2012. jan 12.

2012.01.12

írta: Netarzenál
2012.01.12

Pár hónapon belül végleg eltűnik az AH-64A változatú harci helikopter az amerikai hadsereg kötelékéből. Az utolsó 16 A Apache a Nemzeti Gárda állományában található meg. A forgószárnyasok azonban májusban a Boeing gyárába fognak repülni, hogy egy alapos modernizálás után, mint AH-64D Block II-es verziók folytassák pályafutásukat. A Boeing azonban nem fog átépíteni való nélkül maradni ezek után sem, hiszen júliusban vagy augusztusban várhatólag megszületik a döntés a Block III-as szabványnak megfelelő helikopterek létrehozására a Block II-esek további korszerűsítésével.

A Rafael Advanced Defense Systems megkezdte a David's Sling ballisztikus rakétavédelmi rendszer lassú ütemű sorozatgyártását. Az elsősorban 40 250 km-es távolságon belül hatékony David's Sling fejlesztésében részt vett az amerikai Raytheon is. A könnyedén telepíthető rakétavédelmi rendszer iránt már több ország is érdeklődött.

Tegnap megérkezett a tengerészgyalogság első két Lockheed Martin F-35B Lightning II repülőgépe a típusra pilótákat és a földi személyzetet képző Eglin légibázisra. A B Lightning II-esek 90 percnyi repülés után érkeztek meg Fort Worth-ből. Így jelenleg nyolc ötödik generációs gép található típus összes változatára képzést végző 33. Ezred állományában, mivel a most megérkezett BF-6 és a BF-8 mellett a légierő hat A modellje már tavaly leszállt a bázison.  A 33. Ezredet egyébként 3 repülőszázad alkotja az 58. Fighter Squadron  a légierőtől, a VFA-101 a haditengerészettől és a VMFAT-501 a tengerészgyalogságtól.  Jelenleg már folyik a földi személyzet oktatása, az előzetes tervek szerint a pilóták képzése pedig ebben a hónapban elindulna, azonban ennek pontos kezdetéről nem szólnak a hírek. Az F-35-öst érintő hibák miatt ezt bizonytalan időre elnapolták. A remények szerint az első bőrnyakú pilóták augusztusban fogják végrehajtani első repülésüket a B Lightning II-essel. (
Kapcsolódó videó.)

Kedvezőek az eddigi tapasztalatok a francia VBCI gyalogsági harcjárművekkel Libanonban. 2010 szeptemberétől 13 VBCI teljesít szolgálatot az Egyesült Nemzetek Ideiglenes Libanoni Haderejének (UNIFIL) kötelékében. Az alacsony zajszinttel, a megfelelő terepjáró-képességgel és a közepes kaliberű lőszerek, valamint aknák elleni páncélvédelemmel rendelkező VBCI-k 2010 augusztusa óta Afganisztánban is jelen vannak.

Tizennégy CH-47F Chinook helikopter legyártására foghat hozzá a Boeing Company. A helikopterekért összesen 370 millió dollárt fizet ki majd három ország. Ugyanis hét példány Ausztráliába, hat az Egyesült Arab Emírségekhez, míg egy az USA hadseregének állományába kerül. Ezen CH-47F-ek leszállítása 2014-től kezdődik meg.

A
karácsony előtti, még Portsmouth kikötőjében végzett tesztek után most már valódi tengeri körülmények között folyik az AW159 Lynx Wildcat helikopter próbája. A ZZ402-es jelzést viselő prototípus és egy 30 fős, a kiértékelést végző stáb ismét a Type 23-as HMS IRON DUKE-on (F 234) tevékenykedik. Legfőbb feladatuk a helikopter viselkedésének megfigyelése és a maximális felszállótömeg meghatározása különféle időjárási viszonyok között, valamint megállapítani a repülések során betartandó időjárási minimumot. A február elejéig tartó próbák során megszerzett adatokat és információkat nagyjából kilenc hónapig fogják elemezni és kiértékelni.

NETARZENÁL GALÉRIA

EDA-R a dokkfedélzeten.

Francia VBCI-k Libanonban:
1., 2.

Vietnami Szuhoj Szu-30MK2V.
 
Mindjárt hazatérhetünk.”

Tigris-tanker.

F-35B Lightning II.

 

Szólj hozzá

davids 23 type duke iron boeing ii lightning wildcat lynx sling chinook vbci hms aw159 ah 64a f 35b ch 47f