2012. máj 07.

2012.05.07

írta: Netarzenál
2012.05.07

Ukrajna és Kazahsztán közösen fogja gyártani az ukrán BTR-4-es gyalogsági harcjárművek 100 példányát. A 2000-es évek elején a szovjet BTR-80-as alapján kifejlesztett páncélosból Kazahsztán 150 millió dollárértékben vásárol. Az első 10 BTR-4-es még az idén el is készült, a további 90 pedig a következő évben. A BTR-4 különféle változataiból Irak 336 darabot rendelt, ezek közül 88 2011-ben leszállításra került.

Nyilvánosságra hozták a USS AMERICA (LHA 6) testvérhajójának a nevét. Az LHA 7-es is nagyobb hangárfedélzetet, kibővített repülőgép üzemanyag-tároló kapacitást és „zöld” üzemanyaggal üzemelő gázturbinás hajtóműveket fog kapni, melyek generátorokat forgatnak meg akárcsak a USS AMERICA esetében.  A villanymotorokkal mozgatott USS TRIPOLI feladata elsősorban az F-35B Lightning II-esek szállítása lesz a partraszállások légi támogatása céljából, ahogy az a USS AMERIKA esetében is elvárt. A TRIPOLI név az amerikai tengerészgyalogosok első külföldi bevetésnek (1805) állít emléket, eddig két egység viselte.

A második világháborúban egy CASABALCA-osztályú majd 8000 tonnás kísérő repülőgép-hordozó viselte a TRIPOLI (CVE 64) nevet, mely még a koreai háborúban is részt vett, igaz ekkor már csak mint szállítóhajó. Egy alkalommal 45 F-84 Thunderjet vadászbombázót, 90 szárnyvégi üzemanyagtartályt és több más felszerelést szállított a Távol-Keletre. A hordozó 1943-tól 1958-ig volt hadrendben. A második USS TRIPOLI (LPH 10) az IWO JIMA-osztályba tartozó helikopterhordozó volt, mely 1965-től 1995-ig állt szolgálatban.

Indiában várhatólag még ez év júniusában leszállításra fog kerülni az első HJT-36 Sitara sugárhajtású kiképzőgép. Az egyre romló műszaki állapotú 81 HJT-16 Kiran Mk.1 és Mk.2 sugárhajtású kiképzőgép pótlására a légierő vezetése 73 HJT-36 Sitara beszerzését határozta el még 2006-ban. Az alacsony ütemű sorozatgyártásban készülő első 12 gép átadására eredetileg 2010-ben került volna sor, azonban a program több okból is csúszást szenvedett el, az egyik ezek közül az egyik prototípus lezuhanása volt.

Az április 27-én teljesített első repülést még a 8 tonnás tolóerejű GE F404-IN20-as sugárhajtóművel hajtotta vége a haditengerészeti Tejas NP-1-es. A flotta vezetése egyértelműen a nagyobb, 12 tonnás tolóerejű GE F414-INS6 sugárhajtóművet szeretné látni gépeiben. Ebből Új-Delhi 99 darabot rendelt és mind a szárazföldi mind a haditengerészeti gépek Mk.2-es változataiba ez fog kerülni. A flotta által felállítandó hat HAL Tejas századból azonban csak négy gépállományát fogja alkotni a megrendelésre kerülő 83 darab Mk.2-es.

Ennek a változatnak az első repülésére 2014-ben szeretnének sort keríteni, ekkorra már a Mk.1-eseknek szolgálatba kell állniuk. A Snecma segítségével fejlesztett GTRE GTX-35VS Kaverire még mindig úgy tekintenek, mint egy alternatív hajtóműre, mely a Tejas mellett az AURA nevű fegyveres UAV-ban is felhasználásra kerülhet.

NETARZENÁL GALÉRIA

Munkában a Phalanx és a kínai Type 730-as.

Corsair Harrier kötelék.

Az első holland F-35-ös hajtóművezés közben.(Kapcsolódó hír.)

Bolgár Békalábak.

Eurofighter EF-2000 Typhoon T3.

 

Szólj hozzá

america ge tripoli uss gtx 35vs kaveri btr 4 btr 80 (lha 6) 7) hjt 36 sitara f404 in20 f414 ins6gtre