2012.07.13

2012.07.13. 14:27

Kisméretű gyorsan mozgó tengeri célpontok ellen szeretné alkalmazhatóvá tenni a Brimstone rakétát az MBDA.  A motorcsónakok megsemmisítésének képessége alaposan feladja a leckét a fejlesztőknek, hiszen a rakéta orrában lévő milliméteres hullámhosszú radarnak egy gumicsónak minimális visszaverődését kell észlelni és követni. A munka azonban jól halad idén már egy kísérleti lövészet alakalmával sikerült eltalálni egy hat méteres gumicsónakot.

Japán újabb három AQS-24A légi aknafelderítő rendszert rendelt meg a Northrop Grumman-től. A rendszer egyes összetevőinek gyártás a szigetországban is megvalósul majd a jövőben.

Ausztráliában befejeződött a megnövelt hatótávolságú LJDAM bombával végzett tesztek első szakasza.  A helyileg kivitelezett továbbfejlesztés fő eleme, egy a leoldás után kinyíló szárnykészlet, valamint egy csökkentett hatású harci rész. Előbbi a hatótávolságot növeli meg, míg utóbbi a nem szándékos károkozás mértékét csökkenti. A fejlesztés befejeződése után jelentős exportmegrendelést várnak a fegyverre.

Oroszország és Olaszország közösen fog létrehozni egy korszerű tengeri járőrgépet. A Rosoboronexport, a Finmeccanica, a Selex, a Galileo és a Selex Elsag erről állapodott meg a Farnborough Air Show-n. A külföldi megrendelők figyelmébe ajánlandó gépet, melynek alapja valószínűleg a Berijev Be-200-as lesz, az olaszok látják majd el korszerű navigációs, kommunikációs és IFF rendszerekkel és fegyverekkel. Ez utóbbiak közül a sajtóban a WASS torpedója – mely a Finmeccanica tulajdona - kerül megemlítésre. A felek egyébként már három éve folytatnak egyeztető tárgyalásokat az ügyben.

Izraelben már dolgoznak a 2020 körül megvalósítható harckocsi tervén. A tavaly elindított projekt jelenleg még csak a lehetséges követelmények kidolgozásánál, valamint az alkalmazható technológiák megvizsgálásánál tart. A minden eddiginél védettebb és mozgékonyabb páncélos meghajtásáról hibrid rendszer gondoskodna, személyzete két fő lenne, fegyverzetét lézer, vagy elektromagnetikus ágyú alkotná.

Franciaországban sikeresen lezajlott a haditengerészeti MdCN csapásmérő robotrepülőgép harmadik tesztje. Július 9-én a Biscarosse tesztközpontból hasonló körülmények között indították útjára az  MdCN csapásmérő robotrepülőgépet, mintha a start egy fregattról történne. Az MdCN végigrepülte a tervezett útvonalat és a fedélzeti infravörös önrávezető fejének érzékelőjével befogta a megsemmisítésre kijelölt célt. A robotrepülőgép 2014-től a FREMM fregattokon, míg 2017-től a BARRACUDA-osztályú tengeralattjárókon fog megjelenni. A több száz kilométeres hatótávolságú MdCN a légi indítású SCALP csapásmérő robotrepülőgép továbbfejlesztett változata. Használatával a nemzetközi vizekről nyílik majd lehetőség szárazföldi célpontok megsemmisítésére.

Egyes hírek szerint Kínában közeleg a SHI LANG repülőgép-hordozó minden eddiginél hosszabb tengeri próbaútja. Az értesülések szerint ezen már 25 napig lesz távol kikötőjétől az ex-VARJAG. Ez akár azt is jelentheti, hogy a hajó elektronikai és gépészeti rendszereinek tesztje befejeződött és sor kerülhet a megközelítési és talán a le- és felszállási próbákra is.

NETARZENÁL GALÉRIA

Egy holland WALRUS-osztályú tengeralattjáró szonárja: 1., 2.

Az első török A400M összeszerelés közben: 1., 2., 3.

Westland Sea King HC4: 1., 2., 3.

Boeing KC-97L Stratofreighter: 1., 2.