2013.10.22

2013.10.22. 14:18

Már a következő év februárjában megkezdik az első távirányítású toronnyal végzett próbákat a Stryker páncéloson (Előzmény). Ezeken a teszteken a Kongsberg Protech Systems új MCRWS (Medium Caliber Remote Weapons Station) tornyát szerelik fel egy járműre, egy 30 mm-es gépágyúval ellátva. A kiválasztás nem éppen hasraütés-szerűen történt, ugyanis a Kongsberg M151 RWS fegyverállványát már a kezdetektől használják a Stryker lövészpáncélosokon.

Három hónap elteltével újra meghibásodás lépett fel a USS FREEDOM (LCS 1) fregatton.(LÁSD) Ugyanis október 20-án majd egy méteres fenékvizet fedeztek fel a napi ellenőrzés során a hajó belső részében. A víz az egyes számú gázturbina olajhűtőjéhez, hűtési célzattal tengervizet szállító nyomócsövön keletkezett 1,5 cm-es repedésből került a fregattba. A vizet gyorsan kiszivattyúzták a hajótestből és kicserélték a sérült csődarabot is. A FREEDOM még mindig Szingapúrban van, onnan csak novemberben indul haza az augusztus elején lecserélt legénységével, az Egyesült Államokba karácsony előtt érkezik csak meg.

2000 óta a Dél-Koreai Köztársaság Légiereje évente átlagosan 2,5 gép elvesztését kénytelen elkönyveli. Az ezredfordulótól számolva eddig 35 különféle repülőgép került veszteséglistára az ázsiai országban 39 emberéletet követelve. Ezek közül 16 a legöregebbnek számító McDonnell Douglas F-4-es Phantom II és Northrop F-5E/F Tiger volt, ez utóbbiból 2010-ben három járt szerencsétlenül. 21 esetben pilótahiba vezetett a balesethez és 5-5 alkalommal szerkezeti hiba, vagy a nem megfelelő karbantartás volt okolható a gépveszteségért. Ez okozta egyébként a legutóbbit is, a megmaradt 150 F-5E és 34 F-5F alapos átvizsgálása után feloldották a baleset után életbe léptetett repülési tilalmat.

NETARZENÁL GALÉRIA

HMS DRAGON (D 35).

McDonnell Douglas F-15J Eagle.

T-50-ek.

Breguet Br.1150 Atlantic.

Ecuadori Aerospatiale SA-342L.

Lockheed Martin F-16I Sufa.