2012. nov 13.

2012.11.13

írta: Netarzenál
2012.11.13

Elkészült a 300. QF-4 célgép átalakításával a BAE Systems. A cég 1996 óta végzi a szolgálatból kivont Phantom vadászbombázók és felderítők átépítését pilóta nélküli gépekké. Egy példánnyal nagyjából hat hónap alatt végeznek a Mojave sivatagban, majd innen a gépek átrepülnek a Tyndall légitámaszpontra, ahonnan a lövészetek színhelyére repülnek. A BAE Systems 2013 közepére további 14 QF-4-es leszállítását fogja végrehajtani.

Ezen a héten Dániából egy katonai küldöttség érkezik majd meg az Egyesült Államokba, ahol a Boeing F/A-18 Super Hornet lehetséges beszerzésének módjáról és az üzembetartási feltételekről kapnak friss információkat. Természetesen mivel Dánia részt vesz az F-35-ös kifejlesztésben, a Lockheed Martin képviselőivel is találkoznak, akiktől az 5. generációs gépről informálódhatnak. Mindezt teszik azért, mert Koppenhágában úgy vélik, jobb ha az eddig már jelentős késében lévő F-35-ös fejlesztés mellett rendelkeznek a döntéshozók egy naprakész alternatívával is.

Meg kell említeni, hogy a 48-ról 30-ra redukálódott jövőbeli dán Lightning II-es flotta helyett a Saab Gripen és az Eurofighter Typhoon is eséllyel rendelkezik egy esetleges beszerzésre. Bár az európai országban sokan keveslik a helyi ipar eddigi bevonását az F-35-ös programba, mondván, hogy a befizetett 210 millió dollárért több munkahelyet reméltek, a jelenlegi helyzet még változhat számukra is pozitív irányba. A gép gyártásában érdekelt Northrop Grumman ugyanis a múlt héten jelentette be, hogy 97 millió dollár értékben kötött beszállítói szerződést a Termával.

Most pedig következzék az, hogy hol is tartott az F-35-ös fejlesztése október 31-ével bezárólag. A típus három változatából eddig 38 készült el, ezekből 26 már sorozatgyártott példánynak tekinthető, belőlük 22 található meg a légi és földi személyzet képzését végző Eglin légibázison. A fennmaradó 14 gép a különféle tesztekben vesz rész. Az előszéria gépek közül hat F-35A az Edwards-on, öt F-35B valamint három F-35C a tengerészgyalogság Patuxent River-i bázisán található meg.

A gyártóüzemben különféle gyártási állapotban további 10 F-35-ös tartózkodik. A már beérkezett és fixált megrendelések tekintetében további 62 gépről szólnak a gyártó információi. Repült idő tekintetében összesítve már túllépték az 5117 órát, míg ebben az évben az F-35A 437, az F-35B 352, az F-35C variánsokkal 222 felszállást hajtottak végre. Október 11-én a C-k teljesítették a 400. felszállásukat.

Kanadában további 66 LAV III-as páncélozott harcjárművet fog átalakítani a General Dynamics helyi leányvállalata 133,5 millió dollárért. A páncélosok V alakú fenéklemezt, kiegészítő páncélzatot, energiaelnyelő üléseket, erősebb motort és hajtásláncot, valamint módosított felfüggesztést és jobb tűzvezető rendszert is kapnak. Hasonló módosítások elvégzésére a General Dynamics Land Systems-Canada tavaly év végén már kapott 1 milliárd dollárt, ebből az összegből 550 LAV III-as kerül korszerűsítésre. A cég várhatólag 2017-re végez az átalakításokkal és így a kanadai LAV III-ok 2035 után kerülnek csak kivonásra.

NETARZENÁL GALÉRIA

A brit HMS DIAMOND (D 34) romboló és az amerikai USS DWIGHT D. EISENHOWER hordozó.

Ex-NDK-s MiG-21SZPSZ-K és egy Bisz.

Finn Hornetek.

Belga Dassault Mirage 5BR.

Mitsubishi F-15J Eagle.

Boeing Chinook HC.2A.

Szólj hozzá

Martin III F-35 BAE Systems Hornet Lockheed Lightning Land Super General Dynamics Phantom Boeing F/A-18 QF-4 LAV Systems-Canada