2012.01.29

2012.01.29. 19:06

A különleges egységek állandó otthonává válthat a USS PONCE (LPD 15) AUSTIN-osztályú partraszállító hajó. Az 1970 májusában vízre bocsátott egység idén fejezné be pályafutását. Azonban a Washington Post értesülése szerint a 8883 tonnás vízkiszorítású, 173 méter hosszú, 30 méter széles, 7 méteres merüléssel rendelkező egység a továbbiakban, mint úszó bázis szolgálna elsősorban a Közel-Kelet térségében. Fedélzetén akár 370 bevetésre kész, a különleges műveletek végrehajtására képes katonával, valamint 4 Sikorsky MH-53 helikopterrel és akár egy tucatnyi kisebb hajóval, melyek a partszakasz gyors megközelítését tennék lehetővé. A USS PONCE december 2-án futott be utolsó útjáról Norfolkba. Az új feladatának ellátásához némi átalakításra lenne szüksége, ezek akár már február közepén el is kezdődhetnek, így akár már április közepén megejthetnék az első tengeri próbautat.

Márciusban vagy áprilisban tervezi elindítani a szélcsatornában végzendő teszteket a Boeing az F-15SE projektjében. A Silent Eagle méretarányos modelljével végzett vizsgálatok után ez év utolsó negyedében, vagy 2013 elején hajtaná végre első repülését az elsőnek elkészült példány. A tervezők csapata a 15 fokban kifelé döntött függőleges vezérsíkoktól nem csak a radarkeresztmetszet csökkenését, de a repülési jellemzők némi javulását is várják. Amennyiben Szöulban ez év októberében az F-15SE Silent Eagle nyerné el a 62 gép megrendelését biztosító FX III-as tendert, úgy az első gép már 2016-ban szolgálatba is állhatna az ázsiai országban.

A Boeing-hez kapcsolódó hír, hogy az amerikai haditengerészet további 14 együléses F/A-18E és 1 F/A-18F változatú Super Hornet vadászbombázóra adott megrendelést 687,5 millió dollár értékben.

Január 21-én volt negyven éve, hogy végrehajtotta első felszállását a Lockheed YS-3A Viking, a kaliforniai Palmdeal-ben.  A hordozófedélzeti tengeri járőrgép prototípusának első repülése 90 percig tartott, a repülést teljesítő pilóták John Christiansen és Lyle Schaefer voltak. Az S-3A 1974-ben állt szolgálatba és az évek során 18 század állományában volt megtalálható a gép valamelyik változata. A 2009-ben véget ért szolgálati idő alatt a legyártott 187 példány 1,7 millió repült órát teljesített.

Továbbfejlesztésre szorulnak az USA 13,5 tonnás GBU-57A/B MOP bunkerromboló bombái. A mélyen a föld alá telepített vezetési pontok és fegyverraktárak ellen kifejlesztett MOP a legújabb hírek szerint nem lenne képes elpusztítani több iráni lehetséges célpontot. Leon Panetta védelmi miniszter elmondása alapján nemsokára elindítanak egy, a bombák továbbfejlesztésével foglalkozó programot. A világ legnagyobb, nem nukleáris bombájából az első szállítmány még tavaly szeptemberben érkezett meg a bevetésüket majdan végző B-2A Spirit lopakodó bombázóknak otthont adó Whiteman légibázisra. A gépeket repülő 509. Bombázóezred novembertől vált bevethetővé a MOP-al.

NETARZENÁL GALÉRIA

Brit páncélosok gyakorlaton:1., 2., 3., 4., 5.

AgustaWestland EH-101 Mk512.

Boeing F/A-18F Super Hornet áthúzás közben.

Fuji AH-64DJP Apache Longbow.

Felderítő MiG-25: 1., 2.