2012.07.18

2012.07.18. 15:02

Az Oroszország által megrendelt két MISTRAL-osztályú partraszállást támogató helikopterhordozó teveinek módosítása még folyik. Ezt a munkát két lépésben végzik el. Az első fázis áprilisban zárult, míg a második ez év szeptemberében ér véget.  A Moszkva által igényelt módosítások elsősorban az eltérő helikoptertípusok, a Kamovok miatt szükségesek, de nagyobb lesz a rendelkezésre álló elektromos energia is és a nagy hideg miatt is átalakításra kerül a hajó belső része, valamint a repülőfedélzet is.

Spanyolországban az Albacete-Los Lanosi repülőtéren a július 13-i nap volt az első, amelyen hivatalosan is szolgálatba lépett az itt települt 14. Ezred 142. Századánál a Eurfoghter Typhoon. A repülőtéren állomásozó másik egység, a 141. Század még tovább repüli az 1996 és 2001 között Mirage F1M szintre korszerűsített vadászbombázókat. Az első Eurofighter harci repülőgépek április 30-án érkeztek meg a bázisra.

Az elvárt pontossággal mutatkozott be Afganisztánban az APMI (Accelerated Precision Mortar Initiative) precíziós vezérlésű 120 mm-es aknagránát, a megnövelt aknavédelemmel ellátott Stryker MCVV önjáró aknavetőn. A kevesebb mint 10 méteres körkörös szórással becsapódó APMI a tűztámogató feladatok során jelentős segítséget jelent a szárazföldi harcok alatt, a nehéz terepen és városi környezetben egyaránt. Az első Stryker MCVV önjáró aknavetőkel felszerelt alakulat ez év júniusában kapta meg a kiképzést az AMPI aknagránát használatára és a gránát találati pontossága már akkor lenyűgözte a katonákat.

Az Irkut Repülőgépgyár készen áll, hogy teljesítse Szíria Jak-130-as kiképző/könnyű támadó repülőgépekre adott megrendelését, amint a Kreml engedélyezi a gyártás beindítását. Szíria 36 Jakot rendelt meg 550 millió dollárért ez év januárjában, a gyártó már akkor késznek mutatkozott a gyártás elindítására, pusztán csak az előlegként szolgáló pénzösszeg átutalására vártak. A gép radarral és infravörös, valamint lézeres célzórendszerrel történő felszerelését is megemlítette az Irkut, mint a közeljövő tervét, így a Jak-130-as harci feladatokban való részvételi lehetőségét bővítenék ki.

Hamarosan létrehoznak egy ukrán-egyiptomi vegyesvállalatot, az egyiptomi haderőben még szolgálatban álló OT-62 Topas (lengyel-csehszlovák BTR-50 licenc) lánctalpas páncélozott szállító harcjárművek korszerűsítésére. A szükséges alkatrészeket Ukrajnában fogják legyártani, míg beépítésüket Egyiptomban végzik el. Az egyiptomi OT-62 Topas-ok korszerűsítéséről szóló szerződést a felek 2009. december 14-én írták alá. Az első három páncélos 2010 júliusában érkezett meg Ukrajnába, majd az átalakítás után következtek a próbák Egyiptomban. Itt megfelelőnek ítélték a járműveket, így még a nyáron szeretnék megkezdeni további 197 Topas új erőátviteli rendszerrel és toronnyal végzett korszerűsítését. A munkálatokkal várhatólag öt éven belül végeznek. Egyiptom további 200 T-62-esét is Ukrajnával tervezi korszerűsíteni, ezek a harckocsik erősebb motort, páncélzatot és fegyverzetet fognak kapni.

Oroszország átvette első Indiában épült BrahMos szuperszonikus csapásmérő robotrepülőjét. Az Új-Delhiben található, közös orosz-indiai vállalat által gyártott fegyver tegnap ünnepélyes keretek között került átadásra. A BrahMos szárazföldi és haditengerészeti változatai már szolgálatba léptek az indiai fegyveres erőknél, míg az orosz flotta jelentős késésben van a 290 km-es hatótávolságú csapásmérő robotrepülőgép rendszeresítést illetőleg.

Variációk egy témára: cseh BMP modernizáció.

NETARZENÁL GALÉRIA