2021. aug 16.

Néhány pályázó már ismert az amerikai flotta új kiképzőrepülőgép-tenderéről

írta: Netarzenál
Néhány pályázó már ismert az amerikai flotta új kiképzőrepülőgép-tenderéről

A Boeing T-45 Goshawk sugárhajtású kiképzőgépek utódjának kiválasztását eldöntő megmérettetésen indulók közül már három jelentkező neve vált ismertté az elmúlt napokban.

A 194 darab jelenleg is hadrendben álló T-45C Goshawk sugárhajtású kiképzőgép leváltása 2028 körül kezdődhet majd el. Amerikai Haditengerészet sugárhajtású kiképzőgépeinek UJTS (Undergraduate Jet Training System) tenderén a Boeing, a Leonardo és Martin Lockheed is indul, külön-külön típussal. A Boeing esetében az USAF által már megrendelt T-7A Red Hawk módosított változat áll majd rajthoz. A Lockheed Martin ismét együttműködik a Korea Aerospace Industries (KAI) céggel, és ismét a T-7A ellenében a TX tenderről már egyszer vesztesként távozó T-50A-t nevezik be. Európát a Leonardo M-346 Master gép fogja képviselni.

A Boeing-tól származó információk alapján a T-7B üzemeltetése 7200 dolláros repült óránkénti költséget jelent majd, szemben azzal a 10700 dollárral, amit jelenleg a T-45C üzemeltetési mutatói eredményeznek. A T-7B esetében az A változathoz képest több üzemanyagot lehet majd elhelyezni a belső térben, a szárnyak végére AIM-9X rakéták, vagy ACMI konténerek lesznek felszerelhetők, valamint rendelkezni fog egy beépített infravörös képalkotó szenzorral is. A pilótafülke műszerfalának kialakítása lehetővé tenné a F/A-18E/F Block III, vagy az F-35-ös típusokra való könnyebb átképzést.

Szárazföld mellett a tengeren is megjelenhet a Boeing T-7-es (Wikpedia)

A Lockheed Martin szerint a T-50A-n csak minimális változtatásokat kellene végrehajtani, így alkalmas lenne a flotta pilótáinak képzésére. Nem meglepő, hogy a szárazföldi üzemeltetésre tervezett típusok nagyobb módosítás nélküli jelennek meg a UJTS-en, hiszen a haditengerészet követelményei szerint a hordozók fedélzetén történő leszállás képessége nem kell, a gépekkel csak a megközelítést, illetve a fedélzetet érintő átstartolásokat gyakorolnák a pilóták.

Az új típus esetében évente 400 repült órával és 45 fedélzetet érintő átstartolással járó repüléssel számolnak a flottánál. A fékezőkábeles leszállásokat csak a szárazföldön hajtanák végre, évente 1200 alkalommal. További feladatkör lehetne az ellenséges gépek szerepének eljátszása, a légihar képzésben Itt megint jól jöhet a nagyobb tolóerő, így a T-7B és a T-50A ebben a feladatban megint csak előnyben lehet az M-346-al szemben.

Szólj hozzá

Boeing Leonardo M-346 Master T-45 Goshawk T-7A T-7B T-50A UJTS Undergraduate Jet Training System Martin Lockheed