2012. aug 21.

2012.08.21

írta: Netarzenál
2012.08.21

Az Al Arabiya News információi szerint a Szabad Szíriai Hadsereg kezébe amerikai gyártmányú FIM-92 Stinger kézi légvédelmi rakéták kerültek. A hírek szerint 10-14 darab rakétához jutottak hozzá a lázadókhoz a török-szír határ közelében. További beszámolókból kiderült, hogy Törökország és az Egyesült Államok előtt ismert volt a fegyverek szállítása. A rakéták származási helye nem ismert, azt azonban egyesek tudni vélik, hogy a finanszírozást Szaúd-Arábiából segítették.

Várhatólag még ez év végén, illetve a következő év elején aláírásra kerül Indiában az 5. generációs repülőgépek beszerzéséről szóló szerződés. A 20 év alatt 35 milliárd dolláros kiadással járó légierő fejlesztés még mindig az orosz Szuhoj T-50-es PAK-FA, vagy, ahogy Indiában hívják az FGFA gépre vonatkozik. Az F-35-ös beszerzése az orosz gép helyett úgy látszik nem valósul meg. A FGFA-ra vonatkozó összes dokumentáció is átadásra fog kerülni a HAL (Hindustan Aeronautics Limited) részére és a gyár, valamint a légierő pilótái 2014-ben, 2017-ben és 2019-ben próbálhatják ki a gép három, Oroszországból érkező prototípusát az Ojhar légibázison.

A némileg módosított gépekből az eredeti tervek szerint 166 együléses és 48 kétüléses került volna megrendelésre, ám lehetséges, hogy India végül eláll a kétüléses változat létrehozásától. Oroszország nem tervezi a kétüléses változat megépítését és rendszeresítését, így ennek fejlesztési költségei Új-Delhit terhelnék. A kétüléses gép, melyet elsősorban vadászbombázó feladatkörre szántak Indiában, a számítások szerint nagyobb felszállótömeggel, kevesebb üzemanyaggal és gyengébb lopakodási jellemzőkkel rendelkezne, így az indiai légierő vezetése hajlik rá, hogy lemondjon ennek a változatnak a létrehozásáról. Az FGFA indiai gyártása várhatólag 2020-ban fog elkezdődni és 2022-ben fog hadrendbe állni.

Mindeközben Oroszországban a T-50-2-es géppel, mely a másodiknak elkészült prototípus, már folynak a légi üzemanyag utántöltési gyakorlatok első fázisai. Ezek során egy Il-78-as utántöltő gépet közelítenek meg és vizsgálták a tanker mögött keletkező turbulenciák hatását a T-50-esre.

Nagy-Britanniában bemutatták a Királyi Haditengerészet 2020 után szolgálatba álló Type 26-os fregattjainak látványtervét. Az 5400 tonnás vízkiszorítású GCS (Global Combat Ship) hossza 148 méter lesz és rakétafegyverzetét függőleges indítókonténerekben fogja tárolni. Az orrfedélzeten egy hajóágyú nyer elhelyezést, míg a tatrészen Merlin vagy Wildcat helikopter elhelyezésére szolgáló hangár kerül kialakításra. A Type 26-osok személyzet nélküli légi, vízi és felszín alatti járművekkel is el lesznek látva. A fregattot úgy tervezték, hogy rugalmasan és könnyen reagálhasson azokra a fenyegetésekre, amelyek szolgálati ideje alatt felbukkanhatnak a világban. A több ezer munkahelyet teremtő és megtartó Type 26-os fregattokból a jelenlegi elképzelés szerint 13 egység fog megépülni Nagy-Britannia részére. Képek: 1., 2.

Törökország 50 darab Husky Visor 2500 aknakereső járműre jelentette be vásárlási szándékát Washingtonban. A 115 millió dolláros kiadást a kurdok elleni műveletek teszik szükségessé, hiszen az elmúlt tíz évben több mint 200 török katona vesztette életét az aknák és egyéb elrejtett robbanószerkezetek miatt.

NETARZENÁL GALÉRIA

Jakovlev Jak-130: 1., 2.

Szólj hozzá

26 2500 Szuhoj T-50 PAK-FA Type FIM-92 Stinger FGFA GCS Husky Visor