás páncélosokból 19 lövészpáncélos, 10 páncélozott sebesültszállító, 17 logisztikai és 2 parancsnoki kivitelű lesz.  A most megrendelt BvS10 MkIIB-k közül az első ez év őszén már átadásra kerülnek és 2013 tavaszán már Afganisztánban is feltűnhetnek.

Utolsó tárgyalási fordulóinál tart Izrael sugárhajtású kiképzőgépek beszerzésére irányuló tendere.  A múlt héten az olaszországi, míg ezen a héten dél-koreai gyártó képviselői tehették meg végleges ajánlatukat. A hírek szerint a gépek legtöbb képessége igen közel áll egymáshoz, így leginkább a gazdasági/együttműködési kérdések lehet azok, melyek eldönthetik, hogy az Alenia Aermacchi M-346 Master, vagy a KAI T-50 Golden Eagle gépe lesz a győztes.  

Az M-346 Master győzelme esetén a hivatalosan még mindig meg nem erősített, légtérellenőrző repülőgépek lehetséges olaszországi megvásárlása mellett, vagy helyett, egyesek egy 1 milliárd dolláros, az Alenia Aermacchival végzett együttműködésről is tudnak már. Ez a személyzet nélküli légi járművekből és műholdas projektekből állna. Dél-Koreával viszont akár 5 milliárd dollárt is elérheti a T-50 Golden Eagle győzelme után realizálódó, gazdasági együttműködésből és fegyvervásárlásból származó összeg. Az Alenia Aermacchi esélyeit csökkentheti Silvio Berlusconi miniszterelnök lemondása, aki jó viszonyban volt Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnökkel, valamint az, hogy az M-346 Master egyik példánya a Perzsa-öbölbe zuhant, még mindig tisztázatlan okokból.

Indiában befejezték az EADS Airbus A330 MRTT és az Iljushin 78-as légi utántöltő repülőgépek újabb vizsgálatát.  Új-Delhi 2 milliárd dollár értékben vásárolna hat tankert már egy pár éve. 2009-ben ugyan sikerült döntést elérni az ügyben és az európai gép gyártója örülhetett, azonban nem túl sokáig. A Pénzügyminisztérium ugyanis 2010 elején hatályon kívül helyezte a már meghozott döntést, mondván, egy ismételt pályázat talán jobb beszerzési lehetőségeket teremt. Az újabb nyertes kihirdetését még erre az évre ígérik a döntéshozók.

Norvég F-16-osok 2011-ben 34 alkalommal kerültek riasztásra az ország felé közeledő orosz repülőgépek miatt. Ezen elfogások alkalmával összese 48 repülőgépet, főleg stratégiai bombázókat csíptek fülön. Az azonosított típusok között legtöbbször a Tupoljev Tu-95 Bear-H és Tupoljev Tu-160 Blackjack fordult elő. Az orosz gépek aktivitása nagyjából megegyezett a 2010-es évvel, akkor ugyanis 36-szor került sor a norvég készültségi gépek emelésére.

Görög Mirage 2000-5 Mk2 videó.

 

NETARZENÁL GALÉRIA

Fordulóban.

Hat Hornetből álló kötelék egy kansasi gárdista KC-135 Stratotanker mögött.

Panavia Tornado F3.

Saab J35J Draken.

McDonnell Douglas F-4C Phantom II.

 

Szólj hozzá

eagle airbus golden eads master kai 78 a330 t 50 alenia aermacchi cn235 300 bvs10 mkiib m 346 mrtt iljushin