2012. ápr 01.

2012.04.01

írta: Netarzenál
2012.04.01

Brazíliában az F-X2-es tender győztesének kihirdetésével megvárják Dilma Rousseff elnök asszony április washingtoni látogatását, valamint a májusban esedékes francia elnökválasztást is. Így legkorábban júniusban kerülhet sor a győztes megnevezésére.

Az USA-ban már dolgoznak azon, hogy a jövőben a repülőgép-hordozókra kerülő pilóta nélküli repülőgépek mozgatása a fedélzeten a lehető legkönnyebb legyen.  Felszállás előtt és leszállás után a repülőgépek fedélzeti mozgását emberek irányítják, a nagy zaj miatt kézjelekkel kommunikálva a pilótákkal. A személyzet nélküli gépeknél is hasonló megoldást terveznek alkalmazni, itt a kamerák által közvetített képen szoftverek ismernék fel az irányítást végző emberek mozdulatait, kézjeleit és ezek alapján történne a gépek fedélzeti mozgása. A rendszer fejlesztését a Massachusetts Institute of Technology-nál már megkezdték.

Érdekes cikket közölt a napokban egy brit lap. Az 1982-es Falklandi háború után a Brit Királyi Légierő készen állt egy esetleges újabb, a szigetek ellen indított argentin támadás esetén bombázóbevetések végrehajtására argentin repülőterek  ellen. Az 1982. június 14-én argentin fegyvert letétellel végződő 74 napos háború után a légierő a szigetek ellen végrehajtott Black Buck fedőnevet viselő bevetésben tapasztalatot szerzett Avro Vulcan B2-es bombázók személyzeteit készítette fel az esetleges bevetésre. 1982 nyarán nyolc bombázó és legénysége kezdett gyakorlatokba, melyek során egy argentin repülőtér megtámadását gyakorolták. Ezek során Skóciában és Kanadában is hajtottak végre alacsony magasságban végzett repüléseket. A terv szerint ugyanis a Vulcanok a Falklandi háborúban is használt Ascension szigetén található repülőtérről indultak volna támadásra.

Az Atlanti-óceán felett végrehajtott légi üzemanyag utántöltést követően a tengerfelszín közelébe süllyedve közelítették volna meg az argentin partokat és indultak volna a kijelölt repülőtér támadására. A bombázók géppárban hajtották volna végre a támadásokat. A Vulcanok fegyverzete eltért volna, mivel az egyikre Sidewinder levegő-levegő rakéták mellett, 4 AGM-45 Shrike radargyilkos rakéta és egy zavarókonténer, míg a másikra 21 454 kg-os fékernyős bombát függesztettek volna. Az első bombázó így a földi légvédelem lokátorai és az éjszaka ritkán repülő argentin vadászgépek ellen nyújtott volna védelmet a repülőteret támadó társának. Az év vége felé Argentínába végbemenő, Anglia számára kedvező politikai fordulat azonban megszüntette az esélyt, a szigetek elleni újabb támadásra.

Még februárban adta át az első sorozatgyártásban készült AESA antennával ellátott RBE2-es radarját a Thales. A Dassault Rafale exportesélyeit és harci képességeit egyaránt növelő berendezés beépítése jelenleg folyik és az ezzel ellátott Rafale nyáron kerül majd átadásra. A franciák legújabb gépéből a dolgok jelenlegi állása szerint csak a 2009-ben megrendelt utolsó (?) 60 lesz ellátva már eredetileg is az RBE2-essel.

NETARZENÁL GALÉRIA

USS CHOSIN (CG 65) TICONDEROGA-osztályó cirkáló: 1., 2.

LTV A-7D Corsair II.

A néhai NDK-ban állomásozott Szuhoj Szu-17UM3.

Francia Dassault Mirage F1-es kötelék: 1., 2., 3.

Avro Vulcan B2: 1., 2.

Ausztrál NHI MRH-90.

Szólj hozzá

black dassault thales buck rafale vulcan avro shrike f x2 agm 45 rbe2