2014. júl 12.

2014.07.12

írta: Netarzenál
2014.07.12

Június 30-tól rendszerben állónak minősítették Oroszországban a 9K132 Strum-SzM páncéltörő rendszert. Ez az AT-6 Spiral és az 1990-es években kifejlesztett AT-9 Spiral-2-es egyenesági leszármazottjának tekinthető. Előbbi még a rádió-irányítású 9M114 rakétákat használta, utóbbinak viszont 2010-ben mutatták be a lézeres félaktív önirányítású változatát. Továbbá az alkalmazott 9M120-es rakétát termobárikus robbanófejjel is elláthatták. A 9K132 Strum-SzM páncéltörő rendszert az MT-LB páncélozott járműre telepítve tették önjáróvá, a célok elderítését hőkamera segíti. Rakétaként a már ismert 9M120-as került rendszeresítésre a a 9K132 Strum-SzM páncéltörő rendszerhez.

Egy évig tartott a szaúdi légierő egyik E-3-as Sentry radargépének helyreállítása az Egyesült Államokbeli Tinker légibázison. Több mint három évvel a javításra érkezés előtt, repülés közben hűtési problémák miatt ment tönkre az AWACS radarja. Tavaly májusban láttak hozzá a helyreállításhoz, ami a radar teljes cseréjét vonta maga után. A gép a 40 fős szaúdi átvételi bizottság előtt teljes sikerrel vizsgázott a fedélzeti rendszerek működéséből a hazarepülés előtt.

Szaúd-Arábiában a 2009 óta átadott Eurofighter Typhoon vadászbombázók már túllépték az összesített 10000 repült órát.

Tokió továbbra is fontolgatja partraszállást támogató helikopterhordozók beszerzését. Ezt a héten Onodera Icunori védelmi miniszter erősítette meg július 7-én, miután látogatást tett a USS MAKIN ISLAND (LHD8) fedélzetén. A japán tervek szerint az eddig három egységből álló OSUMI-hajóosztály (OSUMI, SHIMOKITA, KUNISAKI) megnövelt méretű változatából rendelnének további két egységet a vitatott hovatartozású szigetek védelme érdekében. Ezeken a hajókon már megjelennének a Bell-Boeing V-22 Osprey billenőrotoros gépek és a BAE Systems AAV7A1 kétéltű támadó járművek is.

Mexikóban június végétől legalább két alkalommal szálltak le orosz Antonov an-124-100-es teherszállítógépek. Ezekkel a mexikói légierő (Fuerza Aérea Mexicana) legalább kilenc Mil Mi-17 Hip szállítóhelikopterét repítették vissza Oroszországba nagyjavításra. 2014-re az 1996-ban és 1999-ben beszerzett 12-12 Mi-17-ből 19 volt szolgálatban, két használtan vásárolt Mi-8T mellett. A 17-ek közül az összesen nagyjavítják és modernizálják a következő évtől kezdődően.

Peru korszerűsíteni szeretné Mirage 2000-es gépeit. Jelenleg a gyártóval folynak tárgyalások. Ezekről annyi került napvilágra, hogy a Dassault gépenként 30 millió dollárt kér az elvégzett munkáért, míg a megrendelők részéről 25 milliót tartanának elfogadhatónak. Ajánlatot tett a modernizálásra a francia Astrac cég (ez a Thales és a Sagem egyesülése a régebbi Mirage F1-es és 2000-es gépek korszerűsítésére) is, ők 15 millióért vállalnák el a munkát gépenként.

NETARZENÁL GALÉRIA

JUAN CARLOS (L61).

Alenia Aermacchi M-346.

Northrop RF-5E Tigereye.

Aerospatiale SA-330Ba Puma.

Vickers VC.10 C1: 1., 2.

NH90 TTH.

Szudáni Fulcrum.

Panavia Tornado IDS.

Sepecat Jaguar GR1.A.

Tupoljev Tu-22-es.

Szólj hozzá

9K132 Strum-SzM E-3 Sentry OSUMI-hajóosztály Mil Mi-17 Hip Astrac Mirage F1