2012.03.20
Az Ausztrál Királyi Haditengerészet új partraszállító hajója a HMAS CHOULES az elmúlt három hetet kétéltű kiképzésen és gyakorlaton töltötte. Megvásárlása óta ez volt az első alkalom, amikor mondhatni rendetetésszerűen használták. A “SQUADEX” és a “SEA LION” elnevezésű gyakorlatok alkalmával az elárasztható dokkfedélzetet a haditengerészet nehéz és közepes partraszálló naszádjai is kipróbálhatták, míg a repülőfedélzeten a hadsereg Black Hawk helikopterei hajtottak végre le és felszállásokat. A CHOULES legénységének alkalma nyílt a hasonló feladatkört betöltő új-zélandi HMNZS CANTERBURY legénységével is a közös gyakorlatozásra.
Február óta folyik a második sorozatgyártású A400M teherszállító gép, az MSN8-as jelzést viselő példány összeszerelése a spanyolországi Sevillában.
Hivatalosan Commando II lett a neve az Amerikai Légierő Különleges Műveleti Parancsnokságának kötelékébe tartozó MC-130J Hercules változatnak. Ez a gép képes éjjel, vagy rossz időjárási viszonyok között is alacsonyan repülni, végrehajtani üzemanyag átadást helikopterek vagy CV-22 Osprey gépek részére. A szállítási és teherdobási feladatokra is alkalmas, valamint képes ejtőernyősök szállítására is. Az MC-130J Commando II-t eddig nem hivatalosan több néven is emlegették, így például: Combat Shadow II, Combat Knife és Combat Arrow.
Befejeződött a HMS DRAGON (D 35) Type 45-ös romboló tüzérségi próbája. Hat nap alatt a romboló 114 mm-es lövegéből 290 lövést adtak le vízfelszínen vontatott célpontok ellen. A közelkörzeti védelemre szolgáló 30 mm-es gépágyúval szintén adtak le lövéseket felszíni és légi célpontokra is. Az ágyú és a gépágyú elektrooptikai rendszerével pedig tűzmegnyitás nélkül követték a célt repülő gépet. A HMS DRAGON várhatólag április 27-én csatlakozik a flottához.
Kanadában a Nagy-Britanniától vásárolt négy, immáron VICTORIA-osztályként (ex-UPHOLDER-osztály) emlegetett, és hosszú időn át bevetésre képtelen tengeralattjárók közül sikeresen befejezte fegyverrendszereinek próbáit HMCS VICTORIA (SSK 876). Ezek során több Mk48-as torpedó indítására is sor került, melyek harci részének helyén egy adatrögzítő került elhelyezésre. További tesztek azonban még várnak a HMCS VICTORIA-ra és legénységére ebben a hónapban, így első, immáron teljes bevethetőséggel végrehajtandó őrjáratukra csak a nyáron futnak ki. Meg kell említeni, hogy a HMCS VICTORIA 2000 és 2010 között csak 115 napot töltött a tengeren. Testvérhajói - HMCS CHICOUTIMI (SSK 879), HMCS WINDSOR (SSK 877), HMCS CORNER BROOK (SSK 878) - közül jelenleg egy sem alkalmas a szolgálatra. Ugyanis javításon tartózkodnak, vagy éppen arra várnak.
A jelenlegi számítások szerint 2016 lehet azaz év, amikor mind a négy VICTORIA-osztályú tengeralattjáró szolgálatban fog állni. Erre az időpontra az előrejelzések szerint összesen 3 milliárd dollárt fognak elkölteni a tengeralattjárókra és ez még tavaly év végén elgondolkodtatta az ország vezetőit. Ugyanis az akkor már 30 éves egységeket még további 10 évig használhatnák, mielőtt végleg nyugdíjazni kellene őket. Pótlásukra azt a lehetőséget mérlegelik, hogy a dízel-elektromos egységek kivonása után inkább az USA-tól vásárolnának nukleáris meghajtású tengeralattjárókat.
Peru megtagadta, hogy a Brit Királyi Haditengerészet HMS MONTROSE (F 236) Type 23-as fregattja kikössön a El Callao haditengerészeti bázison, ezen a héten. (Előzmény)
Ecuadorban mind a két pilóta sikeresen katapultált abból az Embraer EMB-314B (A-29B) Super Tucano turbólégcsavaros repülőgépből, mely a Manta légibázistól nagyjából egy kilométernyire zuhant le tegnap. A Super Tucano lakatlan területre zuhanása előtt állítólag lángok jelentek meg a szárny körül. Ecuador 2009 végén 24 EMB-314B-t vásárolt meg. A baleset kivizsgálását megkezdték.
NETARZENÁL GALÉRIA