2012.05.22
Május 16-án a Koreai köztársaság Légiereje megkapta a harmadik Peace Eye 737 AEW&C repülőgépét is. A Gimhae bázison, a tervezett időpont előtt átadásra kerülő Boeing gép már a második, melyet a Korea Aerospace Industries (KAI) saját létesítményében alakítottak át a légtérfelderítő feladatok ellátására. A Szöul által megrendelt négy, Boeing Next Generation 737-700-as repülőgépeken alapuló Peace Eye 737 AEW&C-ből az utolsó már a KAI üzemében van és előreláthatólag még az év végéig befejezik a rajta végzett munkálatokat és szintén átadásra fog kerülni még az idén.
A Selex Galileo heteken belül leszállítja a Raven ES-05-ös radar első sorozatban gyártott példányát, mely a Saab JAS-39 Gripen E/F változata részére készült. Az AESA antennájú berendezés jelenleg a Finmeccanica skóciai Edinburghben található gyárában van és éppen az utolsó teszteket végzik rajta. A Raven ES-05-ös radar látható lesz a Farnborough Air Show kiállítási részlegén is, mivel a légi teszteket csak a kiállítás után kezdik meg. A Selex egy további projektben is érdekelt, mely a Gripen továbbfejlesztését jelenti, ez pedig a Skyward-G infravörös szenzor. A légi célpontok azonosítására képes Skyward-G próbáit még ez év végén, vagy a következő év elején kezdik meg.
Sikeresen túl a gyártó által végzett tengeri próbáin a SAN ANTONIO-osztályú ANCHORAGE (LPD 23) partraszállító hajó. A tesztekre a Mexikói-öbölben kerítettek sort, a Huntington Ingalls Industries (HII) emberei. A négy napos próba során több mint 200 ellenőrzést hajtottak végre a 25000 tonnás hajón. A USS ANCHORAGE (LPD 23) még ebben az évben átadásra kerülhet a flotta számára.
A tajvani hírszerzés információi szerint Kína két saját építésű repülőgép-hordozót szeretne szolgálata állítani 10 éven belül, a félkészen vásárolt SHI LANG mellett. A hagyományos meghajtású egységek építését 2013-ban és 2015-ben kezdik meg és 2020-ban valamint 2022-ben kerülnek majd átadásra. A kezdetben még csak kiképzési célokra szolgáló SHI LANG eddig 6 tengeri próbaúton van túl és várhatólag még ebben az évben szolgálatba fog lépni.
Várhatólag május 25-én kifut első tengeri próbaútjára az indiai megrendelésre átépített VIKRAMADITYA repülőgép-hordozó. Az utóbbi időben a hajó súlypontját és stabilitását ellenőrizték le Szeverodvinszk kikötőjében. A próbaút során orosz legénység fogja működtetni a hajót, míg az indiaiak csak egy kisebb létszámú, megfigyelőkből álló csapattal lesznek jelen. Az Indiai Haditengerészet részére történő átadásra a december 4-ei dátum van kitűzve.
A prototípusokra jellemző gyermekbetegségek jelentek meg két A400M katonai szállítógépen is az elmúlt időben az Airbus Military szerint. Az ázsiai túráról hazafelé tartó MSN4-es példány Ománban volt kénytelen megszakítani repülését az egyik Europrop International TP400-D6 hajtóművének fordulatszám-csökkentőjében történt meghibásodás miatt. Az MSN6-osnál szintén az egyik hajtóműben jelentkeztek rezgések, azonban az Airbus Military szerint ezek a problémák nem befolyásolják az első gép átadásának időpontját. A Franciaország számára ez év végén, következő év elején leszállítandó MSN7 jelzésű gép első repülésére augusztus 23-án kerítenek majd sort.
Szeptemberben egy újabb RAF század kapja majd meg a Eurofighter Typhoon repülőgépeket. A skóciai Leuchars repülőterén ugyanis szeptember 15-én állítják fel (újra) az 1. repülőszázadot, melynek gépállományát az FGR.4-es verzió fogja alkotni. A bázison 2010 óta már megtalálható a Typhoon, méghozzá a 6. repülőszázad kötelékében. Az 1. repülőszázadot egyébként először 1912-ben hozták létre és a 100 éves jubileumot azzal fogja megünnepelni, hogy újra elsővonalbeli alakulatként szerepelhet a Brit Királyi Légierő kötelékében.
NETARZENÁL GALÉRIA
Türkmén és orosz Szuhoj Szu-25.