2012. már 26.

2012.03.26

írta: Netarzenál
2012.03.26

Sikerrel zárultak az Airbus Military A330 MRTT-vel végzett légi utántöltési tesztek az Egyesült Arab Emírségekben. A repüléseket az Al Dhafra-i repülőtérről hajtották végre és egyaránt adtak át üzemanyagot az emírségek légierejében használt Dassault Mirage 2000-9, valamint Lockheed Martin F-16 Block 60-as repülőgépeknek. Több alkalommal is összekacsolódtak a gépek különböző magasságokban, eltérő sebességgel haladva. Az F-16-os a törzs alatti merev csöves rendszert használta, míg a Mirage-ok a szárnyak végi hajlékony csöves rendszert vették igénybe.

A francia gépből két példány vett részt a teszteken, a kétüléses változaton két póttartály és két légiharc-rakéta volt függesztve, míg az együléses csak a törzse alatt hordozott póttartályt a hat légiharc-rakéta mellett. A két Mirage lehetőséget teremtett arra is, hogy egyidejűleg mind a kettő vételezzen üzemanyagot a tankerből. Az A330 MRTT gépeket majdan repülő Egyesült Arab Emírségekből származó hajózók közül az első csoportnak már folyik a képzése Spanyolországban. A három megrendelt Airbus Military A330 MRTT közül az első még ebben az évben átadásra kerül.

Március 22-én az amerikai tengerészgyalogság HMM-265 századának egyik CH-46E Sea Knight helikoptere elérte a 12000. repült órát. Eme tekintélyes óraszámot magáénak tudható példány 1967. március 15-én került le a gyártósorról és azóta megfordult Vietnamban és Irakban is.

Észak-Korea azon bejelentése, miszerint az elkövetkező néhány hétben egy rakétakísérlete fog végrehajtani ellenlépések megtételére készteti Japánt. Phenjan szerint egy műholdat szeretnének pályára állítani az Uhna-3 nevű rakétával Kim Ir Szen, az ország alapítójának 100. születésnapja alkalmából április 15-e (12-16) környékén. Észak-Korea 1998 óta két műholdat bocsátott fel teljes sikerrel, hivatalos közleményük szerint a mostani indítás is csak a békés űrprogram része. Több ország is azonban azt feltételezi, hogy a nagy hatótávolságú ballisztikus rakétájukkal szeretnének egy kísérleti indítást végrehajtani.

Dél-Korea már figyelmeztette hétfőn Észak-Koreát, hogy megsemmisíti a rakétát amint az letér a pályájáról és Dél-Korea felé veszi az irányt. Tokió viszont ennél nagyobb előkészületeket tervez a rakéta indításnak idejére. A haditengerészet három, a ballisztikus rakéták lelövésére képes AEGIS rendszerrel felszerelt és SM-3-as rakétákkal ellátott rombolóját, valamint Patriot PAC-3-as légvédelmi ütegeket fog mozgósítani. A rombolók közül kettő (az egyik valószínűleg a JS CHOKAI lesz) a Kelet-kínai-tengeren, míg egy a Japán-tengeren foglal majd tüzelőállást és készül fel a rakéta követésére és megsemmisítésére. A ballisztikus rakéták lelövésére képes PAC-3-as Patriot ütegek Hokkaidóra fognak települni.

Március 15-én végrehajtotta első felszállását a Marokkó által megrendelt 24 F-16 Fighting Falcon Block 52 közül az utolsó is. A típust 25. üzemeltetőjeként számon tartott észak-afrikai ország gépállománya még ebben az évben teljessé fog válni.

Az Amerikai Haditengerészet Repüléstechnikai Parancsnoksága (US Naval Air Systems Command) kész megrendelni négy CH-53K Super Stallion nehéz szállító helikoptert, melyek az úgynevezett előszériába tartoznának.  A fly-by-wire kormányzást, új General Electric GE38-1B hajtóműveket, - melyekkel eddig próbapadi tesztek során már több mint 1100 órányi üzemidőt teljesítettek - kompozitból készült rotorlapátokat és korszerű pilótafülkét kapó Kilo első repülését 2014-re tervezik. A tengerészgyalogság első nekifutásra 156 példányt, majd 227-et rendelt meg a három hajtóműves helikopterből, míg végül 200 darabra csökkentette a beszerzendő mennyiséget. Az előszéria négy gépével teljes körű próbákat terveznek végrehajtani, hogy a hibák, hiányosságok még idejében kiderüljenek.

Újabb továbbfejlesztéseket hajtott végre és még továbbiakat is tervez az olasz Selex Galileo a Grifo repülőgép fedélzeti radarberendezésen. A Grifo radarról tudni kell, hogy már több mint 450 különféle repülőeszközt (F-5E/F, Mirage III, L-159, F-7 és a Sikorsky HH-60) szereltek fel vele szerte a nagyvilágban. A továbbfejlesztések eredményeképpen már légi célpontoknál is alkalmazható az ISAR mód. Ennek segítségével olyan részletes képet lehet készíteni a levegőben lévő repülőgépekről, mely elég lehet a típus egyértelmű azonosításához.  A radar zavarvédettségét egyaránt tesztelték keleti és nyugati zavaróberendezések ellenében is, ezek szintén hozzájárultak a további tökéletesítéshez.  

Újabb változata a radarnak a Grifo-7 lesz, mely elsősorban sugárhajtású kiképzőgépek (pl.: kínai K-8, vagy olasz Alenia Aermacchi MB339) számára kerül kifejlesztésre. A Grifo-7 egy konténerben nyer elhelyezést és kis tömegének köszönhetően akár a szárnyak külső felfüggesztési pontján is használható lesz. További típusokon is megjelenhet a Grifo a jövőben, ugyanis az olasz Alenia Aermacchi M346 Master, valamint a román IAR-99 Soim sugárhajtású kiképzőgépeken elvégzendő integrációs munkák is kidolgozás alatt állnak. (Kapcsolódó hír.)

NETARZENÁL GALÉRIA

A Type 42-es HMS LIVERPOOL (D 92) romboló Sea Dart légvédelmi rakétát indít.

Dassault Mirage 4000.

Iráni MiG-29-esek: 1., 2., 3.

Agusta HH-3F (AS-61R).

LTV EA-7L Corsair II.

Eurofighter EF-2000 Typhoon T.

 

Szólj hozzá

patriot galileo super general knight js sea electric a330 stallion mrtt ch 46e uhna 3 pac 3 chokai ge38 1b ch 53k selex grifo 7