2013.09.06

2013.09.06. 14:23

Megérik az árukat a BAE Systems Hawk T.2-es kiképzőgépei a RAF beszámolója szerint. Ugyanis az első, ezen a típuson képzett évfolyam júniusban fejezte be a kiképzést és azóta már a Eurofighter Typhoon rejtelmeivel ismerkednek a Coningsby támaszponton. A már meglévő tapasztalatok alapján könnyen megállapítható tehát, hogy a Hawk T.2-es korszerű digitális műszerezettsége jelentősen megkönnyíti a korszerű vadászbombázóra történő átképzést. A típusra eddig két exportmegrendelés érkezett, 22 példány Szaúd-Arábia, míg 8 Omán légierejéhez fog kerülni.

Elkészült új páncélosával az orosz Uralvagonzavod. A jármű a BMPT-72 Terminátor-2-es jelzést viseli és ebből már könnyen kitalálható, hogy a BMPT Terminátor harctámogató jármű és a jól ismert T-72-es harckocsi összeházasításáról van szó. A BMPT-72 létrehozásánál a tervezők felhasználták a BMPT-nél megszerzett tapasztalataikat, így továbbfejlesztésen esett és a tűzvezető rendszer és megerősítésre került a torony páncélzata. Az Uralvagonzavod szerint a már meglévő T-72-es harckocsikat könnyedén, kevés ráfordítással lehet átalakítani BMPT-72 Terminátor-2-es harctámogató járművé.

A vállalatnál az utóbbi időben erősen foglalkoznak a harctámogató járművek eladásával, két hónappal ezelőtt Peru számára az orosz Uralvagonzavod azt javasolta, hogy a T-55-ök alvázára szereljék rá a BMPT harctámogató jármű tornyát. Ezzel a megoldással a jármű fegyverzetét két 2A42 30 mm-es gépágyú, két AGS-17 30 mm-es gránátvető, 4 páncéltörő rakéta, valamint egy PKTM 7,62 mm-es géppuska alkotná. Az Uralvagonzavod szerint a futómű, a felfüggesztés, az erőátviteli és a motor nem igényel módosítást, ám ha a peruiak ennek szükségességét érzik, készek azt is elvégezni.

Szerdától újra repülhetnek a dél-koreai KAI T-50 Golden Eagle sugárhajtású kiképzőgépek. A típus felszállási tilalmát augusztus 28-án rendelték el, ekkor egy gép kétfős személyzetével együtt csapódott a földbe 330 km-re délre Szöultól, egy légibázis közelében. A Golden Eagle fedélzeti adatrögzítőit megtalálták, az azokon tárol adatokból megállapították, hogy a hajtómű és a pilótafülkék kijelzői kifogástalanul működtek a tragédia bekövetkeztéig. A 2005 óta szolgálatban álló típussal ez volt az első baleset, az 50 legyártott példánnyal eddig több mint 30000 repült órát gyűjtöttek össze.

NETARZENÁL GALÉRIA

BGM-71 TOW indítása.

F-15E Strike Eagle.

Egy Indián és egy Tigris.

JF-17 Thunder.

Dassault Super Etendard.

AT-63 Pampa II.