2013. jan 07.

2013.01.07

írta: Netarzenál
2013.01.07

Japánban a Védelmi Minisztérium szeretné elérni, hogy 2015-ig szolgálatba léphessen az ország első tengeri járőrfeladatokra használt Northrop Grumman RQ-4C Triton pilóta nélküli repülőgépe. A hosszú repülési időtartammal rendelkező amerikai típust a vitatott hovatartozású szigetek körüli tengerrészek ellenőrzésére kívánnák felhasználni. A legfőbb médiavisszhangot Japán és Kína között, a Tiaojü-szigetek miatt kialakult nézeteltérés kapta az elmúlt évben. Kínában szintén a több országgal fennálló szigetviták miatt a Parti Őrség hajóinak mennyiségi növelését tűzték napirendre. Ezt az új egységek építésével párhuzamosan a hadiflotta hajóinak átadásával is gyarapítják, legutóbb két romboló és további kilenc egység került a szervezet állományába a tavalyi év végén.

Indiai sajtóértesülések szerint az európai EADS nyerte meg az Indiai Légierő tankergépekre szóló megrendelését. Így hat Airbus A330 MRTT leszállításáról kötnek majd szerződést 1,47 milliárd dollár értékben. Úgy hírlik, hogy az EADS képes volt az orosz riválisnál, az Iljusin Il-78-nál is kedvezőbb ajánlattal előrukkolni, így elnyerte a megrendelést.

Tavaly októbere óta, amikor is megkérték a gyártók ajánlatait a sugárhajtású gyakorlógépekre, nem sok előrelépés történt a chilei légierő háza táján ebben a témában.  A becslések szerint a 2016-2017-től érkező tucatnyi új gépre több mint 200 millió dollárnyi összeggel kellene rendelkeznie a Fuerza Aérea de Chile (FACH) vezetésének. Ez az összeg jelenleg még nem áll rendelkezésükre, de talán a 2014-es esztendőre már tisztázódnak az anyagi lehetőségek. Az 1980-as években Spanyolországból beszerzett 12 CASA C-101BB és 23 C-101CC gépek utódai a légierő reményei szerint a dél-koreai KAI T-50 Golden Eagle, vagy akár az olasz Aermacchi M-346 és BAE Systems Hawk 120 típusai is lehetnek, csakhogy ezek beszerzésére messze többet kell majd elkölteni, mint aminek a megvalósulásában reménykedhetnek. Ha a pénzügyi vonalon nem sikerülne az vágyaikat megvalósítani, akkor az igényeikből kell engedni. Ezzel a megoldással a kevésbé drága kategória képviselői, például az Aero Vodochody L-159 ALCA, vagy a BAE Systems Hawk T.1-es válhatnának a befutókká, ugyanis ezek férhetne bele a nagyjából 200 milliós keretbe.

Az orosz védelmi iparból származó értesülések szerint a 2011-től 2020-ig tartó fegyverkezési programban szeretnének létrehozni egy univerzális, többfunkciós járműalapot. Ez az egységes platform szolgálna bázisául az Armata harckocsinak, a Kurganet-25 lánctalpas és a Boomerang kerekes futóművel ellátott gyalogsági harcjárműveknek, valamint az önjáró tarackoknak és a különféle műszaki járműveknek is. Mindezeken túl a járművekben használt rendszerekkel és berendezésekkel szemben az az elvárás, hogy korlátlan lehetőséget biztosítsanak a későbbi modernizáláshoz, továbbfejlesztéshez.

További 33,7 millió dollár került a newport newsi Huntington Ingalls cég számlájára átutalásra. A hajóépítésben érdekelt vállalat ugyanis a szolgálatuk után kivonásra kerülő egységek bontásában is jeleskedik. Most a világ első nukleáris meghajtással rendelkező repülőgép-hordozójaként számon tartott USS ENTERPRISE (CVN 65) reaktoraiban található sugárzó anyagok eltávolítására vonatkozó munkálatok ellenértékét juttatták el a céghez Washingtonból.

Oroszországban egy újabb grandiózus flottafejlesztési programot jelentettek be. Ennek keretén belül 2016-ig több mint 50 új hajó és tengeralattjáró kerül átadásra a haditengerészet számára. Ezek közül 18 lesz hadihajó, valamint 6 vadász, illetve rakétahordozó tengeralattjáró, míg a többi az egyéb ellátó és segéd feladatok végrehajtására lesz alkalmas.

NETARZENÁL GALÉRIA

ADMIRAL CSABANENKO.

Görög Falcon raj.

Vegyes kötelékben: 1., 2.

OH-58D-k az éjszakában.

LTV A-7C Corsair II.

McDonnell Douglas EF-18A(M) Hornet.

Szólj hozzá

BAE Systems Triton T-50 Aermacchi KAI Boomerang M-346 Eagle Armata A330 MRTT Iljusin Golden Il-78 Kurganet-25 CASA C-101BB RQ-4C