2012.11.07

2012.11.07. 14:33

Véget értek a Huntington Ingalls Industries által épített USS ARLINGTON (LPD 24) haditengerészet által végrehajtott átvételi próbái. A SAN ANTONIO-osztály nyolcadiknak elkészült egysége a múlt hét péntekén fejezte be az utolsó, a Mexikói-öbölben végzett három napos próbaútját. A USS ARLINGTON várhatólag a következő év tavaszán áll majd szolgálatba.

Franciaországban a DCNS Cherbourg-i üzemében elkészült a harmadik BARRACUDA-osztályú nukleáris meghajtású tengeralattjáró, a TOURVILLE nyomásálló hajótestének első gyűrűszelvénye. Ezekből összesen 21 darab, körülbelül 9 méter átmérőjű, több mint 3 méter hosszú alkotja majd a felszín alatti ragadozót. A mostani egyébként majd az összeszerelést követően a 7. lesz. 2017 és 2027 között összesen hat BARRACUDA-osztályú tengeralattjáró fogja leváltani a RUBIS/AMÉTHYSTE-osztály egységeit.

November 2-án a Boeing átadta az ötödik sorozatban gyártott P-8A Poseidon tengeri járőrgépet az amerikai haditengerészetnek. Bár a típus sorozatgyártása még csak alacsonyabb ütemben zajlik, 2013-ig így is 12 P-8A, valamint P-8I indiai exportra készülő változat hagyja majd el a gyártósort.

Más téren viszont alapos visszalépés várható a flotta repülői között, egészen pontosan az elektronikus hírszerzéssel és lehallgatással foglalatoskodó egységei között. Itt a P-3C Orion tengeri járőrgépek módosított, EP-3E ARIES II jelzésű változatai találhatók meg, négy század állományában. Az elmúlt 10 évben a gépek leginkább Afganisztánban, Irakban, Afrikában és Dél-Amerikában teljesítettek szolgálatot, de megjelentek a líbiai forradalmárokat támogató nemzetközi repülőerők kötelékében is. A költségcsökkentő intézkedések miatt 2013. szeptember 30-al hat példány, míg 2014. szeptember 30-al újabb négy gép kerül majd nyugdíjazásra.

A 24 órán belül a világ bármely pontjára áttelepülni képes és ott 21 napig aktívan használható EP-3E ARIES II-ek utódjaként természetesen egy pilóták és személyzet nélküli gépet képzelt el a flotta vezetése, azonban a vele szemben támasztott követelmények olyan magasak voltak, hogy a programot rövid időn belül leállították. Szakértők szerint nagyjából egy évtizeden belül megvalósítható lesz a haditengerészet által igényelt gép, de addig nem marad más. mint az EP-3E ARIES II. A P-8A Poseidon-on alapuló változat kifejlesztése éppen ez miatt nem lenne kifizetődő, mivel az öt évet venne igénybe. A statisztikák szerint a flottának nem is lenne nagyon szüksége erre a kapacitásra, hiszen az EP-3-ok repült idejük 98%-át szárazföld felett töltötték, miközben ezek számláját a flotta fizette és a megszerzett anyagok is nagyjából ilyen mennyiségben voltak fontosak a haditengerészet számára.

Peru 200 millió dollár értékben szerez be dél-koreai gyártású turbólégcsavaros kiképzőgépeket. A Korea Aerospace Industries által gyártott KT-1-ekből az elkövetkező 4 évben 20 kerül majd a latin-amerikai ország légierejébe. Ezek közül négy az ázsiai országban kerül megépítésre, míg a fennmaradó 16 példányt Peruban készül el. A Korea Aerospace Industries vezetése reménykedik további dél-amerikai megrendelések beérkezése mellett délkelet-ázsiai és európai exportban is.

Befejeződtek a 2009 eleje óta végzett nagyjavítás és korszerűsítés utáni tengeri próbajáratok a NIMITZ-osztályú USS THEODORE ROOSEVELT (CVN 71) nukleáris repülőgép-hordozóval. A szolgálatba való visszatérés előtti utolsó út során a teljes legénység a fedélzeten tartózkodott, miközben a hordozó maximális sebességet tartva haladt egy éjszakán át.

Altay a próbapályán.

NETARZENÁL GALÉRIA

Fennek.

Rockwell B-1B Lancer.

Valami ilyesmiről álmodoznak Dél-Koreában.

Cseh Mil Mi-24V Hind.

Northrop F-5E Tiger II.

Grumman C-2A Greyhound.