2012. jún 25.

2012.06.25

írta: Netarzenál
2012.06.25

Június 20-án a megrendelt 11 Lockheed Martin MC-130J Commando II-ből megérkezett a hetedik is a Cannon légibázisra. A gép a különleges feladatok végrehajtására specializálódott 522. Század állományába került. A Super Hercules ezen változata képes éjjel, vagy rossz időjárási viszonyok között is alacsonyan repülni, végrehajtani üzemanyag átadást helikopterek, vagy CV-22 Osprey gépek részére. A szállítási és teherdobási feladatokra is alkalmas, valamint képes ejtőernyősök szállítására is. Az MC-130J Commando II-t március végéig nem hivatalosan több néven is emlegették, így például: Combat Shadow II, Combat Knife és Combat Arrow.

Az izraeli Elbit Systems fogja korszerűsíteni a Dél-Koreai légierő C-130-as teherszállítóinak elektronikáját. A négy év alatt elvégzendő munkába besegít a helyi Korea Aerospace Industries is. Az átfogó elektronikai korszerűsítés során a teherszállítók színes kijelzőkkel ellátott műszerfalat is kapnak majd a 62 millió dolláros program keretében.

Boeing, Il-76, vagy Airbus repülőgépen alapuló saját elektronikával ellátott légtérellenőrző gépeket szeretnének Indiában kifejleszteni. A DRDO (Védelmi Kutatási és Fejlesztési Ügynökség) által felügyelt program célja az, hogy egy 360 fokos lefedettséget biztosító AESA radarrendszer hozzanak létre, mely képes repülőgépek, rakéták, robotrepülőgépe felderítésére valamint, hogy gép képes legyen a célpontok adatait fogadni és továbbítani légi, földi, vagy vízfelszíni járműveknek egyaránt. Mindezt a jelenleg is futó brazil Embraer EMB 145 AEW&C projekt mellett tervezik megvalósulni. A 3 izraeli-orosz segítséggel elkészült Phalcon AWACS mellé első lépésben két, majd később további négy saját légtérellenőrzőt szeretnének beszerezni.

Június 22-én a szír légvédelem lelőtte a Török Légierő egy vadászgépét, melyről már akkor sejteni lehetett, hogy inkább egy felderítő McDonnell Douglas RF-4-es. Egyes jól értesült hírforrások szerint a gép Malatya/Erhac repülőteréről szállt fel, itt pedig több más alakulatok mellett a 173. Század települt, a felderítésre átalakított és nemrégiben izraeli segítséggel modernizált RF-4ETM Phantom II-es gépeivel. A hétvégén aztán kiderült, hogy valóban egy RF-4ETM volt a lelőtt gép és nem kiképzőrepülésen, illetve radarpróbán lévő fegyvertelen repülőgép. A pénteken dél körül a szír partok felé mélyrepülésben, nagy sebességgel, a szíriai partvonaltól egy kilométeres távolságra, Latakia város irányába közlekedő Phantom II-nek állítólag volt egy kísérője is, azonban az szerencsésen hazaért.

A RF-4ETM roncsait vasárnap megtalálták 1300 méteres mélységben, a szír partoktól mindössze 10 km-re, azonban Abdullah Gül török államfő szombaton elismerte, hogy a repülő valószínűleg betévedt a szíriai légtérbe, így bizonyossá vált, hogy a török felderítő valóban szír légtérben tartózkodott. Az elmúlt időszakban amerikai, izraeli és török repülőgépek többször is megsértették Szíria légterét. A feltételezések szerint múlt hét péntekén egy BUK-M2-es (SA-11) lőhette le a török felderítőt.

A két pilóta sorsáról még mindig nem tettek közzé információt, közös erők bevonásával még mindig keresik őket. Törökország az ENSZ Biztonsági Tanácsának összehívását is kéri, a Washingtoni Szerződés 4. cikkelyére hivatkozva. (Ha valamely tagállam fenyegetve érzi területi integritását, politikai függetlenségét vagy biztonságát, a 4. cikkely alapján kérheti, hogy üljön össze konzultációra az észak-atlanti szövetség.)

NETARZENÁL GALÉRIA

Altay: 1., 2.

Szuhoj T-50.

Eurofighter EF-2000 Typhoon FGR.4.

Finn NHI NH90 TTH.

Egyiptomi Antonov An-74T-200A.

Panavia Tornado GR.4 alacsonyan: 1., 2.

Szólj hozzá

145 Martin II Douglas Lockheed Embraer MC-130J Commando EMB AEW&C Phalcon AWACS McDonnell RF-4ETM BUK-M2 SA-11