2013. jún 17.

2013.06.17

írta: Netarzenál
2013.06.17

Az Alenia Aermacchi és ATK sikeresen befejezte a próbák első szakaszát azzal a raklapra szerelt fegyverrendszerrel, amellyel az MC-27J repülőgépet kívánják felszerelni. A GAU-23-as Bushmaster  gépágyúval, valamint a célfelderítéshez szükséges berendezésekkel végrehajtott földi és légi próbákat a légierő Különleges Műveleti Parancsnoksága is figyelemmel kísérte és elégedett az eddig eredményekkel.

Június 5-én megérkezett Olaszországban az első, helyben összeszerelésre kerülő F-35-ös törzsének egyik szekciója. A munkát az Alenia Aermacchi végzi el, várhatólag 2015-re. Olaszország tavaly csökkentette a beszerezni kívánt Lightning II-ek mennyiségét 131-ről 90-re.

Egy ügyes üzleti ajánlattal próbálja meg megtartani franciaországi piacát az Izrael Aerospace Industries (IAI). Párizs minél hamarabb szeretne két távolról irányított MQ-9 Reaper repülőgépet beszerezni az Egyesült Államokból, valamint szeretnének egy 12 gépből álló flottát is létrehozni, szintén ezekkel a gépekkel pár éven belül. Az izraeliek válasza az, hogy felajánlottak két, már műholdas kommunikációra és adatátvitelre alkalmassá tett Heron 1-es gépet, mely az alapját képezi a franciák által rendszeresített Harfang UAV-nek. A továbbiakban az IAI állítása szerint az ebben az évben elkészülő és műholdas kommunikációra és adatátvitelre képessé vált Heron TP kerülhetne eladásra Franciaországba.

Tovább folytatódik az amerikai légierő és a légi nemzeti gárda állományában található F-15C Eagle vadászgépek modernizációja. A napokban egy újabb szerződés került aláírásra a Raytheon Company-val, az AESA antennával ellátott APG-63(V)3-as fedélzeti rádiólokátorok további 24 példányának szállításáról. Az F-15C modernizációs programja 2007-ben kezdődött, azóta öt rendelési tétel érkezett meg a Raytheon-hoz az APG-63(V)3-ra vonatkoztatva, így már több mint 46 berendezést szállítottak le a korszerűsített Sasok számára.

A haditengerészetnél üzemelő Hornet, Super Hornet és Growler típusok is modernizálásra fognak kerülni az elkövetkező években. Ezek egyaránt érinteni fogják a gépek támadási és önvédelmi képességeit és a fedélzeti elektronika sem marad érintetlenül. A régebbi verziók új radarokat, elektronikus hadviselési rendszereket, célmegjelölőt és fegyvereket, JHMCS sisakkijelzőt, valamint Link 16-os adatátviteli rendszert fognak kapni. A Super Hornet verziók esetében új fegyverrendszerek kerülnek alkalmazásra, de a passzív előretekintő infravörös érzékelő is integrálásra fog kerülni a jövőben.

Igen sokat vár a héten tartandó 50. Paris Air Show-tól az orosz állami fegyverexportőr, a Roszoboronexport. Reményeik szerint mind a Szuhoj Szu-35-ös vadászbombázóra, mind a Jakovlel Jak-130-as sugárhajtású kiképzőgépre és a Kamov Ka-52-es harci helikopterre is sikerül majd szerződést aláírni külföldi megrendelőkkel az elkövetkező napokban.

Június 14-én a kaliforniai partok közelében hajózó 19000 tonnás japán HYUGA partraszállást támogató helikopterhordozó fedélzetére leszállt a tengerészgyalogság egyik MV-22B Osprey gépe. A billenőrotoros szerkezetek történetében ez volt az első alkalom, amikor az ázsiai szigetország egyik hajóján landolt a típus.

NETARZENÁL GALÉRIA

Felszínen a HNLMS DOLFIJN (S606) tengeralattjáró.

Cseh Fitterek.

Boeing F-15SA első repülésén 2013. február 20-án.

Westland Wessex HC.2.

Sivatagi Tornado.

Saab SH37 Viggen.

Szólj hozzá

F-35 Hornet Jak-130 MC-27J Szu-35 GAU-23 Eagle JHMCS Heron APG-63(V)3 Ka-52 F-15C Harfang