2015.01.09

2016.01.09. 07:24

Lengyelország 605,7 millió dollárt költ el az 1990-es évek végén beszerzett 128 Leopard 2A4-es harckocsik modernizálására. A Leopard 2PL modell összsúlya várhatólag nem fogja meghaladni a 60 tonnát, de azért a torony páncélzatának erőssége összemérhető lesz a Leopard 2A5-ös verzióval. Módosításra kerül a futómű is, de nem került lecserélésre az L44-es 120 milliméteres löveg. A célzó és tűzvezető rendszer megújul, például a lengyel PCO KLW-1 hőkamera is beépítésre kerül a parancsnok számára, így az kompatibilis lesz a legújabb DM11 és DM63 típusú páncéltörő lőszerekkel.

Hollandia mellett Norvégiából is beszereznek CV90 gyalogsági harcjárműveket az észtek. Norvégia az új gyártású járművek érkeztével válik meg 35 CV9030 régebbi páncélosától. Az észt tervek szerint a norvég járművek helyben kerülnek majd átépítésre és így fognak majd hadrendbe kerülni.

Már folyik a MiG-31 Foxhound nehézvadászok utódtípusának fejlesztése Oroszországban. A munkát a MiG tervezőiroda végzi, hiszen az északi terülteken még jelenleg is ritkának mondható a repülőtér hálózat, ezért Moszkva továbbra is igényt tart egy nagy hatósugarú elfogóvadászra. A cégtől származó információk szerint az új gép hatodik generációba fog tartozni, de a komplex feladatok miatt személyzettel lesz ellátva.

Újra az orosz Északi flotta állományát erősíti a SIERRA II-es osztályba tartozó K-336 PSKOV (ex-OKUN) nukleáris meghajtású tengeralattjáró. A Project 945.A 9100 tonna vízkiszorítású tengeralattjáró 107 méter hosszú és 14,2 méter széles, építését 1990-ben kezdték meg és 1993-ban lépett szolgálatba. A titán hajótestű, ezért a szokottnál nagyobb mélységbe is lemerülni képes egység 2003-ban került első alkalommal szárazdokkba, ahol a munkálatok során tűz ütött ki, de a 90 perces fellángolás során csak a külső gumiborítás sérült meg. 2007 elejétől újra szolgálatban volt 2012-ig, amikor is egy igen nagy volumenű korszerűsítésre került sor.

Franciaország hat további NHIndustries NH90TTH szállítóhelikoptert rendelt a szárazföldi erők számára. A Maliban kiválóan bevált forgószárnyasok ezen féltucatnyi példánya 2017 és 2019 között kerül majd átadásra. Így Párizs 2020-ra minimum 44 darab NH90-essel fog rendelkezni a megrendelt 74-ből. Jelenleg 15 haditengerészeti NFH viseli a francia kokárdát oldalán a megrendelt 27-ből, míg a most megrendelt TTH verzióból 17 darabbal rendelkezik a hadsereg. A mai napig mintegy 270 NH90-est adtak át a 13 megrendelő ország haderőnemei számára és ezek összesítve 100000 repült órát gyűjtöttek össze.

Tavaly év novemberétől újabb T-90-es harckocsik érkeztek meg Algériába Oroszországból. Így az észak-afrikai ország hadseregében már több mint 300 ilyen harckocsi található meg, de ezek mennyisége a jövőben még tovább fog emelkedni, hiszen megállapodás született másik 200 helyi előállítására is. Algéria 2006 és 2008 között 185, majd 2012 és 2013 között másik 120 T-90-es harckocsi beszerzését hajtotta végre, összesen 1,47 milliárd dollár értékben. A 2014-ben megszületett, helyi előállításról szóló szerződés további 1 milliárd dollárt kóstált.

Az indiai haditengerészet november 26-án átvette a második P28-as KAMORTA-osztályú korvettjét. A 90 %-ban hazai ipar által gyártott INS KADMATT és testvérhajóinak vízkiszorítása 3300 tonna, hosszuk 109 méter, egységenként négy dízelmotor gondoskodik a mozgatásukról, akár 25 csomós sebességgel.

 

NETARZENÁL GALÉRIA

 

Dassault 1150 Atlantic.

Szuhoj Su-27.

McDonnell Douglas F-15C Eagle.

Eurofighter EF-2000 Typhoon.

Douglas EA-3B Skywarrior.

Dassault Mirage 2000C.

Northrop F-5F Tiger II.

C-27J Spartan.

PZL-Okecie PZL-130TC-2 Turbo Orlik.

General Dynamics F-16A Fighting Falcon.

Iljusin Il-38SD.

Dassault Mirage IIIRS.

Aermacchi MB-339CD.

British Aerospace Harrier GR.7.

Fairchild C-123K Provider.

Mil Mi-28UB.

Dassault Mirage F1CR.

Kawasaki T-4.

McDonnell Douglas F-15E Strike Eagle.

Nord 2501 SNB Noratlas.