2011.12.31

2011.12.31. 15:12

Ahogy az a 29-i bejegyzésben már megemlítésre került, India még ebben az évben átvehette a K-152-es NERPA atom-tengeralattjárót.  Az immáron hivatalosan is INS CHAKRA (II) nevet viselő AKULA-II-es január második felében indul meg indiai legénységgel Visakhapatnam felé, ahol a honi kikötője lesz. Hivatalos szolgálatba lépése 2012 márciusában várható.

A hatvankilenc éves korában meghalt Kim Dzsong Il, Észak-Korea vezetője miatti mélységes gyász ellenére az év végeztével nyilvánosságra hozták a légierő pilótáinak repült idejét. A listából egy testvérpár messze kiemelkedik a levegőben töltött időket illetőleg. Ők Vong-Hok Nyug és Nong-Hok Nyug hadnagyok. A testvérpár éves repült ideje már az első pilótafülkébe kerülésük óta rendre majd duplája társaikénak. Hogy ez hogy lehetséges? A testvérek ikrek, ráadásul félpetéjűek! Vong-Hok Nyug fejtől derékig létezik, míg testvére, Nong-Hok Nyug a természet furcsa játékaként talptól derékig. Mindezen genetikai rendellenességük miatt már születésük első pillanatától kezdve felfigyelt rájuk az észak-koreai orvos szakma és a titkosszolgálat is.

Utóbbiak érdeklődése annak volt köszönhető, hogy az ikrek születésükkor még összenőve léteztek, ezért a kémszolgálat sziámi illegális bevándorlókként szaglászott utánuk. Néhány orvosi szakkönyv átnyálazása, és pár ügybuzgó ügynök barnára színeződött orra után azonban a kémelhárítás már nem foglalkozott az ikrekkel. Ellenben az orvosok annál inkább, ugyanis kihívást láttak az összenőtt testvérpár sikeres szétválasztásában. Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a műtét sikerült, a világ orvosi közössége azonban nem fordított kellő figyelmet az phenjani kollégák eredményére. A testvérek idővel egészségben felcseperedve pilótának álltak és sajátos testi felépítésüket kihasználva –a dupla levegőben töltött időnek is köszönhetően- a légierő legjobbjai lettek. Így már érthető a kiugróan magas repült órák száma a testvérpárt illetőleg.

 

NETARZENÁL GALÉRIA

A LENINGRÁD helikopterhordozó-cirkáló.

LTV A-7E Corsair II szerelgetés közben a  USS INDEPENDENCE (CV 62) fedélzetén.

A vattacukor készítők:1., 2.

Elegáns ausztrál Agusta A-109E Power.

Patrouille de France.