2012.08.29

2012.08.29. 14:41

Oroszország és India közösen hoz létre egy vállalatot az utóbbi országban, mely a BM-30 Szmercs rakéta-sorozatvetőkhöz fog gyártani rakétákat. Az indiai állami tulajdonban lévő Ordnance Factory Board, valamint az orosz Rosoboronexport és Splav SPA által kötött megállapodás értelmében egy 500 millió dolláros beruházás eredményeként fog megvalósulni a 70-80 km-es hatótávolságú rakéták előállítása.

Már 2300 órányi próbapadon töltött tesztórával rendelkezik a General Electric a Sikorsky CH-53K helikopterek majdani hajóművével a GE38-1B-vel.  Jelenleg négy gázturbina vesz részt a próbákon, azonban idén megérkezik ötödik társuk is, így válik teljessé a 2013-ig tartó vizsgálatokban szereplő hajtóművek száma.  A következő év végére összesítve 5000 órányi üzemet szeretnének elérni a GE szakemberei a gázturbinákkal, melyek közül eddig 7 készült el és az elkövetkező hét hónapban újabb 13 kerül majd összeszerelésre.  A nehéz szállítóhelikopterek mindegyikébe három, egyenként 7500 lóerős General Electric GE38-1B kerül majd beépítésre.

Ahogy arra számítani is lehetett hétfő délután a Közel-Kelet felé vette az irányt a USS JOHN C. STENNIS (CVN-74) nukleáris meghajtású repülőgép-hordozó és kísérete. A Bremerton-ból kifutó hordozó várhatólag nyolc hónapig lesz távol, pedig ez év márciusában tért vissza egy hét hónapos a Perzsa-öbölben végzett őrjáratról. A hordozót most is csak egy TICONDEROGA-osztályú cirkáló a USS MOBILE BAY (CG 53) kíséri, míg fedélzetén a 9. Hordozófedélzeti ezred (CVW-9) gépei találhatók meg. Ezt a HSC-8 MH-60S, valamint a HSM-71 MH-60R helikopterei, a VFA-14 F/A-18E Super Hornet, a VFA-41 F/A-18F Super Hornet, a VFA-97 F/A-18C Hornet, és a VFA-192 F/A-18C Hornet vadászbombázói alkotják a VAQ-133 EA-6B Prowler, valamint a VAW-112 E-2C Hawkeye gépeivel.

Mintegy két hónapnyi kihagyás után a Dél-Afrikai Köztársaság Haditengerészete újra részt vesz a szomáliai kalózok elleni őrjáratokban. Az ország fegyveres erői a Mozambiki-csatorna és Tanzánia tengerpartja előtti szakaszon biztosítják a veszélytelen hajózást egy hadihajó és egy tengeri járőrgép bevetésével. Durban kikötőjéből hétfőn futott ki a VALOUR-osztályú SAS AMATOLA (F 145) fregatt, az érintett tengerrész irányába egy három hónapos járőrözésre.

A fregatt munkáját egy a mozambiki Pemba-ba települő C-47TP tengeri járőrgép fogja támogatni. A repülőtéren az ország hadihajóinak távollétében is tartózkodott egy Dakota, így a légi rész ez idő alatt is ellátta feladatát. Meg nem erősített hírek szerint a SAS AMATOLA két General Electric gázturbinából és két MTU dízelmotorjából álló meghajtó rendszerében az egyik dízelmotor meghibásodott, még a múlt hét péntekén és ezért kötött ki Durban-ban.

Togo egy Botswanából beszerzett, használt CN235M-10-es szállítógéppel erősítette meg légierejének szállítóképességét. Ezt eddig két, 1976-ban beszerzett de Havilland Canada DHC-5D Buffalo biztosította, azonban a típus hamarosan kivonásra kerül. Botswana még 1980-as évek végén vásárolt meg két CN235M-10-es gépet, ezeket a 2009 decemberében vonták ki, az új CN235M-300-asok megérkeztével. Togo légierejét két King Air 200-as, két Aerospatiale SA 315 Lama és Aerospatiale SA 316 Alouette III-as, egy Eurocopter SA 365 Dauphin helikopter, négy Dassault-Dornier Alpha Jet és négy Embraer EMB 326-os, valamint három Socata TB 30 Epsilon alkotja.

NETARZENÁL GALÉRIA

INS VIRAAT: 1., 2.