2015.09.26
Szeptemberben befejeződtek a tesztek, így a lengyel légierő ténylegesen is átvehette az első két üzemidő-hosszabbítással egybekötött nagyjavításon és némi korszerűsítésen átesett Szuhoj Szu-22M4-es vadászbombázóit. A 800 repült órát és/vagy 10 évnyi szolgálati időt kapó gépek könnyen megkülönböztethetők a WZL-2-es üzembe még meg nem érkezett társaiktól, hiszen kamuflázsuk legfőbb összetevőjévé kétféle szürke színárnyalat vált. A pilótafülke műszerezettsége nem változott, de az adatokat már angolszász mértékegységben olvashatók le, valamint új VHF / UHF rádiók kerültek beépítésre. Varsó 12 Szu-22M4 és 6 Szu-22UM3K gépén végzi el a munkálatokat. Ebben az évben még további négy példány kerül majd átadásra.
Nagy-Britanniában elemzik az orosz T-14 Armata harckocsi jelentette veszélyt. A szigetországban Moszkva új páncélosának bemutatása előtt is volt egy igen csekély tábor, amely a 227 darabos Challenger 2 alapos modernizálása mellett érvelt. Sőt egyesek egy új fejlesztésű harckocsi hadrendbe állításáról is mertek álmodozni. Ezzel szemben a realitás a brit páncélos erők folyamatos leépítése volt. A T-14 bemutatkozása azonban nagyobb színteret engedett a fejlesztési elképzelések nyílt említésére. Ezek során a Challenger 2 alapos modernizálása ugyanúgy említésre került, mint egy esetleges külföldi (amerikai, francia, vagy német) beszerzési lehetőség. A hírek szerint a brit Védelmi Minisztérium jelenleg a korszerűsítési lehetőségeket mérlegeli.
A négy éves tesztfázis során sem került olyan környezeti próbatétel elé az AgustaWestland AW159 Wildcat helikopter, mint az elmúlt hetek során. Ugyanis a Perzsa-öbölben hajózó, DARING-osztályú HMS DUNCAN (D37) romboló fedélzetén 45 fokos hőségben és erős szél mellett is sikerrel hajtottak végre repüléseket a hat hónapja szolgálatba állt típussal. Az extrém próbatétel helyszínére a RAF egyik C-17 Globemaster teherszállító segítségével jutott el a típus és 18 főnyi légi/földi személyzete.
Szeptember 22-én Franciaországban a haditengerészet 27 NH Industries (NHI) NH90NFH Caiman helikoptere közül a 15. is átadásra került. Ez a példány az első, mely már a tervezéskor meghatározott képességű rádiólokátorral és hanglokátorral rendelkezik, így nagyobb eséllyel deríthet fel tengeralattjárókat, de a digitális térkép képességei is továbbfejlesztésre kerültek. A kétmotoros, közepes méretű NH90 helikopterből eddig 13 megrendelő számára 249 darabot szállítottak le, ezek összesítve már több mint 95000 repült órát tudhatnak maguk mögött.
Már jó ideje kering az a hír a világsajtóban, mely szerint Egyiptom orosz MiG-35-ös vadászbombázókat fog beszerezni. Most a tervezőintézet vezetője nyilatkozott az ügyről az orosz médiumoknak és elmondása szerint Kairó 46 gépről folytat tárgyalásokat Moszkvával. A rendelés, ha valósággá válik, akkor 2,2 milliárd dolláros bevételt jelenthet majd Oroszország számára.
További, az orosz repülőgépgyártást érintő hír, hogy a pakisztáni légierő küldöttsége a Szuhoj Szu-35Sz vadászbombázók beszerzési lehetősége felől érdeklődött. Moszkvából érkező információk szerint ez még csak az első, puhatolózó lépés volt, konkrét darabszámok most még nem kerültek megemlítésre a felek között.
NETARZENÁL GALÉRIA
Boeing AH-64DN Apache Longbow.
McDonnell Douglas F-15D Eagle.
Korea Aerospace T-50i Golden Eagle.
North American B-25J Mitchell.
McDonnell Douglas F-4F Phantom II.
PZL-Okecie PZL-130TC-2 Turbo Orlik.
McDonnell Douglas F-15E Strike Eagle.
Westland WS-61 Sea King Mk.41.