2012.05.31

2012.05.31. 15:33

Szingapúr megkapta további öt Buffel páncélozott műszaki járművét, így immáron 10 példánnyal rendelkezik ezekből. A városállam a 132 Leopard 2A4-es mellé vásárolta meg az azonos alvázon kialakított Buffel-t. A használt, de felújításon átesett harckocsikat 2006 és 2010 között szerezték be Németországtól, további 30 példány azonban csak mint alkatrészforrás került megvételre. Jelenleg egy használt Leopard 2A4-es ára 3 millió dollár körül van.

Bár az előrejelzések szerint 2020-ig kitartanak a Dél-Afrikai Köztársaságban rendszeresített C-130BZ Hercules teherszállítók, a gyártást végző Lockheed Martin szerint nem árt már idejében a cseregépek után nézni, ami nem is lehetne más mint a C-130J, illetve ennek olcsóbb, egyszerűbb változata a C-130XJ. Az tény, hogy a C-130J Super Hercules drágább, mint a két hajtóművel rendelkező konkurensei a C295 és a C-27J, azonban eddig 845000 órányi repülési idő által szolgáltatott tapasztalat segíti az esetlegesen előforduló hibák elhárítását.  Esetlegesen, hiszen a típus egy repült órájára 1,07 munkaóra jut, hadrafoghatósági mutatója 90% körül van.

Nos, a gép jobb megismerése érdekében a gyártó részt vesz a szeptemberben megrendezésre kerülő Africa Aerospace and Defence kiállításon, ahol az XJ variánst állítja reflektorfénybe. A némileg könnyebb C-130XJ a Lockheed Martin szerint több szempontból is ideális választás lehet Dél-Afrika számára. Egyrészt a kisebb önsúly nagyobb terhelhetőséget jelent, de a rendszerek elhagyásából adódó, esetlegesen felmerülő hiányosságok pótlására készek a helyi gyártók által készített berendezések integrálásra is, úgy mint ahogy az az indiai gépek esetében történt, ahol saját gyártású rádiók, és infravörös kamerák kerültek beépítésre. Ezen ötlet esetleges magvalósítása érdekében az amerikaiak már fel is vették a kapcsolatot az Armscor céggel.

Továbbá a légierő tankereként a KC-130J is szóba jöhet a 2007-ben kivont Boeing 707-es pótlásaként, na és a kiöregedő tengerei járőrgépek cseréje is megoldható lenne az SC-130J Sea Herc beszerzésével. E tervezet C295-ösön megvalósult ellenlábasát az Airbus Military éppen a múlt hónapban mutatta be az országban. Azonban további érv a C-130-as mellett az, hogy a Denel kiépült karbantartó központjában minimális beruházással megvalósítható lenne a J és az XJ változatokon elvégzendő időszakos munkák igényelt műszaki háttere.

Az elkövetkező években alaposan megújulhat az orosz szállítórepülők gépparkja. 2014-től kezdődően ugyanis megjelennek az alakulatoknál az Iljusin Il-76-MD90A (Il-476), valamint a modernizált Il-76MD gépek, valamint 2020-ig átadásra kerül 25 Antonov An-124 nehéz szállító repülőgép is és erre az időpontra 60 darab An-70-es is hadrendbe fog állni. A haditengerészettel és a szárazföldi erőkkel szemben azonban külföldről származó gépek nem lesznek rendszeresítve, mivel az orosz ipar (az An-70-es esetében egy „kis” ukrán segítségről azért szó van) által előállított gépek megfelelőek az igényeknek.

Szerda délután két pilóta katapultált az Amerikai Haditengerészet 22. Kiképzőszázadának egyik McDonnell Douglas/Boeing T-45C Goshawk sugárhajtású kiképzőgépéből. A pilóták helyi idő szerint 15:30 körül hagyták el a gépet, mely ekkor 72 km-re délnyugatra volt a haditengerészet Kingsville-i támaszpontjától. A gép roncsai lakatlan területre zuhantak, anyagi kárt nem okoztak, a gépelhagyást kiváltó ok eddig nem került nyilvánosságra.  

Kiadós repülés a RAF 12. századának egyik Tornado GR.4-esének hátsó ülésén.

NETARZENÁL GALÉRIA

Német Leopard 2 A6M.

A tegnapi tigrises galériából kimaradt Rafale kép.

Dassault gépek: egy venezuelai Mirage 50EV és egy marokkói F1EH.

British Aerospace Sea Harrier FA2: 1., 2.

Nigériai Chengdu FT-7NI.