2012.10.01

2012.10.01. 15:10

Szeptember 26-án elhagyta a texasi Dyess légibázis futópályáját a két utolsó Lockheed Martin C-130H Hercules. A H modell 1975 márciusában érkezett meg a bázisra és pár év múlva már 52 példánynak adott otthont a támaszpont. A H változatok nem kivonásra, hanem a Little Rock bázisra kerültek, ahol továbbra is szolgálatban maradnak.

A kínai LIAONING (Type 001) hordozó fedélzetén készült felvételeken feltűnt egy tűzoltásra specializált jármű, mely nagy hasonlóságot mutat az amerikai hordozók fedélzetén szolgáló A/S32P-25-re. Az A/S32P-25 3000 liternyi vizet és 340 liternyi habanyagot képes tartályiban szállítani. A 8,6 tonnás jármű szivattyúi a járműre épített fecskendőt 2000 liter/perces, a letekerhető kézi fecskendőt 400 liter/perces teljesítménnyel képesek kiszolgálni. Az A/S32P-25-re szerelve megtalálható még három kézi 9 kg-os halonnal oltó, valamint egy nagyobb 91 kg-os halon palack is. Jelenleg még nem tudni, hogy a kínaiak csak a külső megjelenés, illetve a nyilvános adatok alapján alkották meg tűzoltójárművüket, vagy nagyobb arányú kémtevékenység eredményeként sikerült hasonlóra a gépezet.

Pontatlannak nevezte azokat a nyugati sajtóban megjelent állításokat a kínai Honvédelmi Minisztérium szóvivője Jang Jü-csün, melyek szerint még ebben az évben vízre tennék az első hazai építésű, Sanghajban készülő repülőgép-hordozójukat. A LIAONING-ra még visszatérve meg kell említeni, hogy a hírek szerint a személyzet életkörülményei eléri azt a színvonalalt, amit az új építésű kínai hajókon szolgálók már megszoktak. Sőt bizonyos esetekben azt meg is haladja, ugyanis kávézó, két bár, szupermarket és edzőterem is kialakításra került a belső terekben. A személyzet számára lehetővé fog válni a számítógépeken keresztüli kapcsolattartás az otthoniakkal, de a mobiltelefonok fedélzeti használatát is megoldották.

Hivatalosan is kivonásra került a HMS YORK (D 98) Type 42-es romboló. A 27 éves szolgálati múlttal rendelkező egység hadrendben állása alatt több mint 1,2 millió km-t tett a tengereken és az óceánokon, négy alkalommal fordult meg a Perzsa-öbölben, 2003-ban az HMS ARK ROYAL hordozót biztosító kötelék tagjaként, 2006-ban Bejrútból, míg 2011-ben Líbiából segített evakuálni a menekülőket. Utoljára 2012. szeptember 20-án futott be Portsmouth kikötőjébe.

A mai napon a még most is tartó tiltakozások és tüntetések ellenére megkezdték az Okivanára való tényleges áttelepülést az amerikai tengerészgyalogság MV-22B Osprey billenőrotoros gépei. Délelőtt hat konvertiplán érkezett meg új és talán végleges támaszpontjára.

NETARZENÁL GALÉRIA

Leonidas-2-esek.

F-35B egy AIM-9X-el.

Felszállásra kész MV-22B Osprey-k a USS IWO JIMA (LHD 7) fedélzetén.

Kolumbiai Kfir C10 és egy B-767-es tanker.

Kamov Ka-60.

British Aerospace Harrier GR9A.