2012.01.27

2012.01.27. 14:55

Tegnap bejelentették az amerikai haderőt érintő leépítés nagyjából konkrét mértékét. Az USAF hat harci századát számolja fel, egy kiképzést folytatóval együtt. A tegnapi bejegyzésben említett Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk Block 30-as nyugdíjazás is megvalósul. Az eddig megrendelt 38 C-27J Spartanra sem mutatkozik igény, feladataikat a C-130-asok látják majd el. Azonban a Herculesek mennyisége is csökkentésre kerül, a 65 legöregebb példányra kivonás vár, így mennyiségük 318 darabra redukálódik. Szintén kivonásra kerül a még meglévő 27 C-5A Galaxy teherszállító is, így stratégiai légiszállításokat 52 C-5M és 222 C-17 hajthatja végre.

A haditengerészetnél megmarad 11 nukleáris meghajtású hordozó és 10 fedélzeti repülőezred. A 22 TICONDEROGA-osztályú cirkáló közül hét kerül majd kivonásra. Ugyancsak kivonásra kerül két WHIDBEY ISLAND-osztályú partraszállító hajó is. Az OHIO-osztályú ballisztikus rakétahordozók cseréje 2019-2021 közül veszi majd kezdetét. Szintén 2019-től állnak majd szolgálatba a megnövelt manőverező robotrepülőgép mennyiséggel ellátott Block 5-ös VIRGINIA-osztályú tengeralattjárók is. A part menti feladatokra tervezett LCS-k közül szükség lenne mind az 55 egységre, azonban két hajó sorsa még nem dőlt el véglegesen, lehetséges, hogy átütemezik a szállítási időket és későbbi időpontban kerül véglegesítésre a megrendelésük.

Több mint két tucat GAU-19/B Gatling rendszerű nehézgéppuskát rendelt meg az amerikai hadsereg a General Dynamics-től 7,3 millió dollár értékben. A háromcsövű 12,7 mm-es GAU-19/B a jelenleg mintegy 250 darab szolgálatban álló GAU-19/A géppuska könnyített változata.

Londonban a Lockheed Martin F-35C fékezőhorog problémájára reagálva a Honvédelmi Minisztérium egy B-terv kidolgozásába kezdett. Ha rövid időn belül az amerikaiak nem tudják megoldani a felmerült problémát, akkor elképzelhető, hogy Nagy-Britannia eláll a típus rendszeresítésétől. Persze mindez csak feltevés, hiszen 2015-ben egy újabb védelmi felülvizsgálat veszi majd kezdetét a szigetországban és addig még sok minden változhat a tengeri Lightning II-es ügyében. Az idő nem szorít annyira, hiszen 2019-től számítanának a típusra, melynek darabjáért 100 millió dollárt tartanak elfogadható árnak. Alternatívából nem sok van, a két esélyes a francia Dassault Rafale M és az amerikai F/A-18 Super Hornet.

Izraelben még ebben a hónapban szeretnék elkezdeni a korszerűsítésen átesett első Sikorsky CH-53E Super Stallion helikopter repülési programját. Az átalakítást a Tel Nof légibázison hajtották végre és az elképzelés szerint a helikopterek 2025-ig szolgálatban maradhatnának.

Oroszországban a Kalasnyikov gépkarabélyokat gyártó izsevszki IZSMAS bemutatta legújabb fejlesztését, az AK-12-es gépkarabély prototípusát. A híres előd hagyományait megtartva, 20 kisebb-nagyobb változtatással  próbál meg vevőre találni a jövőben. A jobb- és balkezesek igénye szerint alakítható AK-12-es többféle űrmérettel is készülhet (5,45x39, 5,45x45, 7,62x39, 7,62x51). A gyártó szerint az AK-12-es megőrizte az előd legjobb tulajdonságit, mint például, egyszerűség, megbízhatóság, alacsony gyártási költség, kiegészítve a kor követelményihez való alkalmazkodást segítő Picatinny sínekkel és különféle optikai és éjszakai irányzékok alkalmazhatóságának lehetőségével.

A gépkarabély állami tesztjeit még ebben az évben szeretnék befejezni, azonban a nehéz gazdasági helyzetben lévő gyár jelenleg nem reménykedhet a Moszkvából érkező nagymennyiségű megrendelésre. Az orosz hadsereg raktáraiban ugyanis 17 millió AK-74-es várja, hogy használatba kerüljön és ez a mennyiség hosszú időre elegendő lesz a haderők számára.  Így az AK-12-es számára leginkább az export, illetve a belügyi szervek által feladott megrendelések jelenthetik a jövőt. Az orosz Belügyminisztérium állítólag már rendelt majd száz AK-12-est tesztelési célokra.

NETARZENÁL GALÉRIA

Boxer: 1.,
2., 3., 4.

Westland Sea King ASaC7.

Saab JAS-39C Gripen.

Cseh Szuhoj Szu-25K és egy bolgár UBK.

Sri Lankai MiG-27.