2012.01.20
2025 környéke jelentős kiadásokkal fog járni az amerikai haditengerészet számára. Ugyanis nagyjából erre az évre prognosztizálható több repülőeszköz élettartamának vége. Az elsőként gyártott F/A-18E/F Super Hornetek mellett jó néhány Sea Hawk és MH-53E Sea Dragon helikopter üzemideje is ekkorra éri el a végét. A pilótaképzésben használt típusok (T-6,T-45C,TH-57) szintén a 2020-as évek felénél érik el maximális repülési idejüket, de az agresszor-századokban használt F-5-ösök és F-16-osok is ekkora érik el a nyudíjkorhatárt.
Befejeződött az Airbus Military C-295 közepes szállítógép platformján létrehozott légtérellenőrző vizsgálatainak első szakasza. Ezek nagyrészt repülési tesztekből álltak és a gépen végzett módosítások káros hatását voltak hivatottak felderíteni. Az AEW & C változatról most már kiderült, egyhuzamban 8 órát lesz képes őrjáratozni 6100 métertől 7300 méteres magasságig terjedő tartományban repülve. Az eddig raktérként szolgáló belő térben pedig hat munkahely kialakítása is megvalósítható lesz a gép személyzete számára.
Május 10-ig tehetik meg ajánlataikat azok a gyártók Dél-Koreában, akik szeretnének 36 harci helikoptert eladni az ázsiai ország hadereje számára. Szöul arra számít, hogy 2016-ban már át is veheti a helikoptereket. A tenderen várhatólag részt vevő típusok: Boeing AH-64D Apache Block III, Bell AH-1Z Cobra, Eurocopter Tiger és a Turkish Aerospace Industries T129B. A döntéshozók várhatólag 2012 októberéig kihirdetik a nyertest. Az AH-64 rendelkezik jelenleg a legnagyobb győzelmi eséllyel, hiszen ismertsége mellett az is előnyére válhat, hogy a Korea Aerospace Industries már részt vesz egyes alkatrészeinek gyártásában beszállítóként.
Dél-Koreához kapcsolódó hír, hogy az ország Parti Őrsége átvett a harmadik CN-235 MPA repülőgépét. A négy példányra szóló, 2008 decemberében kelt megrendelés teljesítése 2012 első negyedévében várható.
Franciaországban megkezdődött az elsőnek legyártott 10 Dassault Rafale M korszerűsítése. A SIAe Clermont-Ferrant közelében található gyárában a 2000 és 2002 között átadott F1-es szabványnak megfelelő haditengerészeti gépek leginkább csak vadászfeladatokra voltak alkalmasak. Az M2-től M10-ig jelölt gépeket 2008-tól a Landivisiau-i haditengerészeti bázison állomásoznak tartalékként, mivel az F3-as szintet biztosító korszerűsítésükhöz szükséges 300 millió euró csak 2009 decemberében került megszavazásra. A 18 hónapig tartó munkálatokon elsőként az M10-es fog átesni. Az első két gép 2014-ben kerül vissza a flotta állományába, majd 2015-ben 3, 2016-ban 4 és 2017-ben egy Rafale M fog szolgálatba állni. Ez utóbbi az M1-es jelzésű lesz, ugyanis ezt a példányt az új berendezések teszteléséhez használják.
Befejezte a Eurocopter az első, albán megrendelésre készült AS532AL Cougar szállító helikopter berepülését. Albánia 2009 decemberében rendelt meg öt Cougar-t, amiket 2013-ig adnak át.
Szép felvételek az F-14 Tomcat-ről.
NETARZENÁL GALÉRIA
Az iráni JAMARAN korvett egy Sea Kingel.
Indiai Szu-30MKI-k:1.,2.,3.
Dassault Super Etendard M.
Egyiptomi Lockheed C-130H Hercules.
Bagrami fények.
Westland Scout AH1.