2012.12.05

2012.12.05. 14:37

Nem zárható ki, hogy a Guarani VBR-MR (Viatura Blindada de Reconhecimento Média de Rodas) páncélosok után egy újabb védelmi beszerzésben lesz érdekelt Brazília a szomszédos Argentínában. Ugyanis december 2-án az argentin légierő El Palomar-i bázisára egy EMB 145 AEW&C (Embraer E-99) légtérfelderítő érkezett az észlelt célok földi megjelenítésére képes berendezéseket szállító C-130 Hercules tehergép kíséretében. A brazil gépek és a kiszolgálásukat, üzemeltetésüket végző katonák 14 napig tartózkodnak majd a déli szomszédban, ahol az argentinok alaposan kiértékelhetik a rendszer légi és földi összetevőinek képességeit. Buenos Aires-ben jelenleg két megoldást vizsgálnak. Az egyikben három gépet és a szükséges földi rendszereket egy hosszú időtartamú bérlet fejében használnák, míg a másik változatban már a konkrét beszerzést valósítanák meg, szintén három légtérellenőrzővel.

Kenya és Banglades lesz az első exportmegrendelője a Szerbiában fejlesztett és gyártott Lazar BVT-SR-8808 többcélú páncélozott harcjárműnek. Az igen robosztusra sikeredet gépezetben a tervezők megpróbálták ötvözni a katonák által használ páncélozott szállító harcjárművek, és a békefenntartó műveletekben alkalmazott aknarobbanásnak ellenálló járművek tulajdonságait, illetve a belügyi egységek általa a terroristák elleni akciókban használt páncélozott járműveinek legjobb tulajdonságait.

A pótpáncélzat nélkül 16 tonnás, 8x8-as kerékképletű, módosított TAM-150 teherautó alvázra épített Lazar mozgatásáról egy 400 lóerős motor gondoskodik. Hossza 7,25 méter, magassága 2,45 méter, háromfős személyzetén kívül még 10 lövész szállítására képes.  Fegyverzete 7,62 mm-es géppuskáktól a 30 mm-es gépágyúkig szabadon választható, ezeket egy távirányítású toronyba helyezik el. Első megrendelőként sokáig Irakot emlegették, azonban a beszerzésről szóló egyeztető tárgyalások 2009-ben megszakadtak. A járművek gyártására egy új, 130 főt foglalkoztató üzemet is létesítenek Szerbiában 2013 végéig. A szerb védelmi ipar sz utóbbi pár évben egyre sikeresebbnek tekinthető, ugyanis Banglades tavaly jelentette be, hogy megvásárol 18 Nora B-52 155 mm-es önjáró tarack hadserege részére Szerbiától.

Átadta az első, még csak a földi tesztekre (Ground Test Vehicle - GTV) szolgáló CH-53K Super Stallion szállítóhelikoptert a Sikorsky a tengerészgyalogságnak. A GTV gépen a típus 2014-re tervezett első felszállásáig még sok száz órányi, több mint 1300 különféle vizsgálatot fognak végrehajtani az elektronos, az avionikai és a hidraulikus rendszereken, valamint a hajtóműveken, az erőátviteli rendszeren és a rotorokon is. A pilótafülkével is megismerkednek a Sikorsky és a NAVAIR kijelölt tesztpilótái. A három, egyenként 7500 lóerős General Electric GE38-1B hajtómű első beindításra a következő év közepén kerítenek majd sort. Ezt egy speciálisan kialakított, külön erre a célra épített szabadtéri részen fogják végrehajtani. Magának a helikopter sárkányszerkezetének a földi fáradásos vizsgálataihoz további két helikoptert épít meg a Sikorsky.

NETARZENÁL GALÉRIA

A portugál ARPAO (S 161) tengeralattjáró.

Marokkói Sólymok.

PZL-Mielec I-22 Iryda M-93K.

Orosz Aero L-39C Albatros: 1., 2.

Changhe Z-10.

Rudolf leváltva?