2012.07.09

2012.07.09. 15:56

Június végén a Cassidian leszállította az első két ASSTA 3.0-as szintre modernizált Panavia Tornado vadászbombázót a Német Légierőnek. Az első két gép a több hónapig tartó átalakítás és próba után a Büchel légibázison állomásozó Jagdbombergeschwader 33 (JaboG 33) vadászbombázó ezred állományába került.

Új fedélzeti csúszásmentes bevonat tesztelése folyik a mostani csendes-óceáni és közel-keleti őrjáraton a TICONDEROGA-osztályú USS CAPE ST. GEORGE (CG 71) cirkáló fedélzetén. Az eddig használt, mintegy 18 hónapos élettartammal bíró epoxi alapú anyag utódját a Haditengerészet Kutatólaboratóriuma (Naval Research Laboratory) alkotta meg. Ezt az új sziloxán alapú bevonatot már tesztelték a USS RAMAGE (DDG 61) és a USS MASON (DDG 87) ARLEIGH BURKE-osztályú rombolókon, valamint a USS PONCE (LPD 15) AUSTIN-osztályú partraszállító hajó fedélzetén még 2010-ben. Ez utóbbi egység egyébként a múlt hét vége óta szintén a Hormuzi-szoros térségében található meg (Kapcsolódó hír). Az NRL szerint az új csúszásmentes bevonat legalább 60 hónapig használható, és ha ezen a próbaúton is beváltja a fejlesztők reményeit, akkor már 2013-2014-től megjelenhet a haditengerészet hajóin.

Akár már a következő évben elkészülhet az új orosz páncélos, a Boomerang első prototípusa. A járművön egy egész család kerül majd kifejlesztésére, a páncélozott szállító harcjárműtől, a gyalogsági harcjárművön át a könnyű harckocsiig. A jelenlegi rajzokon egy 8x8-as kerékképletű jármű látható, azonban további információk szerint páncélzata nagyrészt kerámiából fog állni, a könnyebb változatok úszóképesek lesznek, fegyverzetét távirányítású toronyban fogják elhelyezni.

Egyesítette erőit az Alenia Aermacchi és ATK a C-27J Spartan szállítógép felfegyverzett változatának, az MC-27J-nek a létrehozásához. A gép a célpontok felderítéséhez egy elektrooptikai tornyot, míg a megsemmisítésükhöz egy 30 mm-es gépágyút fog kapni. A közvetlen légi támogatáson felül alkalmas lesz vám-és határőrizeti, valamint kalózkodás elleni műveletekben történő bevetések végrehajtására is.  A gépágyú és a szükséges rendszerek telepítése az ATK feladat lesz. Az amerikai cég jó hasznát fogja venni a Jordán Légierő megrendelésére készült felfegyverzett CN 235-ösökön szerzett tapasztalatának.  Egy szállítógép átalakítása mintegy 12 hónap alatt lesz majd végrehajtható, így átadására az szerződés aláírásától számítva két éven belül kerülhet majd sor.  Az Alenia Aermacchi reményei szerint az elkövetkező 20 évben több mint 50 MC-27J kerülhet majd megrendelésre. Az MC-27J azonban nem lesz azonos az olasz légierő megrendelésre készülő, Pretorian név alatt futó programmal.

Az Amerikai Haditengerészet és a Raytheon Company megkezdte a kisméretű légi indítású zavarásra képes műcél, a MALD-J integrációs munkáját az F/A-18E/F Super Hornetek fedélzetén.  A 136 kg-os, több mint 900 km-es hatótávolságú MALD-J az integrált légvédelmi rendszerek elleni csapásmérések során válhat majd nélkülözhetetlenné a jövőben.

Pénteken az Amerikai Haditengerészet hivatalosan is felkérte a Textron-t a következő generációs légpárnás partraszálló jármű fejlesztésére. Az 1982 óta szolgáló LCAC-k utóda az SSC (Ship to Shore Connector) lesz. A tengerészgyalogság partraszálló hadműveleteiben kulcsfontosságú szerepet játszó légpárnások következő nemzedékének létrehozására a Textron-nak a Lockheed Martin és a Marinette Marine pályázatát kellett felülmúlni. Az LCAC-k 2028-ig kitartanak, azonban ezeket eredetileg maximum 60 tonna teher szállítására tervezték, de 75 tonnát is képesek megmozgatni, igaz ekkor sebességük biztonsági okokból alacsonyabb. Éppen ezért az SSC-kel szembeni egyik elvárás az, hogy 74 tonnát legyenek képesek szállítani 35 csomós (64 km/h) sebességgel 46 km-es távolságra.  Az első SSC várhatólag 2017-re készül el és ha a prototípus megfelelőnek fog bizonyulni, további nyolc légpárnás kerül majd megrendelésre, darabonként 44 millió dollárért. Az SSC-k szolgálatba várhatólag 2020 körül fognak állni.

Április 27-e óta eddig további három alkalommal repült a haditengerészet megrendelésére kifejlesztett HAL Tejas NP-1-es.  Ezek érdekessége, hogy csak a legutóbbi repülés során került behúzásra a gép futóműve a repülés szinte teljes időtartama alatt.  Az országból érkező hírek szerint a futóművel még messze nincs minden rendben és ezt látszik megerősíteni ez az információ is.

NETARZENÁL GALÉRIA

Kolumbiai Kfir-ek a Red Flag-on: 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.

Argentin A-4 Skyhawk: 1., 2.