2012.07.06

2012.07.06. 14:44

Május 31-én a Cazaux légibázison sikeresen teljesítette a Védelmi Közbeszerzési Hivatal (Direction Générale de l'Armement -DGA) első tesztjét az AASM Hammer rakéta-póthajtású bomba, GPS/lézeres kombinált vezérlésű változata. Az SBU-64-es jelzésű változatot egy Rafale-ról oldották le, 50 km-re a kijelölt célponttól. A Sagem által készített fegyvert a becsapódás előtti másodpercekben bekapcsolt lézersugár irányította pontosan a kívánt becsapódási helyére. Az SBU-64-es a lézeres megjelöléssel képessé vált mozgó célpontok eltalálására is. A Francia Légierő még ebben az évben megkapja az első GPS/lézeres kombinált vezérlésű bombáit, a megrendelt több százból.

Líbiában már készülnek a tervek a légierő talpra állítására.  A jelenlegi elképzelés szerint egy igencsak vegyes összetételű gépállomány valósulna meg, ugyanis a már meglévő Dassault Mirage F1-esek mellé továbbiakat vásárolnának meg Franciaországtól. Ugyancsak Párizs örömére szolgál az a hír, hogy a régebbi Mirage gépek mellett két század felfegyverzésére elegendő korszerű Rafale is megvásárlásra kerülne.

A képet tovább színesítendő elképzelés az, hogy Eurofigther Typhoon-ok is rendszeresítésre kerülnének. A szállítási feladatok végrehajtásra az USA-tól rendelnének C-130 Hercules repülőgépeket, valamint CH-47-es Chinook helikoptereket. A Rafale gépek az ország déli részén lévő Gordabaya és Wattya repülőterekre, míg a Typhoon-ok Tobruk és a Bengázi repülőterei települnének. A légierő terveiben szerepel továbbá a Jufrah, Sebha és Kufra légibázisok használatbavétele is.

Légi utántöltési teszteket végeztek Olaszországban a KC-767-es és a C-27J gépekkel. A 3000 és 6000 méteres magasság között, valamint maximum 407 km/h-ás sebesség mellett lezajlott próbák során megállapítást nyert, hogy a Spartan legfeljebb 2800 liter/perces tempóban vételezhet üzemanyagot, így a leghosszabb idő amit a tanker mögött repülve kell tölteni 5 perc lehet. Ez egyébként nem jelent különösebb kihívást a szállítógépet vezetőkkel szemben, hiszen a tanker mögötti turbulencia nem zavarja jelentősen a megközelítési, valamint a tankolás közbeni pozíciótartási folyamatokat.

NETARZENÁL GALÉRIA

Földi fegyverleoldási teszt az F-35 AF-1-es példányának segítségével: 1., 2., 3.

Il-76-os füves repülőtéren: 1., 2., 3., 4., 5., 6.

Dassault Rafale M-ek: 1., 2.

Holland NH90 NFH: 1., 2.

Különleges festésű török F-16-osok: 1., 2.