2013.02.19

2013.02.19. 14:52

Ukrajna 110 darab harckocsikba való motor szállításáról kötött szerződést a napokban Pakisztánnal. Az erőforrásokért 50 millió dollárt fog fizetni Iszlámábád. A megrendelést elnyerő harkovi cég az elmúlt években több mint 300 darab motor szállított le a pakisztáni al-Khalid páncélosok részére, de a cég jelentős bevételre tett szert az elmúlt években a Kínából érkező megrendelésekből is.

Az L-3 Link Simulation&Training fogja elkészíteni Irak számára az F-16 Block 52-es vadászbombázók szimulátorát. A nagyfelbontású képek megjelenítésére alkalmas rendszer a sisakkijelző használatát is lehetővé fogja tenni a pilóták számára, a teljes harcászati képzést biztosító szimulátorban.

Egy évvel a hajófedélzeti felhasználásra tervezett SIMBAD-RC légvédelmi rendszer saját tőkével finanszírozott fejlesztésének elindítása után, az MBDA már be is zsebelhette az első megrendelést. A meg nem nevezett ország számára 2015-ben kerülnek átadásra a távirányítású állványra helyezett, Mistral rövid hatótávolságú rakétával ellátott SIMBAD-RC légvédelmi rendszerek. A SIMBAD-RC első prototípusa jelenleg még az építés fázisában található, tesztjeire a következő évben kerülhet sor. Egy 350 kg tömegű állványon két rakéta kerül elhelyezésre, oldalirányba +/-160 fok, míg helyszögben -15 fok és +65 fok között nyílik mód a rakéták célra irányítására, a szintén az állványon elhelyezett, éjjel-nappal használható elektrooptikai rendszerekkel. A titokban tartott megrendelő számára két-két SIMBAD-RC kerül majd felszerelésre, két járőrhajó fedélzetére.

Egy új, nagy szakítószilárdságú szálakból készült előtétpáncélzatot mutatott be az AmSafe Bridport Ltd az IDEX 2013 kiállításon. A Tarian nevet viselő páncélzatot egy török FNSS PARS 6x6-os lövészpáncéloson helyezték el, azonban bármely járműre könnyedén felszerelhető. Legnagyobb előnye azonban a hagyományos fém páncélzatokhoz viszonyítva az azonos védelmi szint garantálása mellett a 98%-ot elérő súlycsökkenés. Az RPG gránátok ellen kifejlesztett Tarian-t még 2009-ben egy 800 lövéses próbán tesztelték Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban is, sikerrel.

Hiába csak 2009 és 2012 között kerültek beszerzésre, mégis alig üzemképesek a Peru által Kínától megvásárolt Shaanxy Steyr SX-190, Beiben 2528 és Dong Feng EQ-1180/EQ-2100 teherautók. A 150 igencsak problémás jármű mellé az elkövetkező években az ország 1600 darab, két különböző modellből álló flottát szeretne beszerezni a katonai szállítási feladatok elvégzésére.

Kétévnyi kutatás és fejlesztés után mutatta be a Piaggio és Selex a P.1HH Hammerhead távolról irányított repülőgépét. A hírszerzési, megfigyelési és felderítési feladatokra egyaránt alkalmas P.1HH 16 órán át képes a levegőben maradni, legnagyobb repülési magassága eléri a 13700 métert, meghajtásáról két 950 lőerős Pratt&Whitney Canada PT6-66B gázturbina gondoskodik tolólégcsavarok segítségével. Az önálló fel-és leszállásra képes Hammerhead a Piaggio Aero P.180 Avanti II üzleti repülőgépen alapul, azonban szárnyait áttervezték, így azok fesztávolsága már 15,5 méter.

Átvette a két katonai szállítási feladatokra módosított BAe 146M gépét a RAF. A királyi légierő a TNT Airways által használt 200QC változatú példányokat a BAE Systems Regional Aircraft és a Hawker Beechcraft Services alakította át.  Az elkövetkező hónapokban a személyzet képzése, a repülési tesztek és a védelmi rendszerek ellenőrzése fog lezajlani a ZE707 és a ZE708 lajstromot kapott gépeken. Ezek végeztével, még idén tavasszal a gépek megérkezhetnek Afganisztánba. (Előzmény)

NETARZENÁL GALÉRIA

A török Roketsan nyerges utánfutóra telepített Canavr (Szörnyeteg) rakéta-sorozatvetője. A rendszert 240 TR-120 (122 mm), vagy 16 TR-300 (300 mm) rakétával lehet ellátni: 1., 2.

Tornado Kanadában.

Zimbabwei Hawk Mk.60-as.

Norvég egy- és kétüléses Starfighter-ek.

Boeing AV-8B Harrier II.

Ukrán Szu-25M1.