2012. ápr 16.

2012.04.16

írta: Netarzenál
2012.04.16

Immáron teljesen hadra foghatóvá vált a Szingapúri Köztársaság légierejének 111. százada. Az alakulat most már az izraeli elektronikával felszerelt Gulfstream 550 AEW légtérfelderítőkkel repül, mely az amerikai eredetű E-2C Hawkeye légtérellenőrzőket váltotta fel. A típusból a városállam négy gépet rendelt meg, ezek közül az elsőt még 2009 februárjában vehették át, míg az utolsó, negyedik G550 AEW tavaly októberben érkezett meg. 

Egy most már tradicionális hajónévvel lesz gazdagabb a VIRGINIA-osztályú tengeralattjárók folyamatosan bővülő családja. Ugyanis, a jövőre vízre bocsátandó egység a USS SOUTH DAKOTA (SSN 790) nevet fogja kapni a keresztelőn.

Pénteken végrehajtotta első repülését a tavaly év végén elkészült, az Egyesült Királyság részére megépített első Lockheed Martin F-35B Lightning II vadászbombázó. A rövid fel- és függőeleges leszálló képességgel rendelkező BK-01 45 percet töltött a levegőben a Lockheed Martin berepülő pilótája, Bill Gigliotti irányításával. A BK-01-es még az idén a floridai Eglin légibázisra fog kerülni a B variánssal végzett tesztprogram elősegítése céljából.

Vasárnap a holland védelmi miniszter bejelentette, ha az F-35-ös ára és üzemeltetési költsége tovább emelkedik, akkor az ország valószínűleg lemond az eredetileg tervezett 85 példány megvásárlásáról. Hans Hillen azt is megjegyezte, hogy amikor még Hollandiában megszületett a döntés a 85 gép megvásárlásáról, akkor 90 F-16-os állt hadrendben. A végleges döntés a darabszám ügyében azonban csak 2015 körül realizálódhat, hiszen eddig csak két gépet rendeltek meg tényegesen (ezek közül az első már el is készült).

Minden téren nagyobb előrelépést prognosztizál a Lockheed Martin legújabb AEGIS légvédelmi rendszer megjelenésével. A Baseline 9 egyaránt érinteni fogja a harci képességet, valamint a karbantartást is. Az üzembiztosabb működést, ezzel nagyobb hadrafoghatóságot biztosító korszerűsítési csomag egyik legfőbb előnye az E-2D Advanced Hawkeye légtérfelderítő repülőgépekkel történő adatkapcsolat pontossága lesz. Ez lehetővé fogja tenni a Baseline 9-et alkalmazó hadihajók számára, hogy saját radarjuk bekapcsolása nélkül legyenek képesek a horizonton túli légi célok megsemmisítésére.

A legalább ennyire fontos ballisztikus rakéták saját radar nélküli megsemmisítését egyébként már demonstrálták a tavalyi évben. Legalább ekkora, ha nem nagyobb előny a Baseline 9-el kapcsolatban az, hogy a régebbi rombolók és cirkálók fedélzetén is alkalmazhatóvá válik. Elsőként a TICONDEROGA-osztályú cirkálók közül a USS CHANCELLORSVILLE (CG 62) kapja majd meg a Baseline 9-et, míg az ARLEIGH BURKE-osztályú rombolók közül a USS JOHN PAUL JONES (DDG 53) fedélzetén jeleik meg elsőként.

A felújítást követően megkezdte tengeri próbáit a kanadai HMCS WINDSOR (SSK 877) VICTORIA-osztályú (ex-UPHOLDER-osztály) tengeralattjáró.(Néhány kép a vízre bocsátásról a galériában.) A HMCS WINDSOR karbantartása 2003-ban vette kezdetét és 2009-ig tartott volna. Csakhogy az elengedő hegesztési varratai, működésképtelen vetőcsövei és kormánylapátjai, valamint lehulló hangszigetelő csempéi és rozsdafoltjai miatt a helyrehozatal alaposan elhúzódott. Az osztály egyre inkább kezd kikupálódni, ugyanis a HMCS VICTORIA (SSK 876) már a fegyverzeti tesztjein is túl van, míg a HMCS WINDSOR a következő évben érheti el a hadrafoghatóságot.

Parlamenti vizsgálat indulhat Indiában a légierő típusváltásaival kapcsolatosan. Egy felvetés szerint nem lenne utolsó dolog kielemezni, hogy nem csökkenne-e a bevethető repülőszázadok mennyisége a típusváltások során. Elképzelhető, hogy a régebbi repülőgépek kivonása nem lesz azonos ütemben a helyettük érkező Szu-30, Tejas és Rafale repülőgépek szolgálatba lépésével, így a légierő átmeneti és esetleg igen súlyos képességcsökkenést szenvedhet el. További vizsgálódási terület lehet a pilótaképzés is, ahol a géphiány mellett a 46 meglévő szimulátorból állítólag csak 30 üzemképes.

2015 májusában a Maláj Királyi Légierő (RMAF) előreláthatólag átveheti első Airbus Military A400M szállítógépét a 2005-ben megrendelt négyből. Az ázsiai országban a jelenleg is használt C-130 Hercules gépek nem kerülnek majd kivonásra az európai típus megjelenésével, mivel a cél a szállítókapacitás növelése. Ez igen gyorsan végre fog hajtódni, ugyanis a negyedik A400M 2016 végéig átadásra kerül. A gép egyik példánya már megérkezett az országba az első ázsiai turné keretében.

Japán arra kérte az Egyesült Államokat, hogy ismertesse a Marokkóban bekövetkezett Bell-Boeing MV-22B Osprey repülőgéppel történt balesettel kapcsolatos vizsgálat eddig eredményeit. Tokió azért érdeklődik ilyen élénken a történtek iránt, mivel tengerészgyalogság már az idén elkezdené lecserélni a Futenma bázison található 24 CH-46 Sea Knight helikopterét az MV-22-es szintén 24 példányára. A japánok már eddig is többször ellenezték, a szerintük rossz baleseti mutatóval rendelkező, nem kellően kiforrott konstrukcióval rendelkező repülőeszközök megjelenését hazájukban.

NETARZENÁL GALÉRIA

Az elsőnek megépült olasz FREMM-osztúlyú fregatt, a CARLO BERGAMINI (F 590): 1., 2., 3., 4., 5.

Átstartolás.

Iráni Tomcat.

Az 5531-es pápai 21-es.

Bell-Boeing MV-22B Osprey.

 

Szólj hozzá

south 9 dakota ii lightning windsor 550 hmcs uss baseline gulfstream a400m f 35b aegis (ssk aew (ssn 790) 877)