2012. ápr 11.

2012.04.11

írta: Netarzenál
2012.04.11

Egy 20 kg-os tömegű földi telepítésű radart szeretne rendszeresíteni az izraeli szárazföldi erők vezetése. A katonák által is könnyedén szállítható radarra szembeni elvárás a mindössze néhány kilométeres felderítési távolság akár járművekről, akár személyekről legyen szó. Az elképzelés szerint a gyalogsági és a gépesített zászlóaljak felszerelését képező radar észleléseire a zászlóaljak saját Elbit Systems Skylark I és Skylark II UAV-it indítanák el, melyek az elektrooptikai rendszereik révén végeznék el az azonosítást. Az izraeli védelmi erők (IDF) már több helyi gyártót is megkeresett a könnyűsúlyú radar megvalósításával kapcsolatban.

Izraelben a légierő is vizsgálódik egy új, a városi környezetben is alkalmazható irányított rakéta után. A minimális járulékos károkozás és az alacsony beszerzési költség miatt már meglévő, hazai gyártmányokat vizsgálnak jelenleg. Az egyik az Elbit Systems Guided Advanced Tactical Rocket (GATR), míg a másik a Rafael Advanced Defense Systems Spike rakétacsalád. A kiválasztásra kerülő fegyver egyaránt megjelenne az AH-64-es, valamint az AH-1-es harci helikopterek fegyverzetében is.

Majd egy hetes ázsiai turnéra viszi az A400M katonai teherszállító gép negyediknek elkészült prototípusát az Airbus Military. A Grizzly 4 a mostani hét végén érkezik meg Malajziába (a típus egyik megrendelőjéhez), majd utána folytatja útját Indonéziába, Bankokba és Thaiföldre. Körútjáról április 20-án tér majd vissza a gép Európába. Az elkövetkező hónapokban a gyártó elképzelése szerint Törökországban, valamint a közel-kelet több államában is bemutatásra fog kerülni a típus.

Két és fél órás próbarepülésen van túl a ScanEagle UAV üzemanyagcellás meghajtással rendelkező változata.  Az 1500 Watt (2 LE) teljesítményre képes üzemanyagcellát az INSITU, a Naval Research Laboratory (NRL) és a United Technologies (UTC) közösen alkotta meg. A hidrogénhajtású üzemanyagcellás erőforrás külön érdekessége, hogy használatára a ScanEagle UAV-k egy része kiesebb módisításokkal könnyedén alkalmassá tehető.

A szingapúri ST Kinetics leányvállalata, a Singapore Technologies Marine Ltd nyerte el a négy őrhajó építésére szól megrendelést az Ománi Szultánságtól. 700 millió dollárért négy, a Szingapúri Haditengerészet megrendelésére épült 12 egységből álló FEARLESS-osztályon alapuló FEARLESS 75-ös őrhajók közül az első várhatólag 2015 második negyedévében kerül átadásra, míg a negyedik egység 2016 harmadik negyedévében. A szingapúri hajókhoz képest 20 méterrel hosszabb egységek fegyverzetéből kimaradt a hajók elleni rakéta/robotrepülőgép, azonban a későbbiek folyamán ezek igény szerint felszerelhetők lesznek a hajókra. Így fegyverzet egy 76 mm-es Oto Melara ágyúra, a Mistral infravörös önirányítású rakétákat alkalmazó Simbad légvédelmi rendszerre, valamint torpedókra fog korlátozódni. Az őrhajók tatrészén egy helikopter leszállóhely is kialakításra került.

Indiában a mostanában sorozatosan bekövetkező Mirage 2000-es gépekkel történő balesetek a vizsgálat jelenlegi állása szerint a SNECMA M53-as sugárhajtóművek meghibásodása miatt következett be.  A típus jelenleg felszállási tilalom alatt van, mely várhatólag a hónap végén kerül majd feloldásra.

F-15-ösök égi itatása.

NETARZENÁL GALÉRIA

Bradley gyalogsági harcjármű.

Bell-Boeing MV-22B Osprey.

Mitsubishi F-4EJ Kai Phantom II.

Magyar Fishbedek: 1., 2.

PZL-Swidnik W-3PL Gluszec.

 

Szólj hozzá

uav spike airbus rafael military fearless systems 75 skylark mistral elbit oto a400m gatr scaneagle snecma m53 melara simbad