2012.05.24

2012.05.24. 14:54

Egyiptomban licenc alapján fognak gyártani kínai UAV-ket. Az ASN-209-esből 12 példány fog megépülni. Az ASN-209-es tömege 320 kg, hasznos terhelhetősége 50 kg, egyhuzamban 8-10 órát képes a levegőben tölteni, utazósebessége 140 km/h, a földi irányító állomástól 200 km-re távolodhat el.

Digitális pilótafülkével lesznek ellátva az USAF és a NATO légtérfelderítői. Az E-3 AWACS gépek műszerfalán 5 nagyméretű kijelző fogja leváltani az analóg műszereket. Az átalakításokat a Boeing valósítja meg, 368 millió dollárért. Az első lépésben két gép, egy NATO és egy UASF Sentry kerül korszerűsítésre a Boeing seattle-i létesítményében. Az előbbi 2013 harmadik negyedévében, míg az utóbbi 2014-ben. Mindkét géppel 2015 végére végeznek a Boeing emberei. A korszerűsítés eredményeként a pilótafülkében a személyzet létszáma négyről három főre csökken.

Olaszországban mostantól már csak a Eurofighter Typhoon gépek fognak éles fegyverzettel ellátva készültséget adni. Az amerikai eredetű F-16-osok további felhasználására a készültségi szolgálatok ellátásánál a légierő vezetői már nem számolnak, a Block 15 ADF gépek közül már több 2010-től kezdődően vissza is került az USA-ban található Davis-Monthan bázisra. Az Olasz Légierő számára 2004-től napjainkig 62 Eurofighter Typhoon került átadásra.

A szomszédos Venezuela fegyverkezését nem nézheti tétlenül Kolumbia vezetése sem. Az ország vezetői ezért egyeztetéseket kezdtek Izraellel fegyverbeszerzés kérdésében. A zsidó állam most is hajlandó lenne fegyverzettel ellátni a Dél-Amerika északnyugati részén fekvő országot, mint ahogy ezt eddig is tette. A különféle szárazföldi és haditengerészeti beszerzések mellett Bogota Kfir vadászbombázókat és UAV repülőgépeket is beszerzett Izraelből. Most a tárgyalások során páncélosokról, egészen pontosan Merkava Mark IV-esekről és Namer páncélozott szállító harcjárművek megvásárlásáról folytak egyeztetések. Izrael hajlandónak mutatkozik ezek eladására is. Jelenleg 25-40 páncélos esetleges megvásárlásáról szólnak a hírek.

Sikeresen lezárultak a Pratt & Whitney JT-8D hajtóművekkel végzett tesztrepülések az erre a célra módosított E-8C JSTARS fedélzetén. A nagyobb teljesítményű, nagyobb repülési magasságot, ám kevesebbet fogyasztó ezért nagyobb hatótávolságot biztosító JT-8D hajtóművek légi tesztjeihez 39 felszállást terveztek végrehajtani, azonban a Northrop Grumman Corporation és a légierő emberei a kívánt próbákat 32 felszállással is teljesíteni tudták.

A Szevmas Hajógyár a Fehér-tengeren és a Barents-tengeren uralkodó rossz időjárásra való hivatkozással június elejére halasztotta el az INS VIKRAMADITYA (ex-ADMIRAL GORSKOV) repülőgép-hordozó tengeri próbáinak kezdetét.

Kellően hatékonynak bizonyult egy újfejlesztésű csúszásgátló bevonat a francia CHARLES DE GAULLE repülőgép-hordozó fedélzetén. A próbák során csak a leszállásokhoz használt szögfedélzetet vonták be a DCNS és partnerei által kifejlesztett anyaggal. A haditengerészet Rafale vadászbombázóinak segítségével próbára tett burkolat kiállta az igénybevételt, így a hordozó 2013-ban kezdődő nagyjavítása során már a teljes repülőfedélzetet az új burkolattal fogják ellátni.

Május 10-én az amerikai haderőkben szolgálatba állított UH-72A Lakota helikopterekkel elérték a 100000. repült órát. Az EADS North America 2006 novembere óta eddig 219 helikoptert adott át a megrendelt 345-ből, valamint további öt példány a haditengerészet számára is kézbesítve lett. Az utolsó UH-72A leszállítását 2016-ra tervezik, ez valószínűleg tartható dátum, hiszen az eddigi Lakoták is időre és a meghatározott költségkereten belül kerültek leszállításra.

A General Dynamics Land Systems a EUROSATORY kiállításon fogja bemutatni a Mowag Eagle páncélozott gépjármű új változatát. Az eddigi 4x4-es kerékképletű Eagle új változata megnövelt hosszal és immáron 6x6-os kerékképlettel készült. A 16 köbméteres belső tér lehetővé teszi akár 14 katona elhelyezését is

Iránban egy a közeljövőben megrendezésre kerülő hadgyakorlat alkalmával szeretnék bemutatni az amerikai AH-1 Cobra harci helikopter hazai gyártású változatát. A hírek szerint az irániak bizonyos módosításokat, továbbfejlesztéseket is eszközöltek a helikoptereken, így a csöves- és a rakétafegyverzetük is hazai gyártású lesz.

Mowag Eagle IV.

NETARZENÁL GALÉRIA

Egy kis segítség.

Olasz AMX.

Repülésre kész a Szörny.

Szerb Fulcrum.

Thaiföldi Saab JAS-39C Gripen.