2012. okt 11.

2012.10.11

írta: Netarzenál
2012.10.11

Meg nem erősített hírek szerint befejeződött az izraeli RecceLite felderítőkonténerek integrációja chilei légierő F-16 Fighting Falcon repülőgépein. A Rafael által gyártott Litening célmegjelölővel több ponton is hasonlóságot mutató RecceLite segítségével a valós idejű felderítés is lehetővé válik az ezt alkalmazó légierők számára.  Repülőgépeken történő használatát nagyban megkönnyíti, hogy a hordozó gépről csak elektromos energiát igényel. Chile eddig hivatalosan nem ismerte el, hogy rendelkezne a Litening vagy a RecceLite konténerekkel, azonban a közelmúltban a hollandiai Volkel légibázison a RecceLite felhasználók számára megrendezett konferencián a chilei légierő küldöttsége is részt vett a brazíliai, kolumbiai, indiai, spanyolországi és hollandiai mellett. Itt a felhasználók megoszthatták egymással tapasztalataikat és visszajelzéseket is küldhettek a gyártónak, mely a jövőbeli fejlesztési irányokból adott ízelítőt.

Újra megbeszéléseket folytatott egymással Irak és a Cseh Köztársaság az Aero Vodochody L-159 ALCA sugárhajtású könnyű harci/kiképző repülőgépek ügyében. Núri al-Máliki iraki miniszterelnök szerdán vitatta meg az ügy részleteit Petr Necas cseh miniszterelnökkel és Alexandr Vondra védelmi miniszterrel. Utóbbi úgy nyilatkozott, hogy az üzlet megkötése még messze van, több részletet is, leginkább a technikaiakat tisztázni kell még, de ha megvalósul úgy akár 28 ALCA is gazdára találhat Irakban. A 24 együléses és 4 kétüléses változat eladásának feltételein mind a két fél keményen dolgozik Vondra szerint.

Keddi számában az indiai Economic Times arról is cikkez, hogy India a VIKRAMADITYA repülőgép-hordozó kazánjainak próbaút alatti üzemképtelenné válása és az ebből következő újabb átadási időpont halasztása miatt több mint 100 millió dolláros kötbért is kérhet az orosz partnerektől. A lap azt is megjegyzi, hogy egy ilyen lépés rossz hatással is lehet a két ország közötti gazdasági, hadiipari kapcsolatokra, így a negatív következményektől tartva lehetséges, hogy Újdelhi mégsem él ezzel a megoldással. Az országnak szüksége van a külföldi hadipari termékekre ezért ezen a téren nagyon körültekintően járnak el. Például a francia SCORPENE-osztályú tengeralattjárók esetét említették meg, mely már három éves lemaradásban van az eredeti ütemtervhez képest, ám kötbérköveteléssel még nem fordultak a gyártók felé.

Újra folyik delfinek katonai célú kiképzése Szevasztopolban az RIA Novosti információi szerint. Az ukrán haditengerészet újraindította a szovjet érában meghonosodott speciális képzést a vízi emlősök számára, a lap értesülései szerint jelenleg már tíz delfin vált képessé a tengerfenéken lévő tárgyak megtalálására.  A Szovjetunióban 1973-tól kezdve képeztek ki delfineket aknák felderítésére, búvárok elleni harcra, valamint a rájuk erősített robbanóanyaggal történő hajók, tengeralattjárók elleni bevetésekre. A Szovjetunió szétesését követően ezek a kiképzések rövid idő alatt véget értek, azonban most olyan terveket szeretnének megvalósítani, mint a tengerfenéken fekvő tárgyak bójákkal történő megjelölése delfinek által, de speciális vágó és lőfegyverekkel felszerelve a delfinek a kikötők környékét is védenék az ellenséges búvároktól.

NETARZENÁL GALÉRIA

Horvát Patria AMV-k.

Hangárban pihen egy görög Boeing AH-64D Apache Longbow.

Orosz Békalábak.

Alenia C-27J Spartan.

McDonnell Douglas F-15C Eagle.

Heinkel He-162A-2 Volksjager.

Szólj hozzá

Litening Rafael Aero Vodochody RecceLite L-159 ALCA