2021. aug 17.

Japán KC-46A első üzemanyag-átadása és felvétele

írta: Netarzenál
Japán KC-46A első üzemanyag-átadása és felvétele

A működőképesség tekintetében jelentős előrelépést értek el az első, Japán számára legyártott Boeing KC-46A Pegasus légi utántöltő/szállító repülőgép esetében.

Ugyanis ez a példány Washington állam felett repülve a törzs alatti merev utántöltési pontját felhasználva sikeresen adott át üzemanyagot egy másik KC-46A-nak, valamint megvalósult az utántöltése is. Japán már 4 gépet rendelt meg, és ez év február 8-án hajtotta végre első repülését a Japán számára elsőnek megépített KC-46 Pegasus (gyártási száma 14-3611).

A típus első külföldi megrendelőjeként az első gépét Tokió még 2017 decemberében rendelte meg. Egy évvel később már a második légi utántöltő/szállító repülőgépet is megrendelték. A 2019 szeptemberében összeszerelni kezdett első japán KC-46A Pegasus-t még az idén átvehetik, bár ezt még tavaly kellett volna megtenniük, de a típussal kapcsolatos problémák miatt késedelmet szenvedtek. Azóta még két KC-46A-t rendelt meg Tokió 2020 októberében.

Már kifizetésre került a gyártó felé a 3. és a 4. japán példánynak is az ára, ami valamivel több, mint 342 millió dollár. A gépekért, a támogató szolgáltatásért és az oktatásért a szigetország összesen 1,9 milliárd dollárt fog kifizetni az USA-nak. A már meglévő típustestvéreik, a négy KC-767J már nem mai darabok, hiszen 12 és 15 év közöttiek. A Boeing 2021 augusztusi közleménye szerint, már készül a japánok második KC-46A gépe is. Meg kell említeni azt is, hogy a japán ipar tekintélyes részben van jelen a beszállítói láncban, hiszen a KC-46A repülőgépének 16%-át állítják elő a szigetországi vállalkozások.

Szólj hozzá

Japán Boeing KC-46A Pegasus