2012.09.19

2012.09.19. 14:45

Összesen harminc-harminc helikopter fog tartozni egy orosz MISTRAL-osztályú partraszállást támogató helikopterhordozó fedélzeti ezredéhez az Izvesztyija című orosz lap információi szerint. A vegyes gépállománnyal rendelkező egységet Kamov Ka-52K és Ka-29-es forgószárnyasok alkotják majd. Mivel a MISTRAL csak 16 helikopter számára biztosít helyet, így a fedélzeti ezrednek csak kb. a fele lesz megtalálható a hordozón, míg a többi gép szárazföldi bázisokon tartalékként várakozik az esetlegesen meghibásodott, vagy veszteséglistára került helikopterek váltásaként. Természetesen a fedélzeten megtalálható harci és szállító helikopterek összetételének aránya igény szerint változtatható, ezt a 30 gépes mennyiség könnyedén lehetővé is teszi.

Thaiföld négy kutató-mentő feladatkörű EC725 helikopter beszerzéséről írt alá szerződést a Eurocopter-rel.

Újra felbukkanhat az Egyesült Államokban az AgustaWestland AW101-es helikoptere. A magas költségek miatt megszüntetett VXX elnöki helikopterprogram VH-71-ese most a Lockheed Martin helyett a Northrop Grumman segítségével veselkedik neki újra az egyszer már elnyert, de balul végződő megrendelésnek. (Lásd) Továbbá a típust benevezik a US Air Force harci kutató-mentő (CSAR) helikopterek megrendelésért folytatott tenderére is. A széleskörű szakértelemmel és tapasztalattal rendelkező Northrop Grumman a rendszerintegrációs munkákban fogja segíteni európai partnerét.

A japán Védelmi Minisztérium zöld utat adott az amerikai tengerészgyalogság MV-22B Osprey gépeinek, így azok a következő hónaptól az erős civil tiltakozások ellenére is elkezdhetik repüléseiket Okinaván. A sok ellentmondást kiváltó típus azonban jelentős korlátozások betartásával szárnyalhat majd a japán égen. Így például tilos lesz 150 méternél alacsonyabban repülni, valamint kerülniük kell a kórházak, atomerőművek, sűrűn lakott területek és iskolák környékét is, valamint az eddig balesetek egyik legfőbb okaként számon tartott, pilótahibákra különösen érzékeny helikopterből repülőgép üzemmódba való átváltást is csak amerikai bázisok felett lehet végrehajtani. Mindezeken felül az éjszakai repülések mennyisége is jelentősen korlátozva lett az Osprey-k esetében. A második századnyi MV-22B 2013 nyarán érkezik meg Japánba az öreg CH-46 Sea Knight helikopterek leváltására.

Még nem került megrendelésre, de már jelentősnek mondható fegyverarzenál bevetésére képes a Hawker Beechcraft AT-6-os könnyű légcsavaros támadógép. A floridai Eglin légibázisról felszállva összesen 265 alkalommal indítottak, illetve oldottak le különféle rakétákat és bombákat a gép szárnyai alól, valamint több mint 3000 12,7 mm-es nehézgéppuska-lőszert lőttek ki. Jelen állás szerint az AGM-114 Hellfire II, az APKWS, a TALON és a GATR irányított rakéták, a GBU-12-es és a GBU-58-as 226, illetve a 113 kilogrammos irányított bombák, valamint ezek irányítókészletet nélkülöző változatait vetheti be az AT-6-os a konténerbe szerelt 12,7 mm-es géppuskákon kívül.

Oroszország és Dél-Afrika a közös fegyverfejlesztések lehetőségét kutatja, tudatta ezt az orosz állami tulajdonban lévő fegyverexportőr, a Rosoboronexport. Első lépésben rádiólokátorok és rakétamotorok közös létrehozásáról folynak majd a tárgyalások, azt azonban már most tudni, hogy az oroszok szeretnének a dél-afrikai szakembergárdára alapozva egy orosz forgószárnyasok időszakos nagyjavítására specializálódott helikopterjavító bázist is létrehozni az afrikai országban.

A francia La Tribune szerint Dánia 18 Caesar önjáró tarackot kíván beszerezni. A Nexter System által 1994 júniusában bemutatott 155 mm-es fegyver több mint 40 km-es lőtávval rendelkezik és mindössze két perc alatt képes tüzelőállást változtatni. A Caesar eddig Szaúd-Arábia, Thaiföld és Indonézia számára került eladásra. A dánok által beszerezni kívánt mennyiség nagyjából 90 millió eurós kiadást fog jelenteni.

NETARZENÁL GALÉRIA

USS BONEHOMME RICHARD (LHD 6): 1., 2.

Szuhoj Szu-34 géppárok: 1., 2.

Generációk: 1., 2.