2012.11.27

2012.11.27. 14:46

A floridai Eglin légitámaszponton újabb két brit pilóta, valamint 14 földi személyzeti tag átképzését kezdték meg a Lockheed Martin F-35B Lightning II-re. Amint befejeződik az átképzésük, a britek az Edwards támaszpontra kerülnek, ahol az F-35B tesztprogramjában fognak segíteni.

Részben újjáéledt az a 2005-ös orosz-kínai megállapodás melynek értelmében Peking nagyobb mennyiségű Iljusin IL-76-os gépeket vásárol meg Moszkvától. Akkor még 38 IL-76-os szállító és IL-78-as légi utántöltőgép beszerzéséről folytak tárgyalások 1,5 milliárd dollár értékben. Egy év elmúltával azonban Kína elállt a beszerzési szándékától, amikor is Oroszország 27%-al megpróbált többet kérni a gépekért. A kínaiak kísérletet tettek arra, hogy máshonnan jussanak hasonló képességű gépekhez, természetesen a hazai tervezőket, gyártókat is megpróbálták valami kézzelfogható produktum előállítására rábírni, eleddig nem sok sikerrel. Így maradtak az oroszok, mint fő beszerzési forrás, de most csak 10 felújított IL-76-os megvásárlása került tető alá.

Indiából érkező információk szerint ez év decemberében mégsem kerül átadásra az INS VIKRAMADITYA repülőgép-hordozó. A néhai ADMIRAL GORSKOV-ot az oroszok csak a következő év utolsó negyedében tudják leszállítani a legújabb hírek szerint. A hordozó átépítéséről és felújításáról szóló szerződés 2004-es aláírásakor az átadás dátuma még 2008-ra volt beütemezve. Az akkori 978 millió dolláros tervezett kiadáshoz képest a VIKRAMADITYA 2,3 milliárd dollárba fog kerülni Új-Delhinek.

Három újabb Project 11770 SERNA-osztályú partraszálló naszáddal lesz gazdagabb az orosz Kaszpi-tengeri Flotta. A 25,8 méter hosszú. 5,8 méter széles, 61-99,7 tonnás vízkiszorítású SERNA egy harckocsi, két gyalogsági harcjármű, 92 katona, vagy 50 tonna egyéb rakomány szállítására képes 30 csomós sebességgel, meghajtásáról két 3300 lóerős M-503A-3 dízelmotor gondoskodik. A SERNA-osztály egységeinek építése eredetileg az 1990-es évek elején indult volna meg, csakhogy a Szovjetunió összeomlását követő pénzügyi nehézségek miatt a nagyobb mennyiségű megjelenésre a 2000-es évek közepéig várni kellett. Eddig hét készült el: D-67 (1996), D-131 (2004), D-156 (2007), D-172 (2007), D-144 (2009), D-56 (2008), D-107 (2010). Közülük egyet-egyet kapott a Balti Flotta (D-67), a Fekete-tengeri Flotta (D-144), és a Csendes-óceáni Flotta (D-107), míg a Kaszpi-tengeri Flotta már jelenleg is néggyel (D-56, 131, 156, 172) büszkélkedhet.

Nagy-Britanniában a BAE Systems befejezte a Retrofit 2 nevet viselő programját. Ez a RAF Tranche 1-es modifikációban legyártott Eurofighter Typhoon gépeit érintette. A 43 Typhoon az elmúlt hat évben érte el a Block 5-ös standard szerint készült testvéreik képességét, így felszerelésre került a pilótafülke szélvédője elé a FLIR, továbbfejlesztett levegő-levegő képességeket kaptak, valamint képessé váltak a földi célpontok támadására akár precíziós fegyverekkel is, mivel az ehhez szükséges célzókonténer felfüggesztési pontja is kialakításra került a törzs alatti ponton.

NETARZENÁL GALÉRIA

Tomahawk manőverező robotrepülőgépet kap a USS OKLAHOMA CITY (SSN 723) tengeralattjáró.

Ex-NDK-s MiG-23-ok: BN, ML és egy UB.

Westland WAH-64D Longbow Apache AH.1.

General Dynamics F-111F Aardvark.

Lockheed (SABCA) F-104G Starfighter.

Ausztrál McDonnell Douglas A-4G Skyhawk.