2013.07.23

2013.07.23. 14:31

Talán októberben, de az is kehet, hogy hamarabb fogja végrehajtani első repülését a Denel Dynamics Seeker 400-as UAV. Mindezt már tavaly meg kellett volna ejteni, de a gép fedélzeti rendszereinek fejlesztése és integrálása elhúzódott.

Február helyett csak tegnap futott ki a USS HARRY S. TRUMAN (CVN 75) repülőgép-hordozó és kísérete. A kötelék a Közel-Kelet felé vette az irányt és várhatólag kilenc hónap múlva fog visszaérkezni az Egyesült Államokba. A késlekedés oka a költségvetési megszorítások voltak, ugyanis a hajók és repülőgépek üzemanyagára, valamint a legénység élelmezésére fordítandó több 100 millió dollár március elsejei hatállyal törlésre került.

Dél-Korea K30 Bi Ho önjáró légvédelmi gépágyúkat vezényelt az országot az északi testvérállamtól elválasztó 4 km széles demilitarizált zóna déli határvonalának közelébe. Az önjáró légvédelmi gépágyúk megjelenését gyaníthatóan az északi kém és szabotázsakciókat végrehajtó személyeket szállító AN-2-es repülőgépek és/vagy MD-500D helikopterek elleni lépésnek lehet tekinteni. A K200-as páncélozott szállító harcjármű alvázán létrehozott K30 Bi Ho két 30 mm-es gépágyújának pontos célzását egy integrált tűzvezető rendszer, valamint egy TPS-830K felderítő és tűzvezető radar és egy infravörös kamerarendszer is segíti, melyet a K30-as tornyán helyeztek el.

A TPS-830K radar képes észlelni és nyomon követni a 2 négyzetméteres radarkeresztmetszetű légi célokat 17 km-es távolságból. A gépágyúk elméleti tűzgyorsasága 600 lövés/perc, lőtávolságuk 3000 méter. A K30-as barát-idegen felismerő rendszerrel is el lett látva, valamint a K200-hoz képest megnövekedett tömege miatt (13 tonnáról 25 tonnára) egy 520 lóerős MAN - Doosan D2840L motort és erősebb erőátviteli rendszert kapott. A K30 Bi Ho önjáró légvédelmi gépágyú legnagyobb sebessége 60 km/h, hatótávolsága 500 km. A dél-koreai Doosan DST eddig 176. darabot gyártott le a K30 Bi Ho önjáró légvédelmi gépágyúból. Ezek az 520 példányban meglévő K263A1 Chungung 20mm Vulcan önjáró légvédelmi gépágyúkat egészítik ki.

A Boeing Long Beach-i üzemében tegnap átadásra került a második indiai megrendelésre épült C-17 Globemaster III-as teherszállítógép. Minderre alig több mint egy hónappal az első példány Indiába történő megérkezése után került sor, és a Boeing reményei szerint a harmadik gép is átadásra fog kerülni még az idén, míg a következő évre öt C-17-es elkészültét prognosztizálják. További négy példány gyártását is lekezdik majd a következő évben, így a 12 gépes C-17-es flottával India lesz az USA után a második legnagyobb üzemeltetője a típusnak.

Már a Kongresszus elé került a 16 darab, Franciaország által megvásárolni szándékozott MQ-9 Reaper távirányítású repülőgép ügye. A gépek mellé beszerzésre kerül nyolc földi irányítóállomás, 48 Honeywell TPE331-10T hajtómű (16 beépítve és 32 tartalék), 40 General Atomics Lynx fedélzeti rádiólokátor, 48 AN/APX-119 és KIV-119 IFF rendszer. A kapcsolódó berendezésekkel, alkatrészekkel, képzéssel és logisztikai támogatással együtt az üzlet becsült költsége 1,5 milliárd dollár.

Törökországban befejeződtek az Altay harckocsival végzett próbák. Az Otokar által megépített harckocsi négy prototípusával sikeresen vették a vizsgálatok során az akadályokat, így valószínűleg hamarosan megszületik az első 250 darabra szóló megrendelés. Az előrejelzések szerint a jövőben összesen 1000 Altay is rendszeresítésre kerülhet majd Törökországban.

NETARZENÁL GALÉRIA

USS BONHOMME RICHARD (LHD 6).

Douglas A-4C Skyhawk.

Mil Mi-14PL.

Sepecat Jaguar E.

Hopp!

Panavia Tornado ECR.