2012. dec 12.

2012.12.12

írta: Netarzenál
2012.12.12

November végén az MBDA elkészült az 1000. ASTER légvédelmi rakétával. A rakéta mindkét változatának gyártása (ASTER 15 és ASTER 30) 2006-ban vette kezdetét havi 5 darabos mennyiséggel. Ezt a gyártási sebességet 2008-ban emelték fel havi 15 darabra, míg 2011 óta már havi 20 ASTER készül el.

Új-Zélandon a haditengerészetnél megszületett a döntés, hogy modernizálni fognak két ANZAC-osztályú (MEKO 200 ANZ) fregattot. A HMNZS TE KAHA (F 77) és a HMNZS TE MANA (F 111) 1997 és 1999 óta szolgál, élettartamuk 30 év.  Ennek felénél szükségessé váló felújítás során a harcvezető és irányító rendszereiket, radarjaikat és a légvédelmi rakétáikat egyaránt modernizálni tervezik. A korszerűsítésre a világ minden tájáról várnak ajánlatokat a következő év közepéig. A fregattokon 2007-ben már elvégezték a főbb gépészeti rendszerek (meghajtás, hűtés, fűtés) és a közelkörzeti gépágyúk modernizálását.

Egyetlen egy darab MH-47G Chinook helikoptert rendelt meg az amerikai hadsereg a Boeing Company-tól. A különleges műveletekben való részvételre képes helikopterért 34240000 dollárt kért a gyártó és 2013 végén fog átadásra kerülni.

Indiában a hordozófedélzeti Tejas gépekből még csak egy prototípus készült el. Eme kétüléses példány mellé még további négy prototípust készítenének el, ezekből a másodiknak az építése már a befejezéséhez közeledik a HAL (Hindustan Aeronautics Limited) üzemében. A flotta vezetésének részéről azonban szeretnék minél jobban legyorsítani a program menetét, mivel véleményük szerint ez a program fontosabb, mint bármely más külföldről történő harci gép megvásárlása. Éppen ezért a közelmúltban feladtak egy újabb rendelést nyolc előszériába tartózó példányra 185 millió dollár értékben, de ezt meglepő módon a Védelmi Minisztérium törölte.

Indoklásuk szerint az egy- és kétüléses gépek áráról további tárgyalásokat kell folytatni. Ezt a nyolc gépet a pilóták szárazföldi kiképzésében tervezték felhasználni, ezért ezek is a General Electric F-404IN sugárhajtóművet kapják meg, így az LCA Tejas Mark I-es változatához tartoznak majd. A hordozók fedélzetéről csak az erősebb, F-414-es sugárhajtóművel ellátott Mark II-ek üzemelhetnek majd, mivel ezeknek lesz meg az elegendő hajtómű teljesítményük a felszálláshoz a repülőfedélzeten rendelkezésre álló nagyjából 200 méteres távon.

Végrehajtotta első repülését a Szuhoj T-50-es negyediknek elkészült prototípusa. A gép 40 percet töltött a levegőben és meghibásodások nélkül szállt le Komszomolszk-on-Amur repülőterén.

Mechanikai meghibásodás miatt volt kénytelen kényszerleszállást végrehajtani a Norvég Királyi Légierő (RNoAF) 330. századának egyik Westland WS-61 Sea King Mk43B helikoptere tegnap. A kutató-mentő feladatokra használt forgószárnyas a Banak légibázisról szállt fel egy kiképzőrepülésre délután és a meghibásodás miatt oda próbált meg visszatérni. Ez azonban nem sikerült, így a repülőtértől 12-13 km-re hegyvidéki területen 14:28 körül landoltak a géppel a pilóták. Bár ez egy kissé durvára sikeredett, mivel a futómű is kitört, a fedélzeten tartózkodó hat fő sérülések nélkül szállt ki a helikopterből. Őket a Bardufoss légibázisról riasztott 339. század egyik Bell 412SP helikoptere szállította el a helyszínről.

NETARZENÁL GALÉRIA

A kolumbiai ARC ANTIOQUIA (FH 53) fregatt: 1., 2.

Indiai Mi-26T: 1., 2.

Grumman S-2T Turbo Tracker.

Dassault Rafale C.

Panavia Tornado IDS.

Dán North American TF-100F Super Sabre.

Szólj hozzá

Szuhoj T-50 Tejas Westland MBDA HMNZS (F ANZAC-osztály TE ASTER KAHA 77) MANA 111) MH-47G WS-61