2015. sze 26.

2015.09.26

írta: Netarzenál
2015.09.26

Szeptemberben befejeződtek a tesztek, így a lengyel légierő ténylegesen is átvehette az első két üzemidő-hosszabbítással egybekötött nagyjavításon és némi korszerűsítésen átesett Szuhoj Szu-22M4-es vadászbombázóit. A 800 repült órát és/vagy 10 évnyi szolgálati időt kapó gépek könnyen megkülönböztethetők a WZL-2-es üzembe még meg nem érkezett társaiktól, hiszen kamuflázsuk legfőbb összetevőjévé kétféle szürke színárnyalat vált. A pilótafülke műszerezettsége nem változott, de az adatokat már angolszász mértékegységben olvashatók le, valamint új VHF / UHF rádiók kerültek beépítésre. Varsó 12 Szu-22M4 és 6 Szu-22UM3K gépén végzi el a munkálatokat. Ebben az évben még további négy példány kerül majd átadásra.

Nagy-Britanniában elemzik az orosz T-14 Armata harckocsi jelentette veszélyt. A szigetországban Moszkva új páncélosának bemutatása előtt is volt egy igen csekély tábor, amely a 227 darabos Challenger 2 alapos modernizálása mellett érvelt. Sőt egyesek egy új fejlesztésű harckocsi hadrendbe állításáról is mertek álmodozni. Ezzel szemben a realitás a brit páncélos erők folyamatos leépítése volt. A T-14 bemutatkozása azonban nagyobb színteret engedett a fejlesztési elképzelések nyílt említésére. Ezek során a Challenger 2 alapos modernizálása ugyanúgy említésre került, mint egy esetleges külföldi (amerikai, francia, vagy német) beszerzési lehetőség. A hírek szerint a brit Védelmi Minisztérium jelenleg a korszerűsítési lehetőségeket mérlegeli.

A négy éves tesztfázis során sem került olyan környezeti próbatétel elé az AgustaWestland AW159 Wildcat helikopter, mint az elmúlt hetek során. Ugyanis a Perzsa-öbölben hajózó, DARING-osztályú HMS DUNCAN (D37) romboló fedélzetén 45 fokos hőségben és erős szél mellett is sikerrel hajtottak végre repüléseket a hat hónapja szolgálatba állt típussal. Az extrém próbatétel helyszínére a RAF egyik C-17 Globemaster teherszállító segítségével jutott el a típus és 18 főnyi légi/földi személyzete.

Szeptember 22-én Franciaországban a haditengerészet 27 NH Industries (NHI) NH90NFH Caiman helikoptere közül a 15. is átadásra került. Ez a példány az első, mely már a tervezéskor meghatározott képességű rádiólokátorral és hanglokátorral rendelkezik, így nagyobb eséllyel deríthet fel tengeralattjárókat, de a digitális térkép képességei is továbbfejlesztésre kerültek. A kétmotoros, közepes méretű NH90 helikopterből eddig 13 megrendelő számára 249 darabot szállítottak le, ezek összesítve már több mint 95000 repült órát tudhatnak maguk mögött.

Már jó ideje kering az a hír a világsajtóban, mely szerint Egyiptom orosz MiG-35-ös vadászbombázókat fog beszerezni. Most a tervezőintézet vezetője nyilatkozott az ügyről az orosz médiumoknak és elmondása szerint Kairó 46 gépről folytat tárgyalásokat Moszkvával. A rendelés, ha valósággá válik, akkor 2,2 milliárd dolláros bevételt jelenthet majd Oroszország számára.

További, az orosz repülőgépgyártást érintő hír, hogy a pakisztáni légierő küldöttsége a Szuhoj Szu-35Sz vadászbombázók beszerzési lehetősége felől érdeklődött. Moszkvából érkező információk szerint ez még csak az első, puhatolózó lépés volt, konkrét darabszámok most még nem kerültek megemlítésre a felek között.

 

NETARZENÁL GALÉRIA

Boeing AH-64DN Apache Longbow.

McDonnell Douglas F-15D Eagle.

Korea Aerospace T-50i Golden Eagle.

MiG-29UB.

North American B-25J Mitchell.

Eurocopter EC-665 Tigre HAP.

Il-38SD.

Northrop F-5E Tigre: 1., 2.

Aero L-159T1 ALCA.

Douglas ERA-3B Skywarrior.

Sikorsky CH-53G.

McDonnell Douglas F-4F Phantom II.

PZL-Okecie PZL-130TC-2 Turbo Orlik.

Bell-Boeing CV-22B Osprey.

Harbin Z-19.

Let L-410UVP-T Turbolet.

Boeing 727-264/Adv.

Hawker Siddeley Harrier T.8.

McDonnell Douglas F-15E Strike Eagle.

Il-76MD Gajaraj.

Westland WS-61 Sea King Mk.41.

McDonnell Douglas F/A-18B Hornet.

Mil Mi-24V.

Szólj hozzá

Szuhoj Szu-22M4 T-14 Armata Challenger 2 AgustaWestland AW159 Wildcat NH Industries NHI NH90NFH Caiman MiG-35 Szuhoj Szu-35Sz