2012.08.08

2012.08.08. 14:14

Pár hete került megemlítésre a Netarzenálon India első saját építésű hordozója, az INS VIKRANT. A legújabb információk szerint a legfőbb gondok a hordozó építésénél a hajtóművek áttételeinél adódtak, azonban az elkészülést egyéb szerencsétlenségek is lassítják. A hajógyárba szállítás alatt lévő generátorok egy közúti balesetben jelentős sérülést szenvedtek, így felülvizsgálatra és javításra visszaszállításra kerültek a gyártóhoz.

A második saját építésű repülőgép-hordozóról, a 65000 tonnás vízkiszorítású INS VISHAL-ról még nem sok konkrétum látott napvilágot, azonban az idő előrehaladtával egyre inkább úgy tűnik, hogy ez már egy katapultokkal ellátott egység lesz.

14 önálló hajófedélzeti fel- és leszállással demonstrálta a személyzet nélküli H-6U Little Bird helikopterének képességét a Boeing. A próbákra egy magánkézben lévő hajó közreműködésével Florida partjainál került sor júliusban. Az automatizált repülésvezérlő rendszer segítségével irányított Little Bird fedélzetén két pilóta is tartózkodott, az esetleg felmerülő problémák elkerülése végett.  A kormányzás átvételére azonban egyszer sem került sor, a gép rendszerei 100%-ig megbízhatóan működtek a tesztek során.

Németországban rémálommá váltak a haditengerészet új K130-as (BRAUNSCHWEIG-osztály) korvettjei. A Bundesmarine a számos technikai újítást felvonultató 5 új hajójáért 1,2 milliárd eurót fizetett ki, azonban több jelentős probléma is adódott az egységekkel. A MEKO-A100 fregatt terveinek módosításával létrejött hajókon a gépházban formaldehid termelődött, ami a motorok égéstermékét elvezető csőben használt szigetelés anyagából válik ki, a nagy hőhatás következtében.

A légkondicionálás nem megfelelőségéből jelentős mennyiségű kondenzvíz és penész volt megtalálható a korvetteken, de a kormánylapát és a számítógépes rendszer is okozott fejfájást. Az 1800 tonnás egységek (BRAUNSCHWEIG [F 260], MAGDEBURG [F 261], ERFURT [F 262], OLDENBURG [F 263], LUDWIGSHAFEN AM RHEIN [F 264]) legfőbb hibája azonban az áttételházaknál van, ezeket egy svájci cégtől rendelték meg a németek. Azonban a svájciak a munka nagy részét egy lengyel alvállalkozóval végeztették le, nem valami jó minőségben. A hibák kijavítása időigényes, így a már elkészült öt korvett várhatólag csak 2014-től kezdődően tudja majd ellátni elsősorban partvédelmi feladatait.

NETARZENÁL GALÉRIA