Új kiképzőgépet keres Japán
A szigetországban elkezdték keresni a hazai fejlesztésű és gyártású Kawasaki Heavy Industries T-4 sugárhajtású kiképzőgépek utódját.
A szubszonikus típus pótlására a hazai gyártókon felül várják a külföldiek jelentkezését is. Az első XT-4 prototípus 1985. július 29-én repült első alkalommal, míg az első sorozatgyártású repülőgépet 1988 szeptemberében szállították le. A T-4-es mozgatásáról két Ishikawajima-Harima építésű F3-IHI-30 gázturbina gondoskodik.
A Kawasaki T-4 sugárhajtású kiképzőgépet csak Japánban rendszeresítették (Wikipedia)
A T-4 masszív, sérüléstűrő sárkányszerkezettel rendelkezik, amely nagyrészt hagyományos alumíniumötvözetekből áll, bár bizonyos területeken a kompozit anyagok is jelen vannak. A T-4 gyártását a Mitsubishi, Fuji és Kawasaki végezte. A típus végszerelő sorát a Kawasaki gifui üzemében hozták létre. Ezt a sort úgy méretezték, hogy havonta legfeljebb két és fél repülőgépet készíthessenek el. Eredetileg egy nyolcéves gyártási időszakot terveztek.