2012.07.31

2012.07.31. 14:11

Egy új akkumulátortöltési módot próbáltak ki egy Stalker UAV-n. Az elektromos meghajtású, rendkívül csendes Stalker az elmúlt hat évben igen elterjedté vált az amerikai különleges erőknél is. A viszonylag rövid, kétórányi repülési idő meghosszabbítására a 6,4 kg-os, 3 méteres fesztávolságú gép esetében lézerrel valósult meg egy kísérlet során. A szélcsatornában elhelyezett Stalker lézerrel utántöltött akkumulátoraival 48 órán át üzemelt.

Tajvan Abrams harckocsi beszerzési ötlete jelentős kiadásokkal járhatna a páncélosok beszerzésén felül. Az ország földrajzi viszonyai miatt a hegyes terepen nehezen mozogna az M1-es, azonban az urbanizált környezetben is gondot jelenthet a tömege, hiszen a hidak nagytöbbségét nem 60 tonnánál súlyosabb járművekre méretezték. Jelenleg Tajvan legnehezebb harckocsija a hazai gyártású CM11 Brave Tiger, mely az M60A3 testének és az M48H tornyának kombinációja, ez a páncélos 54 tonnás.  Hadműveleti alkalmazáskor a nagy sebesség miatt a jelenleg használt páncélosok többsége nem lenne képest lépést tartani az új szerzeményekkel. Az M1A1 120 mm-es lövegéhez jelenleg a helyi ipar nem gyárt lőszert, így ezek beszerzése, vagy licencének megvásárlása, esetleg saját fejlesztési programok elindítása csak tovább növelné a kiadásokat.

Törökországból származó információk szerint az országban kezdetét vette a saját ballisztikus rakéta program. A Hadiipari Bizottság a legutóbbi ülésén határozta el egy 2500 km-es hatótávolságú ballisztikus rakéta kifejlesztését. Korábban, a török miniszterelnök Recep Tayyip Erdogan már említést tett ilyen kategóriájú fegyver fejlesztési lehetőségéről.

Megérkezett Brazíliába ez első két MH-16 Seahawk helikopter a 2008-ban megrendelt hatból. A forgószárnyasok egy C-17-es rakterében érkeztek meg hazájukba, így a szállítást megelőzően részlegesen szétszerelésre kerültek. Az összeszerelést, majd az ellenőrző és az átvételi repülések után augusztus 23-án a haditengerészeti repülés évfordulóján kerülnek átadásra.

Egy új sisakkijelzővel szeretné ellátnia a Boeing az F-15SE Silent Eagle vadászbombázót. A VSI (Vision Systems International) már elkészült a JHMCS II/h első példányaival. Ezek könnyebbek, megbízhatóbbak és ergonomikusabbak, mint elődjeik, valamint olcsóbb az előállítási költségük is. A fejlesztők reményei szerint a JHMCS II/h kevesebb mint három hónap alatt integrálható lesz az F-15SE fedélzetén.

Az Új-Zélandi Légierő NH Industries NH90 helikoptere első alkalommal szállt le a HMNZS CANTERBURY partraszállító hajó fedélzetén.(VIDEÓ) A hajó hangárja négy NH90-es számára nyújt elegendő helyet, ez is hamarosan ellenőrzésre kerül, hiszen a kikötői körülmények között végzett első landolást a fedélzeti próbák fogják követni.

NETARZENÁL GALÉRIA

Naplementés Békaláb: 1., 2.

Mitsubishi F-15DJ Eagle: 1., 2.

Egyiptomi McDonnell Douglas F-4E Phantom II: 1., 2.