2012. dec 14.

2012.12.14

írta: Netarzenál
2012.12.14

Nagy-Britanniában a következő héten fogja átadni az első AW159 Lynx Wildcat helikoptert az AgustaWestland a Brit Királyi Haditengerészet részére. A ZZ397-es lajstromú példányt 2013. áprilisáig még további három társa fogja követni. Az oktatók képzését is az AgustaWestland végzi és reményeik szerint mire az első négy Lynx Wildcat 2013. áprilisában szolgálatba lép, már kellő számú oktatói képesítéssel rendelkező személy lesz megtalálható a flotta személyi állományában.

Ausztrália 24 F/A-18F Super Hornet alkotta állománya elérte a teljes körű bevethetőséget. A RAAF gépei és pilótáik ettől fogva már képesek légi, földi és vízfelszíni célpontok megsemmisítésére, felderítő repülések végrehajtására és az ellenségek radarok elleni harcra is.

Befejeződtek a Type-23-as HMS PORTLAND (F 79) fregatt korszerűsítési munkálatai, valamint az ezt követő tengeri próbái. A Babcock hajógyárban végzett modernizálás a szerződésben megszabott határidőn és költségkereten belül valósult meg. A fregatt december 13-án tért vissza az anyakikötőjének számító Plymouth-ba.

December 6-án Brazíliában a kormány 1,4 millió dolláros szerződést kötött a dél-afrikai Denel-el és ennek értelmében a Denel felkészíti a São José dos Campos-ban lévő üzemet az A-Darter légiharc-rakéták gyártására. Ez a fegyver a modernizált A-1M vadászbombázókra, illetve az F-X2-es tenderen győztes harci gépre fog kerülni. Brazil részről a helyi gyártást a Mectron, az Avibras és az Opto Eletrônica fogja végrehajtani. A dél-amerikai ország 2006-ban csatlakozott az A-Darter programhoz, így az ország repülőerői könnyedén juthatnak hozzá az ötödik generációs rövid hatótávolságú légiharc-rakétákhoz.

A 2,98 méter hosszú és 90 kg súlyú A-Darter fejlett fedélzeti elektronikájának, 100G-t kibíró szerkezetének és tolóerővektoros kormányzásának köszönhetően képes az indítást végző repülőgéptől oldalirányban, illetve hátul elhelyezkedő légi célok megsemmisítésre is. A technológiaátadásnak köszönhetően rakétához az optikai, a navigációs és egyéb összetevők gyártása várhatólag a 2015-ös esztendőben veszi majd kezdetét.

Norvégiában egyre elégedetlenebbek az NH90 NFH helikopterek késedelmes szállítása végett. A 14 megrendelt gépből az NH Industries eddig csak egy darabot adott és hamarosan leszállításra kerül a második NH90-es is. A helikoptereknek már legalább négy éve meg kellett volna érkeznie az országba az öregedő Westland Lynx-ek leváltására.  A napokban Erik Øwre Thorshaug, a norvég védelmi miniszter helyettese mondott igen kemény szavakat tartalmazó beszédet a tengeri forgószárnyasok ügyében. Ebben kilátásba helyezte a megrendelés esetleges törlését is.

Bemutatót tartott a Boeing Dél-Koreában, a személyzet nélkülivé átalakított H-6U ULB (Unmanned Little Bird) helikopterével. A most 25 perces repülést teljesítő gépen alkalmazott technológiák a Boeing szerint könnyedén alkalmazhatók lennének az ország hadseregénél már évtizedek óta szolgálatban álló MD 500-as helikoptereken is. Ezekből 1976 és 1987 között mintegy 500 darab készült el az országban, jelentősen hozzájárulva az dél-koreai repülőgépipar megjelenéséhez az exportpiacokon.

NETARZENÁL GALÉRIA

USS SARATOGA (CV 3).

Hazánk egyik MiG-21UM gépe.

Iráni Tigrisek.

Harbin Z-9WA.

Beech Shadow R1 (Super King Air 350ER).

Rockwell B-1B Lancer bombakamra a forgótárral.

Szólj hozzá

500 NFH Hornet Denel Super MD Boeing AgustaWestland AW159 Wildcat Lynx HMS NH90 H-6U PORTLAND A-Darter ULB F/A-18F