2011.12.24

2011.12.24. 15:58

Szinte biztosra vehető, hogy a 2015-re tervezett kivonási dátum egy, de akár több évvel is növekedhet az U-2-es felderítők esetében. A Kongresszus ugyanis tesztekkel bizonyítottan szeretné csak nyugdíjazni a pilótával ellátott felderítő repülőgépeket. Az eredeti elképzelések szerint a Global Hawk UAV immáron öt éve le kellett volna hogy váltsa elődjét, azonban leginkább a megbízhatósága, na és persze a jelenleg még elmaradó felderítési képességek miatt ez nem realizálódott.

Az amerikai haditengerészet tervei szerint a következő évi RIMPAC hadgyakorlatok sort kerítenének egy UAV repülőgép lemerült tengeralattjáróról történő indítására. Erre a különleges feladatra a Switchblade UAV módosított példányit használnák fel. A periszkópmélységben haladó tengeralattjáróról, az egyébként a keletkező hulladék eltávolítására szolgáló nyíláson keresztül juttatnák a vízbe az UAV-t rejtő és majdan indító SLV (Submarine Launch Vehicle) konténert. Az SLV süllyedését addig folytatná, míg biztonságos távolságba kerül a tengeralattjárótól, majd fedélzeti rendszerei beindítanák a gázgenerátorát. A gáz az SLV felső részén lévő gallérba áramlik és az általa megnövekedett felhajtóerő felszínre emelné az SLV-t. A vízfelszín elérése előtt az SLV-n működésbe lép egy úszóhorgony is mely a stabilitást szolgálja. Az indítást 35 fokos szögben megdőlve és a széllel szembefordulva hajtja végre az SLV. Az SLV-t készítő Raytheon, először 2008 szeptemberében demonstrálta az SLV működőképességét felszíni hajóról végezve a vízre bocsátást.

Elképzelhető, hogy ellehetetleníti a Eurosam SAMP/T légvédelmi rendszer eladását Törökországban a Franciaországgal megromlott viszony. Ugyanis a Eurosam-ben a francia Thales elektronikai cég és az európai, de bizonyos százalékban francia MBDA is fontos szerepet játszik. Ankara nagy hatótávolságú légvédelmi rendszert szeretne beszerezni, így a világ szinte minden szóba jöhető ilyen eszközét szívesen tesztelné és a legjobbnak találtat meg is vásárolná. Éppen ezért az európai gyártóknak az amerikai Patriot, az orosz S-300-as és még a kínai HQ-9 is ellenfélnek számított.  A francia fegyvergyártóknak és a védelmi ipar más szektorában tevékenykedőknek komoly érvágást jelenthet a török piac elvesztése, hiszen 2006 és 2010 között összesen 203,5 millió euró bevételük származott a török megrendelésekből.

A Szuhoj befejezte a 2009-ben a MAKS-on megrendelt 12 Szu-27SM vadászbombázó leszállítását az orosz légierő részére. A 3 tonnával nagyobb felszállótömegű, megnövelt üzemidejű AL-31F-M1 sugárhajtóművekkel, fedélzeti zavarórendszerekkel, pilótafülkéjében négy színes kijelzővel ellátott változatot a KNAPPO (Komszomolszki Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés) gyártotta le.

http://www.youtube.com/watch?v=L4dOvUNO4rg 

 

NETARZENÁL GALÉRIA

Sütkérező sárkányhölgyek.

Tajvani Bell OH-58D Kiowa Warrior.

Rockwell B-1B Lancer.

F-35-ös kötelék.

Festmények Boeing B-52H Stratofortress bombázókon:1., 2., 3.

Vajon milyen meglepés várhatja a katonai búvárokat a szépen feldíszített USS CROMMELIN (FFG 37) fregatt alatt?

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!