2012. jan 30.

2012.01.30

írta: Netarzenál
2012.01.30

Január 29-én Izraelben lezuhant egy Izrael Aerospace Industries által gyártott Heron TP pilóta nélküli repülőgép.  A baleset a közepes repülési magasságba történő emelkedés után pár perccel következett be a Tel Nof légibázis közelében. A gép új navigációs berendezéssel hajtott volna végre próbarepülést, azonban szerencsétlenül járt. Meg nem erősített hírek szerint a Heron TP UAV szárnya tört le, mivel a repülés során túllépték az előírt korlátozásokat. A Heron TP maximális felszálló súlya 4650 kg, ebből akár 1000 kg is lehet a hasznos teher. Hossza 13 méter, szárnyainak fesztávolsága 26 méter, meghajtásáról egy Pratt & Whitney Canada PT-6-os légcsavaros gázturbina gondoskodik. Repülési magassága 14000 méter és egyhuzamban 45 órát is a levegőben tölthet.

A Boeing a Cobham hajlékony csöves légi utántöltő konténerét választotta ki az amerikai légierő számára gyártandó 179 KC-46A üzemanyag utántöltő/szállító  repülőgép számára.

Új légvédelmi rakéta fejlesztését fogja végezni az MBDA a Royal Navy számára. A Sea Ceptor képes lesz akár a hangsebesség háromszorosával száguldva a közeledő légi célok megsemmisítésére. Természetesen egyidejűleg több célpont ellen is alkalmazható lesz a Sea Ceptor és az ezzel felszerelt hadihajó 1300 négyzetkilométeres térségben jelent majd veszélyt az ellenséges szándékú légi eszközökre.  A tervek szerint az első hajók, melyek megkapják majd a Sea Ceptort a Type 26-os fregattok lesznek.

Fontolgatják a megrendelt 14 Lockheed Martin F-35 Lightning II közül 12-nek a három évvel későbbi átvételét az ausztrálok. Stephen Smith ausztrál honvédelmi miniszter bejelentése szerint a jelentős késést, technikai problémákat és költségnövekedést elkönyvelő fejlesztés miatt elképzelhető, hogy csak két gépet vásárolnak meg első lépésben, melyek az USA-ban maradnának és elsősorban a pilóták és a földi személyzet képzésében játszanának szerepet szolgálati idejük első éveiben. A többi F-35-öst a műszaki problémák kiküszöbölése után, már mint hadra fogható gépeket vásárolnák meg. A legutóbbi ütemterv szerint az ausztrálok az idén kapnák meg első Lightning II gépeiket, azonban nem elképzelhetetlen, hogy csak 2020-ra válik teljessé a RAAF JSF flottája. További gondot jelenthet az, hogy az 1980-as években beszerzett F/A-18A/B változatok üzemideje nem biztos, hogy kitart 2020-ig.

A Tucson légibázis települő 162. Vadászrepülő Ezred január 23-tól már az F-16-os vezetésének rejtelmeibe vezeti be az iraki pilóták első csoportját. Februártól szeptemberig pedig már a levegőben folyik a pilótaképzés.

Január 24-én a Batajnica légibázison egy Piper Seneca V repülőgéppel lett gazdagabb a Szerb Légierő. A kettős, polgári és katonai jelöléssel is ellátott Piper feladata a többmotoros gépekre kerülő pilóták képzése, a könnyű teher és személyszállításban való részvétel, (ezeket eddig két Dornier Do-28D látta el, melyeket már kivontak) valamint a Katonai Földrajzi Intézet számára légifotók készítése lesz. Ez utóbbi feladat ellátása egy kisebb átalakítással járt, így a gép fedélzetére egy Leica Geosystems ADS80 digitális fényképezőgép került beépítésre.

A múlt századi INS VIKRANT.

NETARZENÁL GALÉRIA

Képek Afganisztánból: 1., 2., 3.

Olasz Alenia Aermacchi T-346A Master.

Szuhoj Szu-34 Fullback.

McDonnell Douglas F-15E Strike Eagle.

Sikorsky HH-60G Pave Hawk.

Szólj hozzá

izrael v martin seneca ii lightning sea heron lockheed tp mbda piper f 35 industries aerospace kc 46a ceptor