2013.10.11
Az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma leállította az F-35-ös számára párhuzamosan fejlesztett siskakijelzőn folyó munkálatokat. Ezeket 2011 szeptemberében indították el, amikor a Lockheed Martin, Rockwell Collins és Elbit Systems alkotta csapat által addig elvégzett munkák hiányosságai reflektorfénybe kerültek a Gen 2-es jelzéssel ellátott rendszernél. Ezek közül az egyik legsúlyosabb a DAS kamerái által közvetített kép csúszása volt az elvárthoz képest. A 45 millió dolláros tartalék fejlesztési projektben a BAE Systems volt érdekelt, ők a Pentagon kérésére egy egyszerűbb, kevesebb technikai rizikót jelentő változat létrehozását kezdték meg.
Természetesen a konkurens felbukkanása jelentős gyorsaságú munkára bírta a Lockheed Martin, Rockwell Collins és Elbit Systems triót, akik ezen technikai jellegű kivások során elért eredményeikkel, vagyis a módisított sisakokkal végzett repülések pilóták általi beszámolóival, sikeresen védték meg a sisakkijelző fejlesztésében elfoglalt pozíciójukat. Tehát a Lightning II-es B variánsa ezzel a Gen 2-es sisakkijelzővel fog szolgálatba állni a tengerészgyalogságnál 2015-ben. Természetesen ennek is folyik már a továbbfejlesztése, így az új kijelzőt, éjjellátó kamerát és szoftvereket alkalmazó következő generációs Gen 3-as sisakdisplay 2016-ban, a hetedik rendelési tételt alkotó vadászbombázóknál került majd bevezetésre.
A keddi bejegyzésben említett C-27J Spartan kivonás után most egy örömtelibb hír jön a típus háza tájáról. Ugyanis lassan elkészül az első Ausztrália számára gyártott példány Olaszországban. Jelenleg a gép üzemanyagrendszerét tesztelik és még október vége előtt szeretnék megejteni az első felszállást is. Így 2014 elején válna lehetségessé a gép átadása. A C-27J Spartan egy másik megrendelő számára is gyártásban van az Alenia Aermacchi üzemeiben, ez pedig Csád. Az afrikai megrendelésre készülő első példány már nagyjából teljesnek mondható, szárnyai alá már felszerelésre kerültek a Rolls-Royce AE2100-as hatóművek is. A második példány is gyártási folyamatban van már, akárcsak a légi és a földi személyzet képzése.
Ezen a héten került be néhány kép a NETARZENÁL GALÉRIA rovatba (LÁSD) a japán MCV (Maneuver Combat Vihicle) páncélvadász járműről. Olvasói kérésre jöjjön egy rövid ismertetés: Az MCV-t a Japán Műszaki kutatás-fejlesztési Intézet és a Japán Honvédelmi Minisztérium közösen alkotta meg. A képeken is látható példány a negyedik prototípus, ez 2013 szeptemberében készült el. Tömege 26 tonna, 8,45 méter hosszú, 2,98 méter széles, valamint 2,87 méter magas. Fegyverzetét egy 105 mm-es löveg, egy párhuzamosított 7,62 mm-es géppuska, továbbá a parancsnok búvónyílásához szerelt 12,7 mm-es nehézgéppuska alkotja.
Mozgatásáról a járműtest menetirány szerinti bal mellső részébe beépített vízhűtéses, négyhengeres, 570 lóerős dízelmotor gondoskodik, legnagyobb sebessége 100 km/h. Személyzete 4 fő, mivel a löveg töltését nem automatizálták. Számítógépes tűzvezető rendszerét éjjel-nappal alkalmazható kamerák, lézeres távolságmérő és a francia Thales által gyártott meteorológia egység egészíti ki. Védelmét az IED robbanásoknak ellenálló fenékpáncél mellett a modulárisan cserélhető páncélzat, valamint lézerdetektorok növelik. A 2008 óta fejlesztett MCV-vel várhatólag a következő évben kezdődnek majd meg a próbák, rendszeresítése 2016-ban várható a szárazföldi erőn kötelékében.
Indonéziában hivatalosan is szolgálatba állították a CN235 MPA típusú tengeri járőrgépet. Eme változat megrendeléséről szóló egyezményt 2009 decemberében kötötték meg. A CN235 MPA-ból három példányt készítenek el, a munkában természetesen a hazai PT Dirgantara Indonesia is részt vesz. A megrendelésen szereplő másik két repülőgép a következő évben kerül majd átadásra.
NETARZENÁL GALÉRIA