2012. júl 25.

2012.07.25

írta: Netarzenál
2012.07.25

A Lockheed Martin F-22A Raptor pilótáknál előforduló hypoxia-szerű tüneteket több összetevő közösen okozhatta. A G-mellények, a levegőrendszerben lévő és kis időre néha-néha beragadó szelepek, valamint az elégtelen szűrőrendszer mind módosításra fog kerülni ez év szeptember végéig. A típusra még élő bizonyos korlátozások - 13000 méternél nem nagyobb repülési magasság, valamint a legközelebbi repülőtértől 30 percnyi repülésre történő eltávolodás – a jövőben szakaszosan ugyan, de mind feloldásra fognak kerülni.

A dolgában olyannyira biztos a Pentagon, hogy a pár napon belül egy századnyi F-22-es fog ideiglenes jelleggel Japánba települni. A Kadenába irányuló áttelepülés során maximum 90 percnyire távolodnának el a legközelebbi, leszállásra alkalmas repülőtértől, na és persze tankerek is biztosítanának plusz üzemanyagot, ha szükség lenne rá, sőt a tartálygépek fedélzetén tapasztalt Raptor pilóták is lesznek, akik vész esetén rádión adnának tanácsokat bajba került társuknak.

Ezen a héten újabb 48 ukrán gyártmányú BTR-3E1 páncélozott járművel lesz gazdagabb a thaiföldi hadsereg. A most átadásra kerülő páncélosok a parancsnoki, egészségügyi, műszaki, valamint az önjáró aknavető változatból kerültek ki. Az év vége felé további 30 BTR-3E1 átadása várható az ázsiai ország részére az 1,270 milliárd dollárért megrendelt 233-ból.

A mai naptól megkezdődtek az ötödik Type 45-ös romboló, a HMS DEFENDER (D 36) tengeri próbái Skócia nyugati partjai mentén. A 2009. október 21-én vízre bocsátott egységen most három hétig végzik majd a kormányozhatósági, sebességi és gépészeti rendszerek próbáit. A DEFENDER tesztjei a testvérhajókkal szerzett eddigi tapasztalatok alapján gyorsabb lehet, mint testvérhajóié.

Már a következő évben a levegőbe emelkedhet majd a Saab JAS-39 Gripen E/F változatának prototípusa a gyártó reményei szerint. Az eddigi technológiai demonstrátor az NG (39-7), mely a továbbfejlesztési lehetőség elképzelését volt hívatott bemutatni még messze nem rendelkezett olyan felszereltséggel és kialakítással, mely az E/F variánst fogja jellemezni.

A jövőre elkészülő 39-8-as példány azonban már szinte a végleges konfigurációban fog megszületni, így például az amerikai General Electric F414-es sugárhajtómű megnövelt tolóerejű EPE változatával, valamint a Raven ES-05-ös radarral és Skyward-G infravörös szenzorral ellátva. A gép számára fejlesztett új barát-idegen azonosító azonban még nem kerül beépítésre, hiszen a Selex Galileo csak  2014-re ígéri a SIT426-os repülési tesztjeinek kezdetét. Mivel ez azonban egy önálló rendszer, az E/F Gripen repülései gond nélkül folyhatnak, míg az SIT426-oson a földi teszteket végzik.

Újra bebizonyosodott, hogy ha jó működik, bizony nagyon veszélyes ellenfél tud lenni az ausztrál COLLINS-osztályú tengeralattjáró. A jelenleg is zajló RIMPAC 2012-es hadgyakorlaton a HMAS FARNCOMB (SSG 74) képviseli a hajóosztályt és az amerikai nukleáris meghajtású egységek ellen eddig lefolytatott „párharcok” során sokkal több győzelmet ért el, mint atommeghajtású „ellenfelei”.

Az Egyesült Királyság Védelmi Minisztériuma azt tervezi, hogy 2015 márciusáig egy a haditengerészet által alkalmazható robothelikopter technológiai demonstrátorát fogja elkészíttetni. A forgószárnyas pilóta nélküli légi rendszer (rotary-wing unmanned air system = RWUAS) 2020 után a megfigyelésen és a felderítésen túl képes lenne a tengeralattjárók elleni hadviselésre, felszíni célpontok támadására és aknamentesítésre is. A potenciális fővállalkozóknak augusztus 24-ig kell benyújtaniuk szándéknyilatkozatukat a programban való részvételről.  

Magát a 7 millió dolláros program kiválasztási részét október 12-én indítják el, az előzetesen jelentkezők részvételével. A maximum 3 tonnás felszállótömegű gépre már tavaly érkezett egy ajánlat. A QinetiQ és a Northrop Grumman összefogása egy a MQ-8B Fire Scout robothelikopteren használt rendszerekkel ellátott, Eurocopter Gazelle helikopter pilóta nélküli változatát ajánlotta a flotta figyelmébe.

Sikeres éleslövészetet hajtott végre a Szingapúri Haditengerészet az izraeli eredetű Barak légvédelmi rendszerrel. Az Egyesült Államokkal évente közösen végzett és holnap véget érő CARAT nevű együttműködési gyakorlat során az RSS VICTORY fregatt fedélzetéről indítva semmisítettek meg egy légi célt. (Előzmény)

Újabb piacot szerzett magának a NIMR páncélozott jármű. Július 19-én ugyanis Algéria és az Egyesült Arab Emírségek képviselői írták alá azt a megállapodást, melynek értelmében a NIMR az észak-afrikai országban is gyártásra és rendszeresítésre kerül. A motor és a sebességváltó kivételével teljes egészben az Egyesült Arab Emírségekben készülő NIMR páncélzata a STANAG 4569 Level 1 szintnek fele meg, vagyis képes ellenállni a 30 méteren túlról kilőtt NATO-szabvány 7,62 x 51 mm-es puskalőszernek. Pótpáncélzat felszerelésével a védelmi szint tovább növelhető. A jelenlegi legnehezebb 6x6-os kerékképletű, 13,5 tonnás változat esetében azonban még így is lehetőség nyílik az 5 tonnás terhelhetőségre.

NETARZENÁL GALÉRIA

Szólj hozzá

F-22A Raptor JAS-39 Gripen General HMS BTR-3E1 DEFENDER E/F Raven ES-05 Skyward-G Electric F414 EPE SIT426 RWUAS NIMR Barak