2013.07.02

2013.07.02. 14:30

Két évvel azután, hogy Kínában szolgálatba álltak a H-6K bombázók első példányai, napjainkig legalább további 15 gép került átadásra, tehát maximum 20 H-6K készült el. A szovjet Tu-16-os jelentősen továbbfejlesztett változatának teherbírása 9 tonnáról már 12 tonnára nőtt. Hajtóműként már a kétáramú orosz D-30KP2-es került beépítésre és korszerű fedélzeti rádiólokátor, elektronika, valamint elektronikus ellentevékenységi rendszer is beépítésre került. Továbbá a gép borításnak több eleménél is elkezdték alkalmazni a kompozit anyagokat. A szárnyak alatt összesen hat, két tonnás CJ-10A földi célpontok elleni rakéta szállítható. A szilárd tüzelőanyagú CJ-10A hatótávolsága 2000-2200 km.

Franciaország további 34 NH90-es helikoptert kíván beszerezni. Egy új forgószárnyasért Párizs nagyjából 48 millió dollárt fog fizetni, ez majdnem kétszerese egy új UH-60 Black Hawk árának.

Attól függetlenül, hogy a polgári ellenállás újra fellángolhat, e hónap végén újabb MV-22B Osprey gépekkel felszerelt tengerészgyalogos század fog megérkezni Japánba. A tengerészgyalogság 262. repülőszázadának (HMM-262 Flying Tigers) 12 billenőrotoros gépe elsőként a Hirosima melletti Ivakuni támaszponton lesz megtalálható, ahol a rendszerek ellenőrzését fogják elvégezni.

Olaszországban június 29-én vízre bocsátották a harmadik FREMM-osztályú fregattot. A CARLO MARGOTTINI (F 592) várhatólag a következő év első felében áll majd szolgálatba.

Május végén fejeződött be a USS GEORGE HW. BUSH (CVN 77) repülőgép-hordozó fedélzetén a JPALS  precíziós megközelítési és leszállító rendszerrel végzett vizsgálatok első szakasza. A két héten át tartó tesztek során a VX-23-as tesztszázad két módosított F/A-18C Hornet-ének és a HX-21-es tesztszázad egy MH-60S helikopterének segítségével hajtottak végre 65 átstartolást, illetve leszállást a hordozó fedélzetén. A JPALS szárazföldön végzett próbáihoz egy Beechcraft King Air is el lett látva szükséges rendszerekkel. A nyár folyamán további tengeri tesztek vannak tervbe véve a JPALS-al, ami a jövőben az F-35-ök és a pilóta nélküli repülőgépek fedélzetén is megjelenhet.

Dél-Koreából vásárolja meg a következő ellátóhajóját a norvég haditengerészet. A 140 millió eurós megrendelést a Daewoo hajógyár nyerte el, megelőzve például a Hyundai Heavy Industries, a ThyssenKrupp Marine Systems, a Navantia, valamint a Fincantieri hajógyárakat. A 180 méter hosszú, 26 méter széles és több mint 26000 tonna vízkiszorítású egység 2016 októberében kerül majd átadásra.

Néhány éven belül elérik élettartamuk végét Franciaország Mirage 2000-5F vadászgépei. A sárkányszerkezetet 7000 repült órára tervezték, azonban a légierő vezetése szeretné elérni, hogy a gépek továbbra is, nagyjából még 10 évig szolgálatba maradjanak. Az elképzelés szerint ezért további 2000 órával tolnák is a Mirage 2000-5F-ek repült idejét, egy alapos átvizsgálás után. A Maliban szerzett tapasztalatok alapján a MIrage 2000D vadászbombázók modernizálása során egy 30 mm-es gépágyú beépítésnek lehetőségeit is vizsgálják, továbbá a gépbe építendő új fedezeti rádiólokátornak légi célok ellen több üzemmóddal is rendelkeznie kell. A Rafale pilóták képzését pedig a svájci Pilatus PC-21-es beszerzésével lennének képesek gyorsabbá és olcsóbbá tenni. Mivel a PC-21-es kijelzői hasonló szimbolikával jelenítenék meg az adatokat, mint a Rafale kijelzői, ennek köszönhetően 40 órányi repült idővel hamarabb kerülhetnének a pilóták a vadászbombázók pilótafülkéjébe.

NETARZENÁL GALÉRIA

Irány a túlsó part.

De régen volt…

British Aerospace EAP.

Saab J35J Draken.

General Dynamics F-111E Aardvark.

Kaman SH-2G Super Seasprite: 1., 2.